17 Reacties

MOD

2 jaar geleden

Ik heb hier geoefend uit een rietje drinken. Ze vind het geweldig en drinkt met plezier haar water

2 jaar geleden

Mijn kleine is gek op haar munchkin 360 beker! Ze knaagt overal op en zo is ze erachter gekomen hoe ze kan drinken. Een klein beetje druk op de rand en er sijpelt al wat wat uit. Ze drinkt er liggend en zittend uit.

2 jaar geleden

Ik heb van allerlei bekers/flessen geprobeerd. Enige wat hier werkt is uit een beker laten drinken. Ik houd hem dan wel vast. Alsnog gaat er dan nog wel wat naast maar dr gaat gelukkig ook wat in😁 schijnt ook goed te zijn voor de spraakontwikkeling om ze uit wen normale beker te lagen drinken

2 jaar geleden

Ik heb haar eerst uit een open beker leren drinken en uit een baby rietjesbeker kan ze zelfstandig drinken

2 jaar geleden

Hallo ik heb een meisje van 7,5 maand maar ze wil ook geen water drinken alleen via een spuitje drinktmaar soms is het een beetje moeilijk om zo te drinken ze wat kan ik doen om haar op een normaal manier water laten drinken

2 jaar geleden

Munchkin 360⁰ beker vindt onze dochter erg leuk. En verder vooral alles waar ik ook uit drink; of het nou een koffiekopje, waterglas of wijnglas is, maakt niet uit. Wat mama heeft, wil zij ook. Dus af en toe laat ik haar water drinken uit mijn glas. Wel wat geklieder, maar dat droogt wel weer.

2 jaar geleden

Hoeveel drinkt jullie kleintje nu? Bij mij is het hooguit een paar slokjes na het eten..

2 jaar geleden

Ik geef gewoon via een open bekertje omdat ik het belangrijk vindt dat hij zo leert drinken. Ook voor de spraakontwikkeling. Daarnaast heeft hij zo'n rietjesbeker van Nuby, vind hij geweldig om zelf te ontdekken. Helemaal blij als hij er iets uit krijgt. Ook nog een 360° beker maar die is hier niet zo'n succes.

2 jaar geleden

Ik heb er bij mijn eerste weet ik hoeveel bekers voor aangeschaft en niets werkte. Uiteindelijk verdunde melk gegeven omdat drinken natuurlijk wel gewoon belangrijk is vanaf bepaalde leeftijd (dus niet meer als ‘voeding’ zeg maar). Na alle heisa liet ik het uiteindelijk los en toen hij iets ouder was, dronk hij ineens wel water. Probleemloos. En nu drinkt ie nog steeds alleen melk, water en thee (3,5 jaar). Dus mijn advies; loslaten en het komt vanzelf :-))

2 jaar geleden

Openbeker? Munchkin? Hier was blijven oefenen de key

2 jaar geleden

Gewone beker of glas?

2 jaar geleden

Beetje dixap er bij? Of thee? Hier begonnen met dixap, inmiddels drinkt ze prima alleen maar water. Als ze maar het idee heeft dat ze moet drinken als ze dorst heeft, heb ik het idee.

2 jaar geleden

Veel oefenen was hier de sleutel tot succes. Maar sommige kindjes drinken maar dan anderen💁‍♀️

2 jaar geleden

Wij bieden het aan in een gewone beker. Eerst even oefenen en een natte bende maar hij begint het nu na 2 weken door te hebben en drinkt steeds meer!

2 jaar geleden

Wij laten haar drinken uit een borrel/shot glaasje. Wij houden het vast en het drinken gaat steeds beter. We doen het altijd als ze eet, dan heeft ze toch al een waterdichte slab met mouwen aan. Ze krijgt ook weleens een beetje fruitsmoothie (fruit, amandel of havermelk en havermout), dat drinkt makkelijker omdat het wat dikker is. Een rietje hebben we laatst ook geprobeerd en dat leek ook wel te gaan. Overigens drinks ze hier nog best vaak (borstvoeding, denk nog wel 5-6 keer per dag/ nacht) maar 2-3 keer per dag een shotglaasje water lijkt haar stoelgang te bevorderen.

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Hoeveel drinkt jullie kleintje nu? Bij mij is het hooguit een paar slokjes ...
Naast z'n flessen drinkt mn zoontje over de hele dag/nacht denk ik zo'n 150 cc water? Sinds hij de rietjesbeker heeft ontdekt gaat het wel veel makkelijker.

2 jaar geleden

Sinds wij baby thee geven drinkt hij wel. Nog niet veel maar veel meer als alleen water.