17 Reacties

2 jaar geleden

Is hij onlangs gevaccineerd tegen BMR? Dan kan dit namelijk een reactie op de rode hond vaccinatie zijn

2 jaar geleden

En anders kan het anders misschien de zesde ziekte zijn? Dan hebben ze volgens mij ook koorts

2 jaar geleden

Reactie op Kleine Captein

En anders kan het anders misschien de zesde ziekte zijn? Dan hebben ze volg ...
Ik heb even foto’s gekeken naar zesde ziekte, maar zo ziet het er niet uit, het ziet er mee zo uit ik laat je even foto zien

2 jaar geleden

Onze kleine heeft de hand mond voetziekte gehad een paar weken geleden. Zijn beentjes zaten o der bij zijn knietjes. Zijn billen helemaal onder de rode uitslag. Zijn handjes en voeten. Je verhaal doet mij erg denken aan hand mond voetziekte. Dat heerst heel erg snel op de opvang en gaat als een lopend vuurtje

2 jaar geleden

Ook dat je aangeeft hangerig en huilerig. Dat herken ik ook. O ze kleine heeft er 1 week goed last van gehad. Nadat het wegtrok kreeg ie de BMR prik... Vond ik heel sneu. Ook door de prik een lichte reactie. Nu 3 weken geleden dat ie de prik heeft gehad en eigenlijk viel het gelukkig wel mee!

2 jaar geleden

Hoi dames, het ziet er nu zo uit, moet ik hiermee naar de huisarts of niet?

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweex

Hoi dames, het ziet er nu zo uit, moet ik hiermee naar de huisarts of niet? ...
Dit is wel degelijk hand mond voetziekte.. Precies op dezelfde plek als waar onze kleine het had en precies dezelfde blaasjes!

2 jaar geleden

Je hoeft niet persé naar de HA. Maar ik deed dat wel om uit te sluiten wat het was. Zodat ik het ook aan kon geven bij de opvang. Want zoals ik al zei: HMV ziekte gaat als een lopend vuurtje rond!

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Je hoeft niet persé naar de HA. Maar ik deed dat wel om uit te sluiten wat ...
Ooo okee, is er iets wat ik dan nog moet doen? Uitzieken of heb ik een bepaalde spul nodig, wanneer gaat het weg? Ben even nieuwsgierig haha

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweex

Ooo okee, is er iets wat ik dan nog moet doen? Uitzieken of heb ik een bepa ...
Uitzieken is de enige optie ja! Zolang je kindje geen hele hoge koorts heeft en goed blijft drinken voornamelijk is het goed (eten is iets minder belangrijk. Onze kleine at de 1ste paar dagen amper vanwege blaasjes die ook in zijn mondje zaten. Was heel sneu!) Je mag je kindje ook gewoon naar de opvang brengen. Tenminste, bij ons werkt dat wel zo. Omdat kindjes vaak al voordat ze blaasjes krijgen besmettelijk zijn. Veel beterschap met je kindje in iedergeval!

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweex

Ooo okee, is er iets wat ik dan nog moet doen? Uitzieken of heb ik een bepa ...
En het kunnen tussen de 7 tot 14 dagen weer over zijn. Onze kleine had er echt wel 1 week goed last van. Daarna zwakte het af.

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

En het kunnen tussen de 7 tot 14 dagen weer over zijn. Onze kleine had er e ...
Okee super, dankjewel voor je tips! Dan is het echt even doorbijten, heel sneu pffff ik had het liever gehad dan dat hij het heeft 😩

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

En het kunnen tussen de 7 tot 14 dagen weer over zijn. Onze kleine had er e ...
Hee had jou zoontje ook last van veel kwijten? Lijkt net regen, zoveel dat hij kwijlt 😱

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweex

Hee had jou zoontje ook last van veel kwijten? Lijkt net regen, zoveel dat ...
Kwijlen*

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweex

Hee had jou zoontje ook last van veel kwijten? Lijkt net regen, zoveel dat ...
Nee onze kleine heeft nog nooit gekwijld eigenlijk😂

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Nee onze kleine heeft nog nooit gekwijld eigenlijk😂
Haha je hebt echt geluk! Ik las zelfs dat hun nagels en teen nagels eraf kunnen vallen 😱

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweex

Haha je hebt echt geluk! Ik las zelfs dat hun nagels en teen nagels eraf ku ...
Jaa dat vertelde de HA ook aan ons. Niet gebeurt bij onze kleine gelukkig!