11 Reacties

2 jaar geleden

Als jou meisje behoefte heeft aan dat laatste flesje met melk poeder. Dan zou ik dat lekker doen. Cb wil ook dat wij van de melk poeder af gaan. Dat bepaal ik nog wel zelf. Mijn meisje heeft problemen met avond eten. Dat wil ze absoluut niet eten. Zij krijgt dan standaard als extra voeding die avond fles voor slapen gaan. Nu het vakantie is slaapt ze lekker uit. Nu komt het zo uit dat ze nog 2 flesjes krijgt. Smorgens en savonds voor het slapen. Maar als ik weer moet werken en haar al wakker moet maken om half 6. Dan krijgt ze 3 flesjes. 05.45 14.00/15.00 19.00/20.00

2 jaar geleden

Heb je het idee dat ze honger heeft? Slaapt ze slecht in, of wordt ze juist later weer wakker? Je zou er evt een paar schepjes pap door kunnen doen.

2 jaar geleden

Ik denk niet dat poedermelk of gewone melk het verschil gaan maken. Hoe eet/drinkt ze overdag?

2 jaar geleden

Reactie op Caatje🥰

Heb je het idee dat ze honger heeft? Slaapt ze slecht in, of wordt ze juist ...
Ze slaapt goed in. En wordt dan of rond 22 uur wakker of midden in de nacht. Proberen dan eerst andere dingen wat water even knuffelen maar uiteindelijk wordt ze hysterisch en als ze dan een fles krijgt is ze rustig en slaapt meteen weer door. Papfles is hier nooit een succes geweest dus dat gaan we niet geven.

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Ik denk niet dat poedermelk of gewone melk het verschil gaan maken. Hoe eet ...
Ze eet best veel en dat is ook niet verandert in die tijd.

2 jaar geleden

Het toeval kunnen... Dat ze gewoon even een fase heeft dat ze wat slechter slaapt en dat die toevallig samenvalt met het stoppen met kv. Want uiteindelijk wordt ze na die fles die je 's nachts geeft weer rustig, terwijl dat (als ik je verhaal goed begrijp) ook geen kv is. Ze zal van kv echt niet veel voller zitten oid dan van koemelk. Zeker als je hebt afgebouwd kan ik me niet voorstellen dat ze ineens heel erg last heeft van de overgang. Onze zoon heeft een paar weken geleden ook ineens een aantal dagen heel onrustig geslapen. Uren wakker s nachts en pas rustig na een fles. Heeft ie allemaal nog nooit gedaan. Maar was ook na een paar dagen over. Kinderen hebben nu eenmaal af en toe fases van raar of onrustig slapen. Misschien valt het gewoon even samen. Ik zou het een paar dagen aankijken. Wie weet is het overmorgen ineens over. Terug naar kv kan altijd nog. Wij moeders hebben toch de neiging snel te twijfelen aan dit soort beslissingen... pak ik haar nu niet iets af waar ze eigenlijk behoefte aan heeft? Doe ik wel het juiste? Enz enz. Je bent toch snel geneigd direct te gaan handelen als iets die twijfel voedt.

2 jaar geleden

Maar daarentegen... als je het idee hebt dat ze echt behoefte heeft aan een fles kv s avonds moet je die gewoon geven. Het is ook gewoon melk (net als koemelk) en ze wordt er echt niet slechter van!

2 jaar geleden

Ik zal het gewoon weer proberen. Als ze lekker slaapt en een voller/verzadigd buikje heeft op melkpoeder, zal ik dat lekker blijven geven. Ik denk dat slaap véél belangrijker is dan je aan het perfecte schema/adviezen/richtlijn van het CB of het voedingscentrum te houden. Wij zitten momenteel in een periode dat onze zoon (door de groei en motorische ontwikkeling) wat veel (in onze ogen) af valt qua gewicht. Wij geven nu ook meer flesjes kunstvoeding, om hem meer calorieën/voeding te geven op de dag. We merken dat het helpt en hij deze "krachtvoeding" even extra nodig heeft. Tzt kijken we wel weer hoe en wanneer er weer een flesje af kan. Teanquilo, het is buiten al warm genoeg. Niet druk maken joh om de fles 😉

2 jaar geleden

Wij geven voortaan pap voor het slapen gaan. Cb gaf dit of yoghurt als tip ook in geval van zindelijkheid over x jaar. Dit was bij ons de oplossing.

2 jaar geleden

Hier nog zeker 3 flessen per dag, zou je daar echt niet druk om maken, gewoon kijken wat jouw kindje aangeeft nodig te hebben

2 jaar geleden

Misschien dat je kindje er toch nog behoefte aan heeft ja. Gewoon lekker geven hoor. Als jij het gevoel hebt dat jouw kindje het nodig heeft. 1 flesje KV voor het slapen gaan is dan in dit opzicht inderdaad verstandig. Doe wat goed voelt. Je kindje stopt op den duur echt wel met KV. Het CB altijd met de regeltjes en ditjes en datjes.. Ieder kindje is anders en ze zijn geen robots natuurlijk. Onze kleine was nog voor de 13 maanden helemaal van de KV af. Maar andere kindjes willen het gewoon wat langer.. Ik vind dat niks mis mee en het zou gewoon moeten kunnen!