Hoi Moeders of vaders.
Wij zitten hier een beetje met een dilemma,
Onze nu net 3 jarige gaat al sinds hij 1 is naar de opvang op school. Dit is dag opvang maar wel op een school waar hij in doorstroomt naar groep 1 etc na dit jaar. In de eerste 2 klassen gingen ze nog niet echt vaak weg of er bleef een groepje ‘thuis’ (op school) tijdens het middag dutje en de andere gingen wel mee op wandeling,speeltuin,kermis,winkel etc…
In de app kun je aanvinken waar je mee eens bent er waarmee niet zo hebben wij aangekruist staan dat wij niet willen dat hij mee gaat op activiteiten.
Nu in zijn nieuwe klas gaan ze meerdere keren (!) per week weg… wij vinden dit gewoon eigenlijk niet oké en nogal overdreven mijn vriend en ik zijn het hier over eens en hij voegde er zelf nog aan toe dat hij de juffrouws naar zijn idee te jong vind met de twijfel of ze die verantwoordelijkheid wel al hebben tegenover andere juffen die we al gehad hebben in vorige klas.
En daar ben ik het ook wel een beetje mee eens, ze zien er jonger uit als ons en wij zijn 27.. nou wil dat natuurlijk niks zeggen maar je snapt wat ik bedoel (toch? 😅) . Nu heb ik vandaag een bericht gekregen met dat er bij ons een kruisje in de app staat dat wij dat niet willen .. en dat ze dan niet naar de speeltuin kunnen gaan dus ik heb gezegd van nou alleen na de speeltuin dichtbij wandelen is oké maar verder niets.
Maar eigenlijk vinden we dit alsnog niet oké …
Wij wisten ook niet dat dit zo’n ding was , want ze zitten op een school met een schoolplein en speeldingen etc dus waarom ga je er zo vaak op uit.. ze gaan regelmatig naar de Albert Heijn om bvb ijsjes halen. In de stad is die dus hartstikke druk en die parkeerplaats die er ligt ook waar absurd lomp wordt gereden (wij gaan zelf ook na die winkel dus we weten verschrikkelijk het daar is), ook gaan ze de stad in, als het markt is bijvoorbeeld, of de kermis (!!?) ja de kermis in de stad.. of naar de speeltuin of boerderij. Maar wij zelf vinden dit niet bepaald verantwoord ook omdat die van ons nogal onvoorspelbaar is hoe hard we zelf ook ons best doen om hem goed bij ons te laten lopen maar laat staan als je met een groep van 12 peuters bent..
en wat heb je te zoeken in de appie met kinderen die na onze mening op de opvang horen te zitten. Wij hebben zoiets van ja als je (de jonge juffen) het dan te saai vind om gewoon op school te blijven wordt dan geen juffrouw …
ons dilemma is dus als volgt; wij vinden dit niet fijn en staan er eigenlijk niet achter maar willen niet de enige zijn die het tegenhoudt of dat ons kind dalijk te horen krijgt van we kunnen niet gaan want jou ouders vinden dat niet goed. Dus what to do??
Is dit bij jullie opvang ook zo dat er zovaak wat gedaan wordt ? Wij kunnen ons niet voorstellen dat wij de enige ouders van de klas zijn die er zo over denken dus we vragen af hoe er hier over gedacht wordt….