33 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Tinkymom

Welke voorkeur bedoel je? Enigzins wel fijn dat je hulp kunt krijgen natuur ...
Of je naar IUI wil of nog op de natuurlijke wijze wil proberen. Of geven ze daar wel een strikt advies in? Snap wel dat je er een dubbel gevoel bij hebt. Fijn om te mogen starten was misschien ook niet zo’n handige woordkeuze. Want starten met IUI is natuurlijk allesbehalve wat je had gehoopt❤️

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Of je naar IUI wil of nog op de natuurlijke wijze wil proberen. Of geven ze ...
Ze geven idd een best strikt advies, maat het moet natuurlijk niet. We gaan er gewoon vol goede moed in!

één jaar geleden

Hier een zoontje van juni 2021. De 2e was bij ons ook niet makkelijk. Wij zijn in juli 2022 weer gestart met een traject na een vroege miskraam in mei 2022. Ik was bijzonder genoeg spontaan zwanger geraakt, maar helaas mocht het niet zo zijn. Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en bij mijn zoontje hebben we er ook 8 jaar over gedaan. Uiteindelijk in een traject beland en toen was de eerste iui poging meteen raak. Wij beseffen wel dat dit echt wel een wonder is! Nu voor de tweede hebben wij eerst 6x iui gehad, zonder resultaat. Toen mochten we over naar ivf. Waar we eerst op een wachtlijst geplaatst werden. In juli dit jaar begonnen met ivf en de eerste terugplaatsing was meteen raak! Nu 11 weken zwanger van mijn 2e😊

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Oh dat is ook al lang😞 gaan jullie IUI doen ivm verminderde kansen? Normaa ...
De regel is in principe dat wanneer je na 1 jaar niet spontaan zwanger raakt, dat je naar de huisarts kan voor een verwijzing. Dan krijg je onderzoeken maar je vruchtbaarheid en aan de hand daarvan kijken ze welke traject het beste bij jou en je partner past. Je kan dus na 1 jaar een traject in gaan. En als je boven de 30 bent is dat geloof ik zelfs 6 maanden. Maar er zijn klinieken bij die je eerst nog een tijdje zelf laten proberen als ze geen oorzaak kunnen vinden. Dit was ook bij mij het geval.

één jaar geleden

Tussen mijn zoon en dochter zit 5 jaar leeftijdsverschil. In die 5 jaar heeft het 2 jaar geduurd om zwanger te worden. Veel stress en onzekerheid. Na 2 jaar besloten we het is zoals het is en we houden het op 1 kind. En maand later zwanger. Geniet van je eerste kindje en heb vertrouwen dat het goed komt 😘

één jaar geleden

Reactie op -ohana-

Hier een zoontje van juni 2021. De 2e was bij ons ook niet makkelijk. Wij ...
Wauw wat een verhaal. 😞Wat naar dat het zo lang heeft moeten duren. Fijn dat het nu gelukt is. Fijne zwangerschap! 😘

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Tussen mijn zoon en dochter zit 5 jaar leeftijdsverschil. In die 5 jaar hee ...
Wat een verhaal! Dat is ook heel bijzonder!

één jaar geleden

Knuffel voor jou! Hier ook een kindje van juni 2021 en nog geen tweede, maar om medische redenen van eerste kindje. Een leeftijdsverschil van 3-5 jaar lijkt me nog prima! 🥰 hoop dat het voor jullie snel mag lukken!

10 maanden geleden

Hi! Nou hier precies hetzelfde 😊😓proberen ook sinds juni en ook in februari miskraam gehad! Leeftijdsverschil vind ik al veel minder probleem. Maar mijn leeftijd wel, nu 43… lastig

10 maanden geleden

Reactie op Livia 👶

Hi! Nou hier precies hetzelfde 😊😓proberen ook sinds juni en ook in februa ...
❤️

10 maanden geleden

Zeker herkenbaar! Wij hebben een zoon van juni 2021 en ik denk sinds april 23 bezig voor een 2e. Afgelopen september miskraam gehad en nu weer proberen.. Hopelijk lukt het snel, maar daarentegen wel bewust voor 2/3 jaar leeftijdsverschil gekozen, want lijkt me best pittig in deze "twee is nee" periode.

10 maanden geleden

Hier ook een dochter van juni 2021. In april 2022 weer gestopt met de pil. In september 2022 een miskraam, de nacontrole was goed. Een week na die controle knapte mijn eileider als gevolg van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Met spoed een operatie gehad. Er zat naast de miskraam ook nog een vruchtje in de eileider die niet gezien is. Daarna in april 2023 een vroege miskraam gehad en in september 2023 weer een vroege miskraam gehad. Onderzoek bij de gynaecoloog gehad naar een herhaalde miskraam alleen daar is niks uit gekomen. Iedere maand wel stipt 28 dagen cyclus. Ze kunnen niks voor ons doen omdat zwanger worden wel lukt, maar het niet blijft zitten… We blijven duimen.

9 maanden geleden

Helaas op dit moment een miskraam aan het meemaken na een missed abortion... heel verdrietig, wilden het zo graag, met 8 wkn goede echo, blijkt iets erna gestopt met groeien... Zou precies 3 jaar tussen zitten, leek me zo mooi... Hoop dat t ooit wel zo mag zijn.