10 Reacties
4 jaar geleden
Si na al dat fulltime kolven heb ik wel wat tips!
- masseren van de borsten voor en tijdens het kolven
- warmte compressen voor en tijdens het kolven/ fohn werkt ook
- toepassen borstcompressie
- 1x per dag de kolf spullen in de vaatwasser en tussen door de kolf onderdelen in de koelkast bewaren
- magnesium/calcium tabletten gebruiken om productie op pijl te houden
- Kokosolie(niet ontgeurde) op de tepels aanbrengen om het kolven beter te laten verlopen en werkt ook meteen tegen spruw
- in een soort bh 2 gaten knippen dan is het een prima kolf BH
- af en toe een (malt) speciaal biertje om
je productie te boosten
4 jaar geleden
Vooral veel gehad aan deze pagina;
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/255-je-melk-laten-toeschieten-als-je-gaat-afkolven-of
Succes 🍀
4 jaar geleden
Reactie op KimberlyH
Mag ik vragen waarom je de kolf onderdelen in de koelkast bewaard? :)
Vanuit de kraamhulp werd aangeraden om na elke kolf sessie de onderdelen te reinigen met een sopje maar dit blijkt helemaal niet nodig te zijn omdat moedermelk bij kamertemperatuur al 24 uur goed blijft. Dus wanneer je de onderdelen in een afgesloten bak doet in de koelkast kunnen ze zeker een heledag mee zonder tussendoor ze te wassen in een sopje
4 jaar geleden
Sindskort heb ik de siliconen borstkolf en jeetje wat bevalt het mij goed zeg!
Ik ben begonnen met de elektrische kolf; het zolang moeten zitten(lees: 20-25 min) en verder niks kunnen doen zorgde bij mij tot frustratie. Vervolgens overgegaan op handkolf maar ook dat beviel me niet helemaal. Omdat je moe wordt van het continu indrukken.
Nu gebruik ik sinds ongeveer een week de siliconen kolf en wat een opluchting! Ik doe alles: aanleggen, huishouden, koken, omkleden etc. terwijl ik in de tussentijd aan het kolven ben.
Wel moet ik zeggen dat het minder productie oplevert dan een elektrisch kolf. Maar voor mij is dat geen probleem dan kolf ik maar een tweede keer.
4 jaar geleden
Reactie op Yaseminn
Ben je er zeker van dat het 24 uur op kamer temperatuur mag blijven? Mij is ...
Ik ga van de nieuwe onderzoeken uit maar doe wel van te voren de melk even ruiken en proeven ookal zeggen ze dat een baby bedorven melk niet zal drinken

4 jaar geleden
Reactie op Yaseminn
Ik laat de kolfonderdelen 1x per dag uitkoken. Maar ik merkte dat er bijna ...
Uitkoken is ook niet meer nodig alleen voor 1 gebruik heb ik mij laten vertellen. Ik doe dit nog wel 1x per week
https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/flesvoeding/reinigen-en-steriliseren?fbclid=IwAR3P8xS0h4rbHxc-2oEn_pG43Mj04LXIXTK0WK7Jaq-IwsAHQP8P2XPxWVg