12 Reacties
2 jaar geleden
Bij mij heeft de ggd ook al aangegeven dat we gewoon melk kunnen geven. 28 mei is hij 1 jaar. Ik blijf nog voorlopig met de flesvoeding. Ik heb er geen reden voor hoor maar vind dit voor nu nog even fijner.
2 jaar geleden
Hier sinds deze week over op gewone halfvolle melk in de ochtend bij z'n boterham. In de avond maken we de flesvoeding nog op, maar voordat het blik leeg is zijn we weer een poosje verder aangezien we nu maar 3 schepjes per dag nodig hebben 🙈 Ons zoontje vindt het heerlijk en drinkt zo een grote beker melk leeg van 200ml. Dus dan vind ik het prima. Onze oudste moest heel erg wennen aan de smaak van gewone melk, dus bij haar hebben we hier iets langer over gedaan. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en kijken naar je kleintje. Dan is het altijd goed 🥰
2 jaar geleden
Mijn meisje word vandaag over 2 weken een jaar. Ik blijf ook eerst nutrilon 2 geven. Mijn meisje eet geen avond eten. Ik heb alles geprobeerd. Ze wil echt geen warm eten hebben. Heb nu een verwijsbrief voor een kinder diëtiste.
2 jaar geleden
Hier maken we de flesvoeding nog op in de avond voor die laatste 14 dagen en voor zo lang hij het nog drinkt (begint steeds vaker de fles te weigeren of maar half leeg te drinken). Kleine man drinkt al een week of 2 in de ochtend en middag bij zijn boterham een half bekertje gewone melk.
CB was daar moeilijk over aan het doen, maar mijn antwoord was "kan er moeilijk kv ingieten als hij het niet meer accepteert he?". Toen kwamen er nog wat argumenten over vanaf 1 jaar pas alle voedingsmiddelen (ijzer) uit gewone voeding halen door de darmen waarop mij antwoord weer was dat er echt een timer op de darmen zit die op dag, uur en tijd zal zeggen "oh over 1 dag, 15uur en 36 minuten kan ik ijzer uit de voeding halen" .. wordt altijd behoorlijk sarcastisch daar 🤣
2 jaar geleden
Wij gaan dadelijk als de laatste pot op is halfvolle melk geven. Bij de eerste ook gedaan en dat ging heel goed, en makkelijker🙈.
2 jaar geleden
Reactie op Steefjuh87
Hier maken we de flesvoeding nog op in de avond voor die laatste 14 dagen e ...
Mijn dochtertje krijgt al vanaf 10.5 maand als wij melk drinken een paar slokjes koud. Waren ze bij het cb alleen maar positief over.
2 jaar geleden
Reactie op Mariianne_MilouLiva
Mijn dochtertje krijgt al vanaf 10.5 maand als wij melk drinken een paar sl ...
Ik doe er zelf ook niet moeilijk over .. ik volg die kleine gewoon en ben zelf van mening dat je al beter aan bepaalde smaken kan laten wennen voordat je echt over gaat zeg maar. Neem het advies van cb dan ook met een korreltje .. nee een hele bus zout 🤣