17 Reacties

2 jaar geleden

Nog zo’n mooie zin: “Wij weten dat deze afhankelijke fase precies dat is, een fase, en dat het werk, onze vrienden en andere hobby’s weer kunnen worden opgepakt als dit kleine persoontje ons iets minder hard nodig heeft”

2 jaar geleden

Ik zag je net een mooie pagina posten in een ander topic, toevallig ook dit boek? 🙂

2 jaar geleden

Kent iemand dit boek? Ik twijfel om deze aan te schaffen of "wat baby's nodig hebben" van Melanie Visscher (Kiind), maar dat is misschien wat laat nu ze al bijna groot zijn haha 😅 hoor graag ervaringen als iemand ze gelezen heeft..

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Ik zag je net een mooie pagina posten in een ander topic, toevallig ook dit ...
Hihi ja komt ook uit dit boek!

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Kent iemand dit boek? Ik twijfel om deze aan te schaffen of "wat baby's nod ...
Ik heb hem net bekeken op bol.com en de positieve reviews gelezen. Ik worstel op dit moment echt enorm met het opvoeden (dochter van 5, zoon van 3 en baby van 8 maanden). Wat is dat zwaar en zo mooi tegelijk maar heb echt wat handvatten en inzichten erbij nodig merk ik. Bedankt voor de tip! Ben bijna jarig dus deze gaat op mijn lijst! 😍

2 jaar geleden

Geen tip uit een boek maar misschien ook interessant: op Instagram big little feelings en Howtotalk.nl

2 jaar geleden

Reactie op cursor

Geen tip uit een boek maar misschien ook interessant: op Instagram big litt ...
Van dat laatste heb ik het boek. En is een aanrader! Wel meer toepasbaar voor iets oudere kindjes 😊

2 jaar geleden

Hier de beschrijving waarom je je baby niet moet laten huilen: “Wanneer baby’s zich niet geborgen en niet gehoord voelen als er iets met ze is, dan lijken ze geneigd te zijn zich ervoor af te sluiten, zich ervan te distantiëren. Ze houden dan soms op met huilen, maar blijven wel evenveel cortisol aanmaken, zoals is gebleken uit onderzoek naar baby’s die alleen werden gelaten om ze te leren in hun eentje te slapen. Die dissociatie is een overlevingsmechanisme waar alle zoogdieren mee zijn toegerust, een reflex, maar de keerzijde ervan is dat mensen flashbacks kunnen krijgen van deze gevoelens waarvoor ze zich hebben afgesloten.”

2 jaar geleden

“Het is voor baby’s en kinderen noodzakelijk, en dus meer dan een behoefte, dat er op ze wordt gereageerd. Als we niet reageren op een baby die huilt, ons aankijkt of om-de-beurt-spelletjes doet en jij geen deel hebt aan het geven en nemen dat ze van ons vragen, kan het zijn dat ze onzeker worden en zich onveilig-vermijdend hechten, met alle gevolgen van dien. Dan zal het ze later aanzienlijk meer moeite kosten een gezonde relatie op te bouwen.”

2 jaar geleden

🌜

2 jaar geleden

🌜

2 jaar geleden

🌜

2 jaar geleden

🌜

2 jaar geleden

🌜

2 jaar geleden

Sorry wilde even dit hoofdstuk delen over slapen, hoop dat het leesbaar is….. Werd zelf weer even wat onzeker over de manier waarop ik slaap met mijn zoontje maar dit hoofdstuk geeft mij weer heel veel zelfvertrouwen 🙏

2 jaar geleden

Uit de Tao te King voor ouders, opvoeden in evenwicht. Vind dit zelf een heel belangrijk iets.

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Sorry wilde even dit hoofdstuk delen over slapen, hoop dat het leesbaar is… ...
ja mij ook! 💕 bedankt voor het delen.