31 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat het echt geen ‘kwaad’ kan. Dat je je baby van 9 maanden al vla geeft is al een bepaalde hoeveelheid aan toegevoegde suikers (ik las 9,3g in dreumesvla) dus die extra portie chocolade suikers kan er ook bij lijkt me.
2 jaar geleden
Hier krijgt ze alleen volle yoghurt niks erin en niks anders dan dat..
Ze hebben naar mijn idee absoluut geen toegevoegde suikers nodig..
Ook geen kinderkwark of vanille vla. .
Vaak zit in de kinder Toetjes alsnog veel suiker..
2 jaar geleden
Ach wat maakt het uit voor een keertje... mijn meid heeft ook wel eens chocolade gehad een stukje milkyway van haar vader NAM NAM zegt ze dan ... niet te druk maken 😬
2 jaar geleden
Bedoel je omdat het ongezond is of ben je bang dat haar buikje er niet tegen kan?
Ik zou er geen gewoonte van maken maar wel weer zo’n lekkere oma actie. Ons mam had bij het oppassen in de middag een toetje gegeven na de lunch en dat pas savonds gezegd, toen kreeg hij na het eten weer een toetje dus dubbel feest voor die kleine. 😜
Ik heb bij de opa’s en oma’s wat lang houdbaar eten neergelegd zodat ze daar wat van geven en niet zelf allemaal zoetigheid toe gaan stoppen.
Naturnes, Mais vingers, knijp fruit en potjes avond eten.
2 jaar geleden
Reactie op H3llobaby2021
Hier krijgt ze alleen volle yoghurt niks erin en niks anders dan dat..
Ze h ...
Ze eet nooit haar toetje op. Na 4 hapjes kwark heeft ze er genoeg van. En ze krijgt nooit meer dan 10 lepeltjes half volle vanille Vla. Ook ivm de vele suiker die er in zit.
2 jaar geleden
Ik denk dat het echt geen ‘kwaad’ kan. Dat je je baby van 9 maanden al vla ...
Ze krijgt hooguit 10 lepeltjes half volle vanille Vla. Een eet niet meer dan 4 lepeltjes kwark. Ook ivm de suiker die er in zit.
2 jaar geleden
Het kan voor een keer vast geen kwaad, maar het is miss niet zo'n handige oma en papa actie 🙈... Het voedingscentrum zegt dat zoete kindertoetjes, zoals kinderkwark ed,
vruchtenyoghurt en vla niet geschikt zijn voor jonge kinderen. Deze toetjes bevatten veel suiker.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/dreumes-en-peuter/wat-geef-ik-als-avondeten.aspx
2 jaar geleden
Kan zeker geen kwaad voor een keer, die van mij is dol op chocola! Ik kan het ook niet eten zonder dat hij een stukje krijgt hij dramt dan echt haha 😍🙈 Als toetje magere yoghurt met fruit. Fruit maakt het al lekker zoet en die suikers zijn echt zoveel beter dan die kinderkwarkjes of vla.
2 jaar geleden
Denk niet dat het kwaad kan en zoveel zal halfvolle vanillevla niet schelen met chocoladevla. Mss meer voor je eigen gevoel! Maar het kan geen kwaad voor een keer.
2 jaar geleden
Reactie op Iloon1986
Het kan voor een keer vast geen kwaad, maar het is miss niet zo'n handige o ...
Maar 1 ding snap ik dan niet 🤷♀️ wij zijn toch ook groot en gezond geworden met zoete toetjes 🤷♀️ vroeger werd er lang niet zo erg gehamerd over de suikers, en nu hoor je niks anders 😩
2 jaar geleden
Reactie op Daantjuh90
Maar 1 ding snap ik dan niet 🤷♀️ wij zijn toch ook groot en gezond geword ...
Voortschrijdend inzicht? Vroeger was roken ook meer geaccepteerd/gewoon dan nu toch? Was nog niet zolang geleden dat we niet meer in openbare ruimtes mochten roken.
Maar (en denk dat je daarop doelt) het is ook wel iets van nu, de tijd van tarwe shots, groene smoothies, superfoods etc. Een soort hyperfocus op gezond leven.
2 jaar geleden
Ik geef mijn zoontje alpro yoghurt, is een stuk minder zuur dan gewone yoghurt en zitten niet veel suikers in 😊
2 jaar geleden
Kan voor een keer vast geen kwaad maar wat anderen ook zeggen: vanille vla is ook niet geschikt voor een baby. Als ze nu al teveel wennen aan suikers gaan ze niet meer 'normale' yoghurt willen eten. Daarom geven wij ons zoontje ook geen sap, alleen water en slappe thee zonder caffeine. Over caffeine gesproken, dat zit ook in chocolade en is ook niet goed voor een kleintje. Ik vind het sowieso ook raar om chocolade aan een baby te geven maar dat zal aan mij liggen gezien de reacties.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Voortschrijdend inzicht? Vroeger was roken ook meer geaccepteerd/gewoon dan ...
Daar heb je ook gelijk in ! Te hyperfocus daarin nu idd . Ach gewoon afwisselen is mijn mening ene dag een danio, andere dag yochurt/griekse kwark
2 jaar geleden
Ik geef gewoon een beetje fruit als dessert. Wij eten zelf ook zo goed als alleen maar fruit als dessert. Wij zijn nu net een beetje in een periode dat hij alles eet wat wij eten. Griekse yoghurt krijgt hij soms een schepje bij zijn fruithapje in de ochtend gemengd met nootjes en zaden. Net zoals mijn ontbijt. Dit mss 1-2 keer in de week.