33 Reacties

één jaar geleden

Hier nog geen broertje of zusje voor mijn dochter (juni ‘21). Ook nog niet bezig. Misschien als mijn dochter 3 of 4 is? Ik zou wel uiteindelijk een broertje of een zusje willen voor mijn dochter (zeker nu mijn schoonzus zwanger is, rammelt het wel), maar mijn energie is door gezondheidsproblemen niet goed, dus ik hoop dat het tegen die tijd stabieler is. Ik vind het anders niet eerlijk voor mijn dochter en ongeboren kind als ik helemaal geen energie meer heb.

één jaar geleden

Hoi! Heel herkenbaar! mijn zoontje is ook van juni 2021 en wij zijn ook al even aan het proberen voor een tweede. En helaas nog niet gelukt. Ik probeer er vooral niet te veel mee bezig te zijn, maar ik zie ook om mij heen dat heel veel idd al zwanger zijn of zelf al een tweede kindje hebben inmiddels. Stiekem ben ik dan best jaloers! Van mijn zoontje was ik ook niet heel snel in verwachting. Het leven valt niet te plannen en een kindje kunnen we niet 'maken'. Dat is echt een geschenk van God. Niet opgeven, wees geduldig!(: en geniet van het moois wat je hebt! Een geweldige zoon gok ik!(: liefs!

één jaar geleden

Ik moet op dit moment nog niet denken aan een 2de. Wil wel graag een 2de. Alleen ze zit nu een in vreselijke periode. Ik ben 2 en zeg overal nee op en doe toch lekker wat niet mag. Op dit moment heb ik totaal geen energie voor een 2de.

één jaar geleden

Wij ook een dochtertje van juni 2021 wel 6 jaar geduurd voor we haar hadden en met een traject nu ook niks genomen wel lang geduurd voor we ons echt klaarde voelde voor een tweede en nu 2 maand al terug in het traject voor nummer 2

één jaar geleden

Hier nog geen broer of zus voor mijn zoontje ( juni 21).. we zijn er ook helemaal nog niet mee bezig.. die leeftijd van 2 jaar is een hel dat ik liever wacht tot hem 3 jaar is.. en een beetje meer zelfstandig kan zijn.. We gaan ergens volgende jaar wel proberen voor een 2de.. maar eerste genieten van wat wij nu wel hebben..

één jaar geleden

Wij hebben ook een dochter van juni 2021. Wij zijn in augustus 2021 begonnen voor nummer 2. Helaas nog steeds niet het geval en Wij gaan per volgende maand een IUI traject in. Wij hadden ook heel graag een korte leeftijdsverschil willen hebben, maar helaas mocht het niet zo kort op elkaar zijn.

één jaar geleden

Hier ook geen broertje of een zusje. We zijn ook niet bezig. Soms zeg ik dat ik het bij één kind wil houden, maar mijn man wilt wel graag een tweede erbij. Als ik dan anderen om mij heen zie met twee of meerdere kinderen en hoe ze met elkaar spelen verander ik wel eens van gedachte. Denk er nu voorlopig nog niet aan.

één jaar geleden

Reactie op Doryy

Hoi! Heel herkenbaar! mijn zoontje is ook van juni 2021 en wij zijn ook al ...
Knap dat je het zo kan loslaten! Ik probeer geduldig te zijn en niet naar anderen te kijken maar ik vind het gewoon wel heel lastig. Natuurlijk ben ik super blij met mijn zoon maar de wens voor een tweede zit gewoon heel diep.

één jaar geleden

Reactie op Tinkymom

Wij hebben ook een dochter van juni 2021. Wij zijn in augustus 2021 begonne ...
Oh dat is ook al lang😞 gaan jullie IUI doen ivm verminderde kansen? Normaal duurt het langer voordat je mag starten met IUI toch?

één jaar geleden

Wij zijn al bezig sinds de geboorte, bij wijze van dan, natuurlijk eerst 6 weken gewacht.. Inmiddels de moed wel opgegeven maar stiekem hoop ik het nog elke maand..

één jaar geleden

Hier ook sinds juni 2022 weer aan het proberen.. aangezien ons zoontje ook na een medisch traject is gekomen, mochten we al sneller aankloppen bij fertiliteit. Inmiddels 4x iui verder en we starten deze maand met ivf. Ik herken helemaal wat je zegt, confronterend dat het bij anderen zo snel lijkt te gaan en dat wij er zo lang op moeten wachten en een hobbelige weg voor moeten afleggen. Je bent niet alleen!

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Oh dat is ook al lang😞 gaan jullie IUI doen ivm verminderde kansen? Normaa ...
Wij gaan IUI doen voornamelijk omdat we niet weten waardoor ik niet zwanger wordt. Het sperma van mijn man was wel goed. We hebben eerst vanuit de HA 3 maand geprobeerd, daarna naar de gynaecoloog en vanuit daar moesten we ook nog weer 6 maand proberen. Voor zover ik weet is er niet echt een periode voordat IUI pas echt mag. Maar daar weet ik verder niet zo heel veel van🙈

één jaar geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

Wij zijn al bezig sinds de geboorte, bij wijze van dan, natuurlijk eerst 6 ...
Dan zijn jullie ook al lang bezig. Kun je het dan wel opgeven of is het zelfbescherming? Duurde het bij de eerste ook langer?

één jaar geleden

Reactie op Linn89

Hier ook sinds juni 2022 weer aan het proberen.. aangezien ons zoontje ook ...
Dankjewel voor je reactie. Is jullie zoon ook met ivf of met iui gekomen? Vind je het deze keer net zo pittig? Ik ken ook super veel mensen in mijn omgeving die zeggen dat het meteen raak was. Bij niet iedereen geloof ik het, het lijkt ook wel iets om over op te scheppen ofzo 🤔

één jaar geleden

Reactie op Tinkymom

Wij gaan IUI doen voornamelijk omdat we niet weten waardoor ik niet zwanger ...
Ja in jullie geval mag je zelf denk ik ook wel je voorkeur aangeven? Kijk je er tegenop? Of vind je het fijn dat je mag starten?

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Dan zijn jullie ook al lang bezig. Kun je het dan wel opgeven of is het zel ...
Dat wil ik wel vertellen.. We zijn onverklaarbaar onvruchtbaar dus het zou moeten kunnen.. 1ste kwam via de 1ste IUI poging (⭐️).. 2de kwam vrij snel met IVF (miskraam) 3de en dus ons enige fysieke kindje kwam na een heel lang IVF traject.. We hebben nu tussendoor ook 4 terugplaatsingen gehad want die hadden we nog in het ziekenhuis.. Maar wij willen het traject niet meer in.. Als het gebeurd (wat in theorie heel goed zou kunnen) zijn we heel blij.. Zo niet, dan mag het niet zo zijn..

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Dankjewel voor je reactie. Is jullie zoon ook met ivf of met iui gekomen? V ...
Onze zoon is van de 4e iui poging. Helaas werkte dat voor ons dus niet een 2e keer. Nu hopen dat ivf de weg voor ons is 🍀 Willen jullie het nog een tijd(je) zelf proberen of overweeg je ook om richting een medisch traject te gaan? En was het bij jullie zoontje wel sneller raak?

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Ja in jullie geval mag je zelf denk ik ook wel je voorkeur aangeven? Kijk j ...
Welke voorkeur bedoel je? Enigzins wel fijn dat je hulp kunt krijgen natuurlijk, maar ik had wel gehoopt dat het niet nodig zou zijn. Wij willen alleen niet een al te grote leeftijd verschil ertussen. En gezien ik niet altijd een ovulatie heb, en de kansen op een natuurlijk zwangerschap ook steeds lager wordt, is het wel heel fijn om te weten dat je er dan niet alleen voor staat. Maar ik kijk er enigzins ook wel tegenop.

één jaar geleden

Wat een naar en verdrietig gevoel moet dat zijn. Ik kan het me voorstellen.. Hier een dochtertje van 2 en nog geen 2e in zicht hier. Heb ook gedacht aan het ‘meest favoriete’ leeftijdsverschil van 2 a 3 jaar, maar ik ben er zelf nog niet aan toe. Een andere reden dan jij, maar toch. En lees dan mooie verhalen van kindjes van vier of zes die een broertje of zusje krijgen en het bewust kunnen meemaken en ook echt genieten. En k zie mijn nichtje die 8 was toen haar zusje kwam, ze zijn echt dol op elkaar! Wat ik probeer te zeggen, misschien lukt het om berusting te vinden in dat t langer duurt. Maar snap dat dat niet makkelijk is als je er middenin zit. Alle goeds!

één jaar geleden

Hier ligt de weg naar een 2e ook heel ingewikkeld. De wens is heel groot. De 1e is van juni 21. Je bent niet alleen ❤️