12 Reacties
2 jaar geleden
Hier al maanden 8300 gr en 73 cm ,mees komt al voor zijn ziekte elke maand in het ziekenhuis en kinder ziekenhuis, maar ze zeggen het niks over ...
Ik volg voor tips
2 jaar geleden
Hier ook eentje die wel de lengte groeit, maar gewicht weinig.
Wel is die van ons sinds 2 maanden vol gas aan het kruipen, komen staan, langs dingen af lopen, bouwen, buiten spelen. Dus hij beweegt echt zoveel.
Ik zelf maak me er niet echt zorgen om, hij eet wisselend, maar wel genoeg. Hij is alert, vrolijk, heerlijk kind.
Hoe is jou zoontje verder? Maak je jezelf ook zorgen of..? :)
2 jaar geleden
Kan het zijn dat hij daarvoor wat extra babyvet had? Vaak zie je dat ze dat opsparen en nadat ze meer bewegen verbruiken. Als hij goed groeit zou ik me er niet druk om maken. En persoonlijk zou ik bv nooit minderen, alles wat hij binnenkrijgt is meegenomen en bv is nog steeds super gezond, die van mij drinkt ‘s nachts nog heel vaak en daar geef ik gewoon aan toe. Dat hij niet afvalt en wel groeit is toch ook een soort van aankomen 😊
2 jaar geleden
Reactie op Mandela
Hier ook eentje die wel de lengte groeit, maar gewicht weinig.
Wel is die ...
Hier ook een zeer beweeglijk kindje en een vrolijkerd die veel grappen maakt. Ik maak me voorlopig ook niet echt zorgen, het is meer dat ik hoop dat hij niet te weinig binnenkrijgt op de lange duur.
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Kan het zijn dat hij daarvoor wat extra babyvet had? Vaak zie je dat ze dat ...
Hij is altijd boven gemiddeld qua lengte geweest en zijn gewicht paste daarbij. Nu blijft hij boven gemiddeld groot maar ligt zijn gewicht onder gemiddeld.
Goed om te weten dat je ook nog 's nachts voedt op verzoek!
2 jaar geleden
Reactie op Liesje87
Hij is altijd boven gemiddeld qua lengte geweest en zijn gewicht paste daar ...
Ik ben meer van de theorie dat als hij overdag weinig eet het ‘s nachts wel inhaalt ipv hij drinkt ‘s nachts teveel waardoor hij overdag minder eet 😊 En van bv kunnen ze nooit teveel krijgen vind ik 😊
2 jaar geleden
Dikke laag roomboter op het brood met nog een dikke laag beleg. Dit zijn allemaal weer extra calorieën per boterham. Mocht hij een boterham willen eten natuurlijk.
Als hij slecht eet, en wel goed bv drinkt. Zou ik hem persoonlijk zo vaak mogelijk aanleggen om zijn groei weer terug omhoog te krijgen. Eerst vaste voeding aanbieden, daarna bv? Zoals ze tegen mij zeggen als het gewicht niet mee gaat omhoog, gaan er te weinig kcal in. Ik zou dus een manier zoeken om er wel genoeg kcal in te te krijgen.
Hier zitten we er ook midden in, en helaas al een sonde bij onze meid. Maar ze groeit nu wel weer! 😊
2 jaar geleden
Zou je meer vetten kunnen geven? Extra olie, notenpasta/pindakaas, avocado. Pindakaas kan ook prima door yoghurt, bij groente/ei (gado gado) etc. Volle melkproducten, roomboter idd. Maar ook pastasaus op basis van room, mascarpone door de tomatensaus, kan ook door een omelet, quiche etc. Vind dat ze in nl heel erg op magere producten zitten tov veel diëtisten en richtlijnen van andere landen. Snap dat advies over nachtvoeding afbouwen ook niet. Hier komt ze vaker snachts als ze ook veel eet, dan heeft ze gewoon veel nodig en lijkt ze soms onverzadigbaar. Minder eten is vaak ook minder bv.
2 jaar geleden
Geen tips, wel herkenning. Ons meisje zat ook altijd op bovengemiddelde groei en dit vlakte ook opeens af naar gemiddeld tot benedengemiddeld. Hier was het volgens het CB logisch omdat ze in een actieve fase zitten en dan dus vaak een dipje laten zien. Ik geef ook nog borstvoeding en het vaste eten is heel wisselend maar meestal maar een paar hapjes ook. CB zat hier ook op het minderen van de BV momenten overdag maar ze eet er echt niet anders om; dus lekker borstvoeding op verzoek blijven aanbieden, juist zodat ze daarmee alsnog pakken wat ze nodig hebben. Ik probeer wel altijd eerst vast voedsel aan te bieden. Wij geven omdat ze weinig eet wel volle melkproducten (ze krijgt bijv. als ik er niet ben 1 flesje BV overdag en verder volle melk en volle yoghurt) en andere gezonde vetten (ze smult echt van een lepeltje pindakaas). De laatste keer was haar curve wel weer wat gestegen bij het CB!
Opzich wel fijn dat er een verwijzing ligt naar de kinderarts, dat ze ook even mee kunnen kijken. Ben wel benieuwd of zij nog aanvullende tips hebben. Veel succes! 😊
2 jaar geleden
Herkenbaar. Onze dochter kwam sinds december twee maanden niet aan. We zijn naar de kinderdieëtist gegaan. Sinds dien komt ze weer aan. Wie weet helpt dat bij jullie ook?
Mijn dochter heeft sinds het begin problemen gehad met voeding, behalve bv. Nu nog steeds krijgen we hulp. Wij krijgen nu hulp van de kinderdieëtist, preverbale logopedist en de kinderarts.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Blijft lang rond hetzelfde hangen. Soms 300 erbij. Dan weer tandjes, ziek, mentaal sprongetje of whatever. En weer terug bij hetzelfde. Wel in lengte langer. Nu sinds 2 weken zie ik haar wel weer meer eten dan voorheen. Ben benieuwd of ze nu wel in gewicht groeit!