4 Reacties

2 jaar geleden

Mijn vriend werkt onregelmatige diensten dus ik vind het prettig om dit allemaal bij te houden op een kalender in de keuken, schrijf ik ook gelijk bij wanneer oma en opa oppassen, mijn kantoor werkdagen, alle afspraken (CB, dokter etc) en ook wat we gaan eten (alleen avondeten) die week per dag. Dit geeft mij enigszins wat rust, kan ik in een oogopslag zien hoe de komende weken er ongeveer uit gaan zien en wanneer ik een gaatje vrij heb om bij te slapen of iets te ondernemen. Door het eten vooruit te plannen geen stress meer met elke dag bedenken wat we die avond gaan eten, ook handig met online bestellen - check ik gelijk de datum van de producten en weet ik wat ik wanneer moet gebruiken, als ik dit niet opschrijf gebeurt het weleens dat ik wat moet wegdoen omdat het niet meer goed is ofzo.

2 jaar geleden

Hier nog een chaoot🙋🏼‍♀️ ik houd per week een notitie bij in mn telefoon. Ik schrijf van te voren per dag op wat ik die dag moet doen. Bijv afspraken/ werk/ klusjes in huis. Eigenlijk heel uitgebreid want ik heb soms een hoofd alsn vergiet😋 Dat werkt voor mij top! Telefoon heb ik altijd bij me dus kan zo kjken hoe of wat. En ik streep ze af alsk het gedaan heb

2 jaar geleden

Wij hebben een familiekalender op de wc hangen met voor alledrie een eigen kolom. Verder probeer ik huishoudelijke klusjes zoveel mogelijk te doen als mijn dochter wakker is zodat ik tijdens haar dutjes ook even kan ontspannen. Ik kook meestal voor twee dagen. En ik maak een boodschappenlijst voordat ik naar de supermarkt ga (op volgorde van de winkelroute 🙈). Af en toe moet ik mezelf er wel even aan herinneren dat ik gewoon 1 ding tegelijk moet doen en niet de woonkamer opruimen, was ophangen en koken door elkaar.

2 jaar geleden

Ik heb een man met een chronische ziekte die niet veel alleen voor ons zoontje kan zorgen, daarnaast werk ik 4 dagen in de week en draai ik deels het huishouden (andere deel doet onze huishoudelijk hulp). Dit vergt dus best wel veel plannen. Dit doe ik grotendeels op de familieplanner, maar ook sochtends als ik op sta maak ik een planning voor die dag in m'n hoofd, maar je kan 't uiteraard ook op je telefoon doen. Hierbij denk ik goed vooruit om er voor te zorgen dat wat er die dag moet gebeuren ook gedaan is. Tuurlijk loopt het soms wel eens anders met een kleintje, maar het helpt me wel heel erg. Zo zorg ik er bijvoorbeeld voor dat ik ga douchen of stofzuigen als ons zoontje slaapt, zodat als hij wakker is ik weer tijd voor hem heb.