24 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb zo'n kussentje en dat helpt bij mijn zoontje erg goed! In het begin keek hij niet eens naar de speeltjes, maar sinds kort probeert hij de speeltjes te pakken. Ik heb aan de rand van de box overigens van die zwart wit plaatjes en een spiegeltje hangen, daar kijkt hij ook graag naar als hij op dat buikkussentje ligt.
Zonder buikkussentje vindt hij het overigens wel moeilijker hoor.
4 jaar geleden
Reactie op Synnie
Draait je dochter goed de nek heen en weer de mijne deedr het niet osteopaa ...
Ja nekje draait ze goed. Ik ben al bij een osteopaat geweest. En die merkte toen niks aan haar nekje. Alleen aan haar ruggetje dat die wat vast zat.
4 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Misschien niet het antwoord dat je zoekt maar ik ben helemaal niet bezig me ...
Ik krijg commentaar van het cb. Dat ze haar hoofdje nog niet omhoog houd. Ze rolt nu nog niet van rug of buik of anders om. Maar als ze dat straks wel doet. Wil ik geen ongelukken hebben in bedje. Dat ze haar hoofdje niet goed kan draaien.
4 jaar geleden
Reactie op Synnie
Even vragen of de osteopaat de rugje wil masseren
Dat is allemaal al klaar. Daar heeft ze nu geen last meer van. Kan altijd nog even informeren of hij kan kijken of ze ergens last van heeft bij het liggen op de buik.
4 jaar geleden
Reactie op Mariianne_MilouLiva
Dat is allemaal al klaar. Daar heeft ze nu geen last meer van. Kan altijd n ...
Dat kan je wel doen mijn meisje heeft voor keurshouding osteopaat deedt nekje masseren en hoppa ze draaide gelijk de andere kant op cb met de fysiotherapeut nou die moet nog bellen dus zelf actie ondernomen
4 jaar geleden
In het begin wilde mijn dochtertje er ook niks van weten. Op mijn buik neerleggen en dit buikkussen hebben heel erg geholpen!
https://www.prenatal.nl/speelgoed-en-cadeau/zacht-speelgoed/speelkleden-en-babygyms/playgro-elephant-hug-activity-pillow-4910273.html?utm_source=vergelijk_nl&utm_medium=cpc&utm_term=%5B50622-8714841920787%5D%5B6ad394e4-d5c2-41e1-8216-abcca9159093%5D&tduid=b255ec186ce4d135acbcbbe4f2555845
4 jaar geleden
Houd je haar wel eens rechtop tegen je borst en schouder? Wij doen ook niet veel aan Tummy time (ze vindt het ook niet leuk), maar haar nekje is wel heel sterk doordat ze van jongs af aan al vaak rechtop zit. Mijn dochter houdt zich nu al bijna zelfstandig vast aan onze kleding.
Over het omrollen zou ik me niet zo druk maken. Dat komt vanzelf wel.
4 jaar geleden
Reactie op Macscott
Houd je haar wel eens rechtop tegen je borst en schouder? Wij doen ook niet ...
Als ze op schoot zit. En we houden haar vast zonder dat ze steun heeft. Dan houd ze haar hoofdje ook recht. Als we haar soms op de bank zetten blijft ze ook recht zitten tegen de leuning. We zitten er dan wel naast. Spelen ook wel eens vliegtuigje. Houd ze haar hoofdje ook goed. Dat soort dingen is ze wel sterk in.
4 jaar geleden
Reactie op Mariianne_MilouLiva
Ik krijg commentaar van het cb. Dat ze haar hoofdje nog niet omhoog houd. Z ...
Ik heb precies hetzelfde. Heb nu maar zelf een verwijzing naar de fysio gevraagd. Als ik mijn zoontje op zijn buik leg dan doet hij niks.. met speeltjes afleiden niks helptZ
4 jaar geleden
Reactie op Rooskim
Helemaal niet bij de fysio geweest? Wat deed e osteopaat dan? Doorverwijzin ...
Ik ben op advies van me zusje naar osteopaat geweest. Zelf afspraak gemaakt. Rekening kon ik declareren. Helaas was ik niet verzekerd voor dat stapje. Afspraak van een uur was 75 euro bij mij. Heb 3 a 4 afspraken gehad. Na 1 keer ging ze al beter poepen. Heeft geholpen met haar maag klepje voor de reflux. Ruggetje die vast zat door bevalling met pomp. En ze wilde weer in de box spelen. Dat wilde ze van ene op andere dag niet meer.
Hij gaat via bewegingen haar hele lichaam langs en kijkt waar knelpunten zitten. Ik kreeg oefeningen mee voor haar rug. Vroeg ook hoe het met mij ging. Of ik nog klachten had van de bevalling.
Was altijd gezellig als ik daar was. Mijn zusje kwam er achter dat het een achterneef van ons is. Ik ben er toen ook heen gegaan. Ookal was het een uur rijden. Deed het altijd in combinatie met bezoekje aan me ouders, zusje en tante zeggers.
4 jaar geleden
Reactie op lizelize
Zelf neerliggen en haar op jouw borst leggen?
Klopt! Hier doe ik dat ook zo. Eigenlijk al vanaf z’n geboorte. Houdt z’n hoofdje zo wel recht.
Maar O wee als ik hem gewoon op buik op speelmat leg, dan is hij niet tevreden. Ik geef hem wat meer tijd daarvoor.
Dan denk ik, we oefenen dit alvast doordat ik zelf neerlig en hem op m’n borst leg, vindt ie wel leuk