5 Reacties

5 jaar geleden

Hey! Welkom in Tilburg alvast 馃榿 Ik woon ook in Tilburg en ook vlakbij het centrum! Zo'n beetje alle verloskundigenpraktijken in Tilburg zijn aangesloten bij FAM wat ook een goede samenwerking heeft met het ziekenhuis (dus ook de gynaecologen) dus als je op de website kijkt kom je al een eindje. Kraamzorg is weer Tilburg centraal geregeld via Lunavi ondanks dat er ook wel andere organisaties zijn, maar zij regelen de kraamzorg voor verschillende organisaties. 1 tip: kinderdagverblijf! Ga er al mee aan de slag want mijn voorkeurslocatie (leijpark) had op moment van aanmelden pas plek voor de kleine als die 9 maanden zou zijn. Nu gaan we naar voorkeur nummer 2 (kindercreche Zuid). Paar adviezen om alvast mee te beginnen 馃榿 Liefs Stefanie

5 jaar geleden

Hier ook in tilburg (of ja een dorpje ernaast馃槉)

5 jaar geleden

Hoi!! Welkom in Tilburg inderdaad! Zelf woon ik in een aangrenzend dorpje en ik heb lang op kamers gewoond in de stad. Tilburg is echt heerlijk! Zou je op het eerste gezicht niet denken, maar als je er woont, is het de leukste stad van allemaal 馃槉 iedereen die ik heb ontmoet die niet uit Tilburg komt en er is gaan wonen, zegt dat ook en blijft er wonen na de studie. Dus allereerst: leuk dat je hier komt wonen en je gaat het vast fantastisch vinden! Qua kinderdagverblijf: wat Stefanie zegt is echt zo inderdaad. Ben daar snel bij. Als ik nog in het centrum zou wonen, zou onze kleine naar de Krisj, Krasj, Kresj gaan: een sterrecr猫che met naar mijn idee een heel mooie, fijne visie en ze hebben er houten speelgoed en ervaren leidsters. Nog een extra tip: meld je vast aan bij de kraamzorg, want ook daar is het druk. Wij zitten bij Lunavie, omdat dat werd aangeraden door vrienden, de broer van mijn vriend en door FAM zelf, waar ik ook zit voor de verloskundige. Als je ook een keer na corona een rondleiding wilt of als je gewoon wat leuke tips voor restaurantjes, wandelgebieden, bezienswaardigheden, etc. zoekt, dan roep ook maar:) Groetjes, Hannah

5 jaar geleden

Aanvullend op mijn eerste bericht: dit is Sterre Kinderopvang, waar de Krisj, Krasj, Kresj o.a. bij is aangesloten: http://tilburg.com/bedrijf/sterre-kinderopvang/

5 jaar geleden

Hey hey! Welkom in Tilburg, Sch么么nste stad van 't laand. ;) Ik ben 31, 1e kindje op komst en woon in de Reeshof, een wijk wat verder van t centrum, maar heerlijk rustig. Net wat je wilt en gewend bent natuurlijk. Zoals de anderen al zeggen: FAM geboortezorg voor de verloskundige, Lunavi voor de kraamzorg en op tijd aanmelden voor je kinderopvang. Ik heb ook gekozen voor Sterre Kinderopvang: aangesloten bij Kinderstad. Dat is een grote organisatie die alles gewoon goed heeft geregeld volgens mijn omgeving. Verder kun je ook al naar cursussen kijken, die vind je ook op de site van FAM. En qua Tilburg zelf: je zult je snel wennen, mensen staan echt open voor nieuwe contacten, het is een overzichtelijke en gezellige plek om te wonen. Heb hier gestudeerd en ben blijven hangen en geen moment gedacht aan het wonen in een andere stad. Hoop dat het je gaat bevallen!