17 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Bebe21
Kent iemand dit boek? Ik twijfel om deze aan te schaffen of "wat baby's nod ...
Ik heb hem net bekeken op bol.com en de positieve reviews gelezen. Ik worstel op dit moment echt enorm met het opvoeden (dochter van 5, zoon van 3 en baby van 8 maanden). Wat is dat zwaar en zo mooi tegelijk maar heb echt wat handvatten en inzichten erbij nodig merk ik. Bedankt voor de tip! Ben bijna jarig dus deze gaat op mijn lijst! 😍
2 jaar geleden
Reactie op cursor
Geen tip uit een boek maar misschien ook interessant: op Instagram big litt ...
Van dat laatste heb ik het boek. En is een aanrader! Wel meer toepasbaar voor iets oudere kindjes 😊
2 jaar geleden
Hier de beschrijving waarom je je baby niet moet laten huilen:
“Wanneer baby’s zich niet geborgen en niet gehoord voelen als er iets met ze is, dan lijken ze geneigd te zijn zich ervoor af te sluiten, zich ervan te distantiëren. Ze houden dan soms op met huilen, maar blijven wel evenveel cortisol aanmaken, zoals is gebleken uit onderzoek naar baby’s die alleen werden gelaten om ze te leren in hun eentje te slapen. Die dissociatie is een overlevingsmechanisme waar alle zoogdieren mee zijn toegerust, een reflex, maar de keerzijde ervan is dat mensen flashbacks kunnen krijgen van deze gevoelens waarvoor ze zich hebben afgesloten.”
2 jaar geleden
“Het is voor baby’s en kinderen noodzakelijk, en dus meer dan een behoefte, dat er op ze wordt gereageerd. Als we niet reageren op een baby die huilt, ons aankijkt of om-de-beurt-spelletjes doet en jij geen deel hebt aan het geven en nemen dat ze van ons vragen, kan het zijn dat ze onzeker worden en zich onveilig-vermijdend hechten, met alle gevolgen van dien. Dan zal het ze later aanzienlijk meer moeite kosten een gezonde relatie op te bouwen.”