14 Reacties

één jaar geleden

* Voor onze zoon en onszelf uiteraard 😆

één jaar geleden

Geen tips helaas maar heel veel beterschap gewenst!

één jaar geleden

Nou hoe bizar maar mijn zoontje heeft 11 juni zijn rechter bovenbeen gebroken. Hij zit sinds 26 juni in een gipsbroek, wij hebben komende woensdag weer een röntgenfoto in het ziekenhuis en horen dan of hij zonder gipsbroek verder mag.. wij hebben dus al 2 weken gipsbroek erop zitten dus vraag maar raak

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft 2 weken in tractie “gehangen” in het ziekenhuis van zondag 11-6 tot maandag 26-6, die maandag heeft hij een gipsbroek gekregen. Een band gips om zijn buik en daaraan gips tot aan zijn enkel van zijn rechterbeen, zijn linkerbeen is volledig vrij van gips. Tips qua kleding: hele rekbare rompers in zijn eigen maat of maat groter (ik heb rompers van de wibra in zijn eigen maat wat goed past) Dunne Jogging broeken in een maat groter en korte broeken ook in een maat groter. Verschonen: eigen maat luier zijkanten (plakstrips) eraf knippen, luier tussen de buik rand gips en rug duwen/trekken. Over het gips en luier een maat grotere luier voor de zekerheid (de maat groter gebruiken wij er maar 1 per dag van) Vaker dan normaal verschonen. Wassen: tijltje met water en washandje op aankleed kussen. Haren wassen op aankleed kussen zonder hoes handdoek onder de rug met ze 2en op aanrecht met hoofd boven de wasbak, water in een maatbeker om haar nat te maken daarna insoppen met shampoo en uitspoelen met maatbeker met water (wij wassen zijn haar nu maar 1x in de week sinds dit) Spelen: speelkleed op de grond, alle speelgoed laag zetten zodat hij er bij kan en veel met hem samen spelen. Uitrusten/tv kijken: op de bank op oude Voedingskussen met een gewoon kussentje van de bank onder zijn benen. Wandelen: in de buggy voor meer steun aan been en rug ietsje achterover. Eten: in de buggy aan tafel. Drinken: munschkin beker voor als hij op zijn rug ligt, anders rietjes fles en laag houden. Auto rijden: enkel terug weg ziekenhuis in de auto vervoerd los op de achterbank, ontheffing cbr duurt 6 weken dus CBR zelf gaf aan dat aanvragen geen zin heeft. Mijn zoontje tijgerde de volgende ochtend na aanbrengen gips al een paar meter en gaat nu al tijgerend/kruipend op 1 knie de kamer rond, ze zijn heel snel heel vindingrijk..

één jaar geleden

Nou zeker bizar! Fijn om ervaringen te kunnen delen met iemand die net voor loopt. Onze zoon ligt in het Sophia kinderziekenhuis en sinds vrijdagavond in tractie. Morgen krijgt hij zijn gipsbroek al. Ze doen dat hier allemaal veel sneller, moet dan wel 5 weken in het gips. Ben heel benieuwd of hij zich net zo snel gaat proberen voort te bewegen als jouw zoon. Ik begrijp dat jouw zoon 2 a 3 weken gips krijgt? Ik las ergens dat ze in een normale kinderstoel zouden moeten kunnen zitten, maar dat leek me sterk. Als ik jou hoor klopt dat dus ook niet? Kun je hem wel (ondersteund) neerzetten om te spelen of gaat dat niet? En dat luiers verschonen.... dat klinkt echt als als een drama. Is dat te doen?

één jaar geleden

Ik kan gelukkig zonder problemen weg blijven van mn werk voorlopig, maar ergens voel ik me daar ook een soort schuldig over omdat het "maar" een beenbreuk is. Hoe doen jullie dat?

één jaar geleden

Overigens krijgt onze zoon ook gips aan zn rechterbeen, tot boven zijn knie. Dus wel minder bewegingsvrijheid denk ik? Bijzonder wel dat het bij beiden het linkerbeen is ook nog

één jaar geleden

Oh nee... precies andersom. Vermoeidheid maakt me duidelijk een minder goede lezer 😂

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft idd 2 weken tractie gehad en 2,5week gips.. hij heeft een spiraal breuk (van boven naar beneden gebroken) en best een lelijke breuk, ik weet niet of daar het verschil in zit 🤷🏼‍♀️ mijn zoontje heeft in het Spaarne gasthuis gelegen in Haarlem zuid. Wellicht dat het ook per ziekenhuis verschilt. Door het gips aan 1 been kan hij zich idd wel sneller voort bewegen. Wij hebben de kinderstoel niet uitgeprobeerd omdat ze niet volledig rechtop kunnen zitten door de band gips om hun buik/rug. Qua spelen ligt hij veel op zijn buik en draait soms naar zijn rug, ondertussen ligt ie soms half zittend op zijn zij en probeert zich omhoog te drukken om te willen gaan staan (wat niet lukt) dmv een soort bruggetje te maken van zijn lichaam. Wij kregen op de gipskamer uitleg voor het verschonen, in het begin deden we er 10 minuten over ondertussen denk ik 3/4minuten. Op een gegeven moment wordt je er handig in. Ik heb 100% zorgverlof gekregen de eerste 3 weken en nu werk ik aangepaste tijden ( werk in de zorg) van 7.15-12.30u mijn vriend is militair instructeur en gaat alleen naar zijn werk als het nodig is als ik thuis ben en werkt af en toe thuis. Geeft niet! Ik weet helaas hoe je geleefd wordt deze dagen en hoe slopend emotioneel en lichamelijk deze dagen zijn..

één jaar geleden

Zittend op Voedingskussen welke we gelukkig nog op zolder hadden liggen

één jaar geleden

In de buggy met joggingbroek 1 maat groter dan normaal (zijn rechts zit dus in gips)

één jaar geleden

Het is wel echt een stuk makkelijker met 1 been in het gips gok ik. Onze zoon komt net van de OK. Zn goede been zin ook tot net boven zn knie in her gips. En de boel staat wat wijder ook. Dus ben heel benieuwd hoe het hier gaat lopen allemaal. Je tips en info zijn in ieder geval heel fijn. Het zal allemaal vast goed komen, maar zag het gister even allemaal niet voor me. Maar we gaan het ondervinden. De orthopeed zei al dat kinderen van 2 bijna niet af te remmen zijn en dat ze schat dat hij met een week 3 flink mobiel zal zijn. Dus komt goed

één jaar geleden

En het verschilt indd heel erg per ziekenhuis. We waren een weekend weg en belandden ij 1e instantie in het ziekenhuis in Amersfoort. Daar hadden ze het ook over 2 weken tractie. We zijn de dag erna verplaatst naar het Sophia Kinderziekenhuis, omdat we hier in de buurt wonen. En hier vinden ze 2 weken tractie niet van toegevoegde waarde. Zoveel mensen (dokters) zoveel meningen. Dat wel duidelijk 😂 Ach, al het maar goed geneest.