10 Reacties

5 jaar geleden

Hoi Ik heb gister ook bericht gekregen dat mijn ijzer en hb gehalte (te) laag is. Ik moet ook de volgende afspraak naar de gynaecoloog. (Te) weinig rode bloedplaatjes in je bloed wijst op bloedarmoede. Dit is bij mij juist het geval. Ik maak dan ook geen nieuwe rode bloedplaatjes aan wat wijst als ik te veel bloedverlies mogelijk gevaarlijk voor mij kan zijn en mogelijk bloed bij moet krijgen. Maar dit kan voor mij het ergste geval zijn en daar ga ik nu niet meteen van uit:) ik weet niet wat de gynocoloog gaat doen. Ik wacht het af. Wat ik wel weet is dat we daar onze echo krijgen en misschien nogmaals bloed moet prikken en misschien valt het allemaal nog wel mee. Dit is mijn eerste zwangerschap spannend vind ik het wel. Mijn moeder heeft ook bloedarmoede en ze heeft 2 gezonde meiden op de wereld gezet en zelf is ze ook gezond. Dus dan kunnen jij en ik het ook;-)

5 jaar geleden

Reactie op Luisa876

Hoi Ik heb gister ook bericht gekregen dat mijn ijzer en hb gehalte (te) l ...
Hi, je haalt nu twee dingen door elkaar. Bloedplaatjes (trombocyten) zorgen voor de stolling van je bloed. Een te laag hb heeft te maken met je rode bloedcellen (erytrocyten). Dat kan indd zorgen dat je bloed bij moet hebben. Maar even terug naar de topicstarter. Ik heb een bloedstollingsziekte (te weinig bloedplaatjes). Ik ben streng onder controle bij de gynaecoloog. Om even een lang verhaal kort te maken.. Als mijn bloedplaatjes te laag zijn tijdens mijn bevalling dan word de bevalling ingeleid. Ze willen zo min mogelijk voor ‘onverwachte’ dingen komen te staan. Als je hierover wilt kletsen mag je me wel een berichtje sturen op Instagram (@bo_kvts)

5 jaar geleden

Zelf geen ervaring mee maar een collega van mij had hetzelfde en werd daardoor medisch. Strenge controles, etc. Kan inderdaad problemen opleveren bij de bevalling.

5 jaar geleden

Reactie op Bananas

Hi, je haalt nu twee dingen door elkaar. Bloedplaatjes (trombocyten) zorgen ...
Ik heb helaas geen Instagram. Maar bedankt voor je reactie! Enig idee waarom je streng onder controle komt? Ik ben namelijk nog maar 13 weken zwanger. Zou het nu ook schadelijk kunnen zijn voor mij of de baby of alleen met de bevalling?

5 jaar geleden

Reactie op Sandrasake

Ik heb helaas geen Instagram. Maar bedankt voor je reactie! Enig idee waaro ...
Ik wil je niet bang maken, want bij ieder persoon zal het anders zijn. Dus luister vooral naar je gynaecoloog, zij weten hoe jouw gezondheid is. Mijn trombo’s waren op een geven moment zo laag dat ik kans had op spontane bloedingen. Gelukkig bedacht mijn ziekte een paar jaar geleden om eens normaal te gaan doen. Dus de eerste weken van de zwangerschap moest ik om de week bloed laten prikken. En nu om de maand. Mocht het nou zo zijn dat ik toch weer een terugval krijg dan krijg ik waarschijnlijk prednisolon of een ander middel maar daar ga ik je allemaal niet mee lastig vallen haha. En dan zal ik ingeleid worden om de bevalling zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen (zo ver dat kan met een bevalling😅). Daarnaast kijkt mijn hematoloog met een schuin oog mee met de gynaecoloog.

5 jaar geleden

Reactie op Bananas

Ik wil je niet bang maken, want bij ieder persoon zal het anders zijn. Dus ...
Bedankt voor je berichtje. Dan zal ik af moeten wachten tot maandag. Hopelijk word er dan meer duidelijk. Ik was best wel geschrokken. Vandaar dat ik dit berichtje hier even in heb gezet.

5 jaar geleden

Reactie op Sandrasake

Bedankt voor je berichtje. Dan zal ik af moeten wachten tot maandag. Hopeli ...
Kan het me voorstellen, is ook best eng. Maar je moet maar zo denken, ze houden je goed in de gaten. En als je iets niet vertrouwd, gewoon bellen! Ben wel heel benieuwd wat je maandag hoort. Heb nog niemand gehoord in dezelfde soort situatie als ik. Weet niet of je wel Facebook heb? Als je nog iets wil weten dan mag je het vragen, ik volg dit topic dus krijg vanzelf bericht.

5 jaar geleden

Reactie op Bananas

Kan het me voorstellen, is ook best eng. Maar je moet maar zo denken, ze ho ...
Zodra ik maandag iets weet laat ik Het je weten. Ik heb hier zelf dus ook nooit van gehoord en op internet ook weinig over te lezen. Dus fijn om iemand tegen te komen hier die hetzelfde meemaakt.

5 jaar geleden

De gynaecoloog in het ziekenhuis zei dat de waardes echt wel te laag zijn. Nu weer na bloedonderzoek. Dus moet onder toezicht blijven in het ziekenhuis en daar dus ook bevallen. Verder geen reden tot paniek. Dus ik ben opgelucht.

5 jaar geleden

Reactie op Sandrasake

De gynaecoloog in het ziekenhuis zei dat de waardes echt wel te laag zijn. ...
Goed om te horen. Fijn dat ze je ik de gaten houden. Ik ben er zelf ook niet zo bang voor. Heel veel succes en wie weet spreken we elkaar nog eens!