19 Reacties

één jaar geleden

Hier had ik toen ze echt baby was nog wel een televisie in huis, maar zonder abbo dus alleen Netflix.. ikzelf kijk vrijwel nooit tv, en vind het lelijk staan in de woonkamer zo’n ding 😂 De televisie is hier nu weg sinds een half jaar/klein jaartje, en we missen hem totaal niet!

één jaar geleden

Reactie op anoniempje95

Hier had ik toen ze echt baby was nog wel een televisie in huis, maar zonde ...
Wij kijken zelf graag tv 🙈 ik had het liever nog langer uitgesteld maar omdat ze zo veel ziek is , is de tv wel een handig hulpmiddel geworden om af en toe eens op adem te komen. Enja sinds dzn kent ze het natuurlijk en vraagt ze er zelf achter 🤪

één jaar geleden

Hier kijkt ze meestal half uurtje tv. Van 17u tot 17:30u als ik sta te koken. Even rustmomentje voor haar en ik mijn handen vrij ☺️

één jaar geleden

Ja hi, loedermoeder hier 🙋🏻‍♀️ hier staat de tv vrijwel de hele dag aan, máár hij kijkt het niet de hele dag. Hij kan ook heeerlijk alleen spelen, of zonder tv aan zitten tekenen oid. Wij kijken zelf ook heeel veel tv. Favoriet is bumba, blues clues, juf roos, teletubbies, bing en okk tiktak :) Hier is het begonnen toen hij erg onrustig was als baby, en ik eigenlijk altijd alleen was met 'm dus was t fijn om mijn handen even vrij te hebben!

één jaar geleden

Bij ons denk al snel 1,5 uur als je alles bij elkaar optelt.. vooral nu het slecht weer is, mijn zoontje loopt nog niet en in de kinderwagen is 1 groot gevecht. Ik ga wel altijd even naar buiten want ik heb er echt hekel aan om heel de dag binnen te zitten. Maar vooral zetten wij hem even aan met luier verschonen blijft hij tenminste rustig liggen en eind vd dag. Als hij lekker aan het spelen is zet ik de tv ook gewoon uit. Ik hoop dat hij binnenkort is gaat lopen zodat we wat vaker naar buiten kunnen🙏🏼

één jaar geleden

Ongeveer een kwartier per dag, meestal 3 afleveringen tiktak, of een aflevering van buurman & buurman.

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ja hi, loedermoeder hier 🙋🏻‍♀️ hier staat de tv vrijwel de hele dag aan, ...
Hier precies hetzelfde. Hij staat aan maar hij kijkt zelden echt tv. Juf roos en Cocomelon is echt favoriet hier. Ik kijk vaak natuur documentaire en dat vind hij soms ook super interessant.

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ja hi, loedermoeder hier 🙋🏻‍♀️ hier staat de tv vrijwel de hele dag aan, ...
Ik durfde eigenlijk niet eerlijk te zijn maar daarom quote ik jou even. Hier staat ie ook de hele dag aan maar ze kijkt er niet persee de hele dag naar. We zijn altijd met zn tweetjes idd en af en toe is het even een goede afleiding als ik iets alleen moet doen.

één jaar geleden

Elke dag max. 10 minuten Bumba, Woezel&Pip of Kikker en zijn vriendjes. Puur zodat ze even stil zit om haar haar te doen of haar nagels te knippen.

één jaar geleden

Meestal maar 1x en dan Sesamstraat, dus met een kwartiertje is het klaar. Heel soms 2x per dag, maar ook dan houden we het kort, 10 minuutjes per keer ofzo. Soms ook dagen dat er helemaal niet gekeken wordt. We proberen haar heel bewust weinig te laten kijken en doen dat dus zelf ook zo weinig mogelijk in haar bijzijn. Ook geen ander scherm zoals tablet of telefoon.

één jaar geleden

Hier staat hij ook de hele dag aan, maar volwassen tv vind ze niet interessant en gaat ze gewoon spelen. Als ik tekenfilm opzet kijkt ze wel. Maar ze blijft dan ook niet super lang geboeid. Max 20 min. Als ik bijv kook gaat ze echt niet tv kijken, maar komt ze in de keuken wilt ze mee koken. En dan denk ik ga lekker in je stoeltje even tv kijken dan kan mama even koken haha.

één jaar geleden

Mijn dochter krijgt nog helemaal geen schermtijd. Zo lang het nog niet ‘nodig’ is (om rustig te koken oid) houden we dit zo tot ze 2 is. Dan wordt ook haar broertje geboren, dus zullen we het vast af en toe gaan inzetten

één jaar geleden

Hier eigenlijk nog geen schermtijd, alleen als hij ziek is. We vonden het belangrijk om het zoveel mogelijk te beperken gezien de nadelige gevolgen voor de ontwikkeling. Dus nu af en toe als hij ziek is (ook dan vaak weinig interesse overigens).

één jaar geleden

We hebben geen tv thuis dus tot nu toe nog helemaal niets. Wel grappig als ie het dan ergens anders ziet. Wordt hij helemaal enthousiast. Heel duidelijk dat die het niet gewend is 😊

één jaar geleden

Hier gaat de tv pas rond 20u aan en dan ligt hij al op bed. Een hele enkele keer staat hij eerder aan. Bijv toen mijn vriend de WK finale wilde kijken. Dan is hij af en aan geïnteresseerd. Filmpjes op tablet of telefoon doen we ook niet tot nauwelijks. Hij vermaakt zich prima met speelgoed of tupperware bakjes en is zelden jengelig. Dus de "noodzaak" is er niet. Ik zou vooral doen wat voor jullie werkt of oke voelt. Zoveel mensen, zoveel meningen

één jaar geleden

hier staat ook de hele dag aan als we thuis zijn, maar ze kijkt er niet de hele tijd naar dan gaat ze weer spellen. Ze komt nu wel speciaal naar ons toe als ze liedjes via youtube wilt zodat ze kan dansen, dat is vaak na het eten even een kwartiertje . ze ontwikkeld zich prima en loopt ook nog best voor is ons verteld dus ik maak me er niet druk om🤗

één jaar geleden

Hier staat de tv aan wanneer ik zelf ga kijken. Dingen die ik kijk vindt hij nooit interessant. Als ik ga koken of iets anders ga doen zet ik baby tv op en de helderheid heel wat omlaag. Hij kijkt dan vaak alleen als hij Charlie ziet of hoort van baby tv, en anders gaat ie achter mij aan lopen om te kijken wat ik allemaal doe. Of als ik sta te koken ineens in de keuken spelen met zijn speelgoed.

één jaar geleden

Ik zet soms aan het einde van de dag de tv even aan, helpt als we allebei beetje klaar zijn met de dag 😜. We kijken via YouTube dan pretlettertjes waar hij woordjes leert of soms Nijntje of Kikker, meestal max 15 minuten. Verder staat de tv bij ons overdag niet aan en vraagt hij er ook niet om.

één jaar geleden

Hier helemaal niet!