Hoi dames,
Ik ben op zoek naar moeders van twee of meer kindjes.
Ik ben in juni 2021 bevallen van ons dochterje en geniet zo vol van haar. Ze is echt de liefde van mijn leven.
Nu ben ik 8 weken zwanger van baby nummer 2. Uitgerekende datum valt in januari 2023 en ik ben tegen mijn eigen gevoel in super ongelukkig met de zwangerschap..
Terwijl ikzelf begon tegen mijn vriend over
Een tweede kindje en nu is het gelukt en ben ik super ongelukkig...
Ik heb gewoon vaak spijt.. Ik voel me schuldig tegenover mijn dochterje dat ik minder energie heb voor haar, voel me lelijk en dik terwijl ik me met mijn dochterje juist zo mooi voelde, heb gehuild over het idee dat het leventje zoals het nu is met alle liefde en aandacht voor mijn dochtertje over is en ben verdrietig dat het lichaam dat ik net weer wat begon te accepteren weer veranderd...
Wat als we het niet aankunnen? En wat als ik nooit van dit tweede kind kan houden zoals ik van mijn dochter hou....
En misschien nog wel het ergste nu vraag ik mezelf af 'waarom?' waarom wou ik ooit een tweede erbij? En het enige wat in me opkomt is dat ik het voor andere doe.... Voor mijn dochtertje zodat ze iemand heeft om mee te spelen en mee te groeien en op wie ze later kan bouwen als wij ouderen worden en voor mijn man.. Die wou altijd 2 tot 3 kinderen.. En omdat het 'moet' het voelt als een verplichting van de wereld ofzo.. Als je geen twee kinderen hebt ben je ook geen compleet gezin..
Ben ik nu echt gestoord aan het worden?
Heb ik de verkeerde keus gemaakt? Kan ik maar beter kiezen om het niet te doen nu ik nog die optie heb?
Kan iemand me vertellen of ze deze gevoelens herkennen met de zwangerschap van hun tweede kindje?
Voel me ziels alleen en super droevig