6 Reacties

één jaar geleden

Ik herken het wel helemaal! Wij zijn toch gestopt met andere dingen aanbieden op aanraden van kind en gezin (België). En inderdaad, eerste paar keren eet hij niks. Maar ze vertelde ons ook dat kinderen dingen ‘leren eten’ als ze een beetje honger hebben. Er is ook niks mis met het eten aan de kant te zetten als ze weigeren, maar gewoon terug hetzelfde aan te bieden als ze om eten vragen. Kans is heel groot (misschien niet de eerste paar keren) dat hij het wel gaat eten! Ze zei ook dat kinderen van deze leeftijd heel goed aanvoelen of ze al dan niet honger hebben en eten nodig hebben; gaf me enigszins wel een geruststellend gevoel 😉 heel even doorbijten! Maar nu weet die gewoon dat hij iets anders krijgt… ze zijn snugger hoor, de kindjes!

één jaar geleden

Herkenbaar! Mijn dochter is een liefhebber van brood & wat erop zit dat maakt niet veel uit. Voor de variatie is het weleens een tosti kaas of pindakaas met hageslag. Op dit moment is het met avond eten wat lastiger. Ze weigert haar prakje maar een boterhammetje gaat er met gemak in. Het is een fase…….. Hoe lang deze duurt? Geen idee. Ik bied haar prakje wel elke keer aan. Vanavond ging het alweer beter dus hou op,komt goed! Oja ze krijgt voor het slapen nog een papfles. Dat vult ook nog wel wat😊

één jaar geleden

Hier ook een dreumes die een eigen wil heeft en ook qua eten soms moeilijk is. Ik blijf wel ‘streng’, als hij iets niet eet dan ga ik ook niet iets anders aanbieden. Vaak eet hij uiteindelijk dan toch nog wel wat. Ik weet vaak ook wel het onderscheid tussen of hij iets echt niet lekker vindt of gewoon moeilijk wil doen en wil testen of ik iets anders aan hem ga geven. Soms helpt het om als m’n eigen bord leeg is, van zijn bordje te gaan eten. Dan wil hij het ineens wel. Als hij een paar dagen wat minder heeft gegeten dan doen we daarna pasta, dat vindt ie erg lekker en eet ie altijd een vol bord van.

één jaar geleden

Ik herken het het wel, maar het was bij ons gelukkig vrij snel over. Wij geven geen ander eten. Ze krijgt hetzelfe als wat wij eten, soms iets kleiner gesneden. Het is gezond en ze heeft inmiddels genoeg tanden om harde broodjes te eten, dus dat is ook geen excuus meer. 'Lust ik niet' vind ik echt een first world problem. Dus niet aanstellen en gewoon eten. Eet ze niet? Dan niet. Dan dus met een lege maag naar bed, kunnen ze best een (paar) keer hebben. Dat bekopen we soms wel met wat nachtelijk gejammer. Maar tegenwoordig eet ze vrijwel alles. Het helpt hier ook om een uur voor het eten geen snacks meer te geven. Ze moeten wel trek hebben en gemotiveerd zijn om te eten.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Zo aten we gisteren couscous met groenten en rozijntjes. Meneer zijn diner bestond toen uit weliswaar 10 rozijntjes gevist uit de couscous. Ik maak er geen probleem van maar ik merk dat ik er wel van baal dat hij het niet eens wil proberen en dit van binnen eigenlijk ook heel lastig vind. Groenten is sowieso steevast nee. Hij ziet aan de kleur al dat hij het niet hoeft zo lijkt het en hem hou je ook echt niet voor de gek. Als ze iets ouder zijn wil ik wel het principe proeven wat meer introduceren. Eerst proeven en als je me dan aan kunt kijken en kan zeggen dat het echt niet lekker is dan laat je het maar staan. Nu merk ik dat hij daar nog te klein voor is en niet begrijpt. Diëtiste heeft mij ook gezegd dat er eigenlijk vaak 2 soorten kinderen zijn met eten: de boterhammen kinderen en de warme maaltijd kinderen. Je ziet ze vaak niet samen. Ons zoontje kan indd wel de hele dag door ontbijten zeg maar dus brood, crackers, fruit, pap en yoghurt gaan er inderdaad wel in. Ohja yoghurt is dan wel het enige wat we aanbieden na de avondmaaltijd. Het maakt niet uit of die dan dus 10 rozijnen heeft gehad of wel een halve kom spaghetti. We gebruiken het niet als beloning want ik vind yoghurt gewoon thuis horen in een goed en gezond voedingspatroon.

één jaar geleden

Reactie op Sigis

Heel herkenbaar. Zo aten we gisteren couscous met groenten en rozijntjes. M ...
Ik moet wel echt lachen om je bericht, wat een portretjes zijn het he🙈 ik zie het ook helemaal gebeuren. Die van mij is dus ook echt gek op brood joghurt ect. Als het vooral maar niet afwijkt van wat hij gewend is. Hopelijk komt het vanzelf wel een keer. Dankjewel voor het delen😊