16 Reacties
2 jaar geleden
heel veel op een speelkleed neerleggen en hem motiveren om iets te pakken , mijn kind is nu 8 maand maar hij tijgert alleen maar het kan zomaar komen mijn broer begon pas met 1 jaar te kruipen tis maar net waar ze zin in hebben haha
2 jaar geleden
Heel cliché dit maar alles op z'n tijd! Je kan je kindje vaak op een speelkleed leggen en veel tummy time geven. Onze kleine kon ook heel lang niet vooruit komen op zijn buikje en we leggen hem heel vaak op zijn buikje en hij rolt overal naartoe, gaat op onderzoek uit. Gaat soms al in kruiphouding zetten. Je moet je kindje ook de tijd gunnen om dit allemaal te leren. De grove motoriek liep ook wat achter bij onze kleine. Maar zijn fijne motoriek ging als een sneltrein! Nu trekt zijn grove motoriek goed bij. Als je je kindje maar veel laat spelen op de grond en op zijn buikje. Dan leren ze snel. Dat jouw kindje dit dan nog niet kan is echt niet erg hoor! Ik begrijp dat je gaat vergelijken maar ga je kindje niet vergelijken met andere kindjes. Dat is sund. Ieder kind is uniek en ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo natuurlijk
2 jaar geleden
Mijn kleintje is maandag 9m, kan ook nog niet 100% zelfstandig zitten. Nog tijgeren laat staan kruipen.. 🤭 klapt ook niet, moet er wel enorm om lachen als wij het doen... En 'zwaait' op zijn eigen manier, je kan niet meer doen dan je best, vooral het ritme van kleintje volgen. Inderdaad niet simpel om niet te gaan vergelijken, maar geen 2babys zijn dezelfde weet je... ☺️ Wie weet gaat het binnenkort allemaal heel snel na elkaar.. 🤷😉 komt slim
2 jaar geleden
Hier ruim 9 maanden en tijgert of kruipt nog niet en zit ook nog niet zelfstandig.
Ze had lang een gruwelijke hekel aan op haar buik liggen. Gaat nu wat beter.
Denk dat we over een tijdje zeggen: oh... wilde ze nog maar even alleen maar liggen...
Dan zijn we waarschijnlijk druk met er steeds achteraan rennen🤭
2 jaar geleden
Wat je het beste kan stimuleren is liggen, rollen, en pivoteren. Door speeltjes (of andere dingen die interessant zijn, ik deed het met de afstandsbediening) te verplaatsen hem motiveren die kan op te draaien. Kruipen kun je oefenen door zijn voetjes tegen te houden en het voor te doen. Door hem neer te zetten help je hem niet, want dan leert hij niet zelf tot zit komen. (Dit komt na kruipen).
2 jaar geleden
Alle dingen die jij omschrijft zijn dingen die ze pas echt een beetje moeten gaan oefenen/kunnen rond 12 maanden. Nu is alles wat ze doen extra. Het hoeft nog niet. Het belangrijkste is dat je ziet dat hij zich wel ontwikkeld. En dat in het breedste zin van het woord. Zie je misschien dat hij wat brabbelt, Interesse heeft in nieuwe dingen, oefent met z'n voetjes pakken, grijpen. Kan van alles zijn. Als jij ziet dat hij steeds kleine stapjes maakt is er niks aan de hand.
Veel op speelkleed en afwisseling met speelgoed. Elk kindje is anders en het is geen wedstrijd. Kijk naar hem waar hij behoefte aan heeft. Die van mij wilde juist alles wat ze nog niet kon wat resulteerde in veel frustratie en huilen. Nu kan ze kruipen, staan en begint ze met lopen, 9 maanden. Maar ze is nu een stuk minder gefrustreerd en een blije baby.
Dus alleen maar fijn dat jouw baby vrolijk en tevreden is en zich chill ontwikkeld. Ik kan je zeggen. Als ze zich kunnen verplaatsen is een heel nieuw tijdperk aan gebroken haha.
2 jaar geleden
Gewoon van genieten, als ik nu vriendinnen zie achter hun kleine aan hollen :D. En onze kabouter chillt hard haha. Altijd vrolijk, kruipt niet. (Waarom moeite doen als je met een arm naar voren kan komen?). Zitten lijkt hem een onnodige functie, op z'n buik chillen is gewoon top. En hij krijgt nog steeds 5 flessen. Helaas wel één tante die doorkomt.. daar gaat zijn tandloze grijns :(. Maar ow wat fijn dat hij nog een beetje baby is.. ik had hem vandaag in de draagzak en toen dacht ik, ahhh. Over jaar kan ik hem niet meer op mijn buik dragen en knuffel en dat baby kontje.. Jammer dat er geen pauze knop is ;). Kort om, lekker van genieten, voor je het weet zijn ze 18 en willen ze niet meer knuffelen. X
2 jaar geleden
Alles wat je opnoemt kan mijn zoontje die gisteren 9 maanden is geworden ook niet. Als k hem neerzet op zijn billen dan zit hij wel maar moet er echt bij blijven anders valt ie zo om. Tijgeren doet hij wel kruipen niet. Wij blijven wel steeds zwaaien als een van de ouders weg gaan, of als hij naar bed gaat. Klappen oefenen we ook, geef hem ook veel complimentjes en klap dan met mijn handjes.
Oh en hij heeft al een tijdje 2 onder tandjes maar verder niks te zien of er wat meer doorkomt.
Ik leg hem vaak op de grond op zijn buik en laat hem zijn gang gaan.
Paar maanden terug was ik ook aan het vergelijken en merkte dat het me niet goed deed, doe het niet meer.
2 jaar geleden
Ik snap heel erg dat je meer actie zou willen zien, maar echt geniiieet van je chille baby. Mijn dochter wil echt geen seconde stil liggen of zitten. Het is precies een kronkelende paling die wil ontsnappen als ik haar vast heb of ververs. Alles wat ze ziet wil zr pakken. Vermoeiend 😀
2 jaar geleden
Hier ook 1 van 9 maanden. Doet ook nog niks van dit alles. Het is mijn derde dus ik weet het komt wanneer het komt. Mijn zoontje probeert al wel woordjes te vormen, hij is cognitief verder in ontwikkeling dan in het lichamelijke. Ze kunnen namelijk niet beide tegelijk. Ik weet ook dat het ineens heel snel kan gaan en ze binnen enkele dagen een nieuwe vaardigheid onder de knie hebben.
Heb geduld