Ik hoor steeds vaker in de omgeving dat de kraamzorg momenteel gehalveerd wordt naar 3 uur per dag (in totaal 24 uur) i.v.m. drukte en grote tekorten in kraamzorgorganisaties. Bij de intake werd al wel aangegeven dat deze kans aanwezig is, maar nu de bevalling nadert maak ik mij hier wel zorgen over. 3 uur per dag lijkt mij echt te weinig.
Hoe is dit bij jullie kraamzorgorganisatie geregeld?
Ow bij mijn kraamzorg hebben ze niks over dat gezegd. Ik heb juist gezegd dat ik maar 4 uur per dag wilt en niet 8 aant heb familie die er voor me zal zijn. En toen gaf ze bij de intake dat het goed is 4 uur per dag. Mischien kan je even bellen en vragen.
Ik zit bij geboortezorg Limburg en we hebben net dag 6 gehad en heb gewoon de volle uren gekregen. Is natuurlijk wel wat vanaf gegaan omdat we een nachtje in het ziekenhuis moesten blijven. Ik heb ook het geluk dat we de hele week dezelfde kraamhulp echt een topvrouw 🥰
Ik had ook maar 3uur perdag. Vond wel hinderlijk dat ik eigenlijk zorg kreeg op een tijd dat je meestal even een dutje gaat doen. Ik had van half 1 tot half 4. Door dat de nachten lang waren ivm onrustig en krampjes weinig slaap. Als je dan smiddags nog eens zorg krijgt en je kindje in bad moet gaan doen, zelf douche en na zorg ivm met ingeknipt zijn. Dan komt het er niet echt van om even een te gaan slapen.
Verder ben ik er wel tevreden over geweest. Ze legde wel uit in de korte tijd dat ze er was. Ook konden we haar van sochtend 7 tot savonds 11 bereiken als het nodig was.
Ik zit bij Naviva Overijssel.
Ik wordt op dit moment niet gekort en krijg volle uren.
Mijn kraamzorg zei dat het vorige week wel heel druk was.
Ze moest twee gezinnen op 1 dag doen.
Het is een moment opnamen dus kan per dag verschillen.
Ook al komt de kraamzorg maar 3 uur denk ik dat het helemaal goed moet komen met jullie. Je kunt het !
Maar als je hier zorgen blijft om maken bespreek het met de organisatie of met de VK.
Ook in de kraamweek zelf als het toch allemaal te veel wordt.
Blijf vooral communiceren!
Probeer te genieten van het nu 🤗
Wij hebben ze gewoon allemaal gekregen. Maar uiteindelijk veel minder nodig gehad. Dit ivm dat ik zelf goed ter been ben en wij erg zelfstandig zijn, wat betreft zorg voor ons meisje. Vandaag laatste dagje kraamzorg. Laatste dagje genieten van de kraamzorh
Ik kan me voorstellen dat het prettig is om de volle support uren te hebben. Maar je moet maar zo denken dat Nederland het enige land ter wereld is met zoiets als kraamzorg! De rest van de vrouwen ter wereld kunnen dit - jij ook! You've got this 💪🏼
Bij ons is ook aangegeven van te voren dat de kans bestaat dat ze ipv 8 uur, maar 4 uur op een dag komen ivm drukke kraamperiode nu. Kan per dag verschillen. We gaan het meemaken. Moet officieel nog 2 weken.
Ik zou eerst ook 49 uur krijgen vanacht bevallen en werd gebeld vanmorgen door de kraamzorg dat het toch naar 4 uur per dag ging. Vind het eigenlijk helemaal niet erg is ons 3de kindje dus alles gaat vanzelf. Snap als het je 1e is dat het dan echt niet fijn is.