35 Reacties

4 jaar geleden

Voor de jeuk kan mentholpoeder helpen. Ik kreeg dit als tip mee van mn moeder maar weet zelf niet of het werkt. Je kent de ouderen wel met hun goede tips..

4 jaar geleden

Wij gebruiken Naïf nurturing creme. Voor haar gezichtje werkt het super goed. Voor haar lichaam weinig effect en zijn we sinds deze week begonnen met havermout vlokken in het badwater..

4 jaar geleden

Sneu om te zien hé, ons kleintje doet dit ook maar die blijkt koemelkallergie te hebben. Ik ben tijdens mijn bv periode gestopt met zelf koemelkproduchten te gebruiken ( de grote dingen), maar sinds 1.5 week geleden krijgt die ook 3 flessen kv en de ellende begon weer. Een maand geleden al bij de huisarts geweest en had ons gelijk door gestuurd naar het zk voor eczeemonderzoek, donderdag geweest en heb andere zalfjes gekregen en zijn weer met spoed doorgestuurd naar de allerzorg en nu krijgt die maandag zijn allergietest op noten/pinda, ei en koemelk. Ik kan je nu niet echt helpen met de beste tip om het weekend door te komen helaas maar ik zou maandag wel gelijk weer aan de bel trekken en vragen of je doorverwezen mag worden naar het zk. Zij gebruiken daar trouwens minder heftige hormoonzalven dan de huisarts doet voor schrijven.

4 jaar geleden

Reactie op Jessie1979

Wij gebruiken Naïf nurturing creme. Voor haar gezichtje werkt het super goe ...
Heyy, wat zou het effect van de havermoutvlokken in het water moeten zijn? Ben benieuwd!

4 jaar geleden

Ons meisje heeft een ooievaarsbeet in haar nek en die is helemaal rood en droog. Ook eczeem… heb 1,5 maand van alles geprobeerd te smeren zoals vasaline, calendula, bephanthen, een bio zalfje van de natuurwinkel met goudsbloem erin. Maar niets hielp. Uiteindelijk toch maar met de hormoonzalf begonnen die de huisarts al had voorgeschreven. Heb nu 3x een klein beetje op de plek gesmeerd en het was na de 2e keer al een stuk minder rood en droog. Wilde liever niet aan die zalf beginnen maar niets hielp verder. Je hoeft die hormoonzalf maar 1x per dag een heel dun laagje op te smeren. En na een weekje kun je ws al stoppen (afhankelijk van hoe erg het is). Ben toch wel blij dat ik er alsnog mee ben begonnen want het was echt vuurrood en droog.

4 jaar geleden

La roche-posay lipikar baume AP+M en de douchegel. Wij kregen dit als tip en gaf dírect verlichting. We gebruikten het een paar dagen en de eczeem was al weg. Nu gewoon lekker om mee in te smeren en douchen/badderen🙏🏻🙏🏻🙏🏻

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding? Zoja, crème van maken en smeren

4 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Geef je borstvoeding? Zoja, crème van maken en smeren
Nee flesvoeding, maar ik heb nog wel gekolfde melk in de vriezer.. is al wel ouder, zou dat ook werken?

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Nee flesvoeding, maar ik heb nog wel gekolfde melk in de vriezer.. is al we ...

4 jaar geleden

Je zou ook een melk badje kunnen maken

4 jaar geleden

https://www.honing-van-de-imker.be/default.asp Webshop—>propolis—> propolis crème. 100% natuurlijk en werkt hier geweldig, eczeem is zelfs niet eens meer terug gekomen bij ons zoontje (bij onze 2 jarige gebuikt). Sterkte, heel erg sneu voor je kleintje en voor jezelf 😔 Een badje of crème van bv blijkt idd ook heel goed te helpen!

4 jaar geleden

Reactie op JessicaArs

Heyy, wat zou het effect van de havermoutvlokken in het water moeten zijn? ...
Het verzacht en werk tegen de jeuk. Het word een melk badje en geeft een bescherm laagje op de huid.. We willen liever nog niet met hormoon zalf beginnen. Dus proberen we eerst

4 jaar geleden

Voor de jeuk kan mentholpoeder helpen. Ik kreeg dit als tip mee van mn moed ...
Ik zou m ff overslaan bij een baby…. Kinderen jonger dan 2 jaar mogen levomenthol niet gebruiken. Als zij levomenthol inademen, kunnen ze moeilijker ademhalen of zelfs een ademstilstand krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Mrln012

Ik zou m ff overslaan bij een baby…. Kinderen jonger dan 2 jaar mogen levo ...
Ah dat wist ik niet. Heel erg bedankt voor je bericht

4 jaar geleden

Reactie op Jessie1979

Het verzacht en werk tegen de jeuk. Het word een melk badje en geeft een be ...
Dankjewel voor je reactie! Hoeveel havermout doe je dan ongeveer in een badje?

4 jaar geleden

Ik heb een koffiekopje in een hydrofiel washandje gedaan. En dat geeft naar mijn inzicht genoeg af in het water. Ik weet niet of het gaat werken... Wij gebruiken het dan in combinatie met de Naïf nurturing creme

4 jaar geleden

Cetamacrogol /lanette creme of zalf. Baby had ook eczeem hoewel heel mild, gelijk weg na 3 dagen insmeren (2x per dag)

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook last van eczeem en sinds een aantal weken gebruik ik eczeemolie van het merk Grahams. Je kan deze rechtstreeks opsmeren, maar hem ook in bad gebruiken. Na het badderen blijft er een fijn laagje achter op de huid en ik zie echt verbetering! (Ook een tip: echt zo min mogelijk in bad!) Van dit merk is ook olie voor berg verkrijgbaar en ook die werkt als een tierelier! 🤗

4 jaar geleden

Ons 3 jarige zoontje had ook eczeem in zijn eerste jaar… ook van alles geprobeerd toen… zo zielig… zijn gezichtje zat helemaal onder! We zijn uiteindelijk ook met hormoonzalf gaan smeren… toen de eczeem onder controle was door de hormoonzalf zijn we blijven smeren met cetomacrogol met 10% vaseline (gekocht bij apotheek, die van de etos deed niet veel bij ons)… hiermee zorgden we dat de eczeem vaak geen kans kreeg… maar als we een tijdje minder smeerde dan kwam de eczeem altijd terug! Ik zweer echt bij deze crème! Wat ook hielp is minder badderen en geen zeep gebruiken! Ook gezichtje afdoen met een natte washand ipv een nat geparfumeerd doekje! Ik kon niet geloven dat hij er overheen zou groeien, zulke erge eczeem had hij, maar bij 1,5 jaar had hij er geen last meer van en hoeven wij niet meer extra te smeren… nu alleen nog eczeem is holtes als het warm is… Laat maar weten als je nog vragen hebt! Zoon 2 overigens nergens last van… zo’n andere soort huid!

4 jaar geleden

Ik weet niet hoe erg het is maar eczeem komt van binnenuit, waarschijnlijk gaat het pas helemaal weg als de voeding word aangepast. Crèmes ed zijn alleen symptoombestrijding