43 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Wij wiegen (nog). Soms protesteert hij maar geeft hij zich na een tijdje to ...
Ja dat proberen we ook om bedtijd te vervroegen maar dat lukt niet altijd. Zitten we soms een uur met haar bezig en dat is niet vol te houden. Meestal gaat ze tussen 18-19u slapen. Nu met die stomme klokverandering is dat later geworden maar 20:30 was zcht uitzonderlijk omdat het echt echt niet lukte..
2 jaar geleden
Reactie op Preciousss
Allemaal natuurgeluiden en geurtjes ??? Waarom ? Denk je dat dat helpt slap ...
De geluidjes zet ik enkel op als ze het moeilijk heeft. De geluidjes werken ook echt heel rustgeven en werkt ook.
De geurtjes is iets wat ik sowieso in mijn dagdagelijks leven meer doe. Essentiele olien werken ook heilzaam en lavendel hoort tot het tot rust komen en ontspannen enzovoort ☺️
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Wat is dat 2-3-4 ritme ?
Als je kindje bijvoorbeeld om 7.00 wakker is dan leg je hem/haar 2 uur later weer op bed voor een dutje. Na dat dutje houd je je kindje 3 uur wakker en dan laat je hem/haar de middagdut doen. Na de middagdut houd je hem/haar 4 uur wakker tot ie de nacht in gaat
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Ja dat proberen we ook om bedtijd te vervroegen maar dat lukt niet altijd. ...
Ahh lastig! Maar ook herkenbaar hoor, gelukkig hebben we nu we al een lange tijd 2 dutjes aanhouden weinig last van naar bed brengen. Nu trouwens ook geen hazenslaapjes meer sinds de overgang maar weet niet of dst er wat mee te maken heeft.
Ik geloof dat iemand anders al had aangegeven wat het 2-3-4 ritme inhoudt. Wij deden eigenlijk vooral in het begin van de overgang naar 2 dutjes 2-3-3. Dus na wakker worden eerste wakkertijd 2 uur, na dutje 1 wakkertijd van 3 uur en na dutje 3 weer wakkertijd van 3 uur.
Hoop dat het snel weer beter gaat iig!
2 jaar geleden
Reactie op Jaja1989
Dit is ook ons schema. Wijken er soms vanaf als meneer te vroeg wakker is e ...
Ja wij wijken ook wel eens iets af hoor. Zijn laatste wakkertijd is soms wel korter dan 3 uur als hij bijv om 16:00 uit zn dutje komt….
Merk jij dat de kleine aan het einde van de dag echt een lange wakkertijd nodig heeft? Hier nog niet geprobeerd eigenlijk.
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
En je steekt hem standaard om bep uur in bed of wacht je echt tot je kindje ...
We doen standaard om 19.00 in bed. Maar als hij een drukke dag heeft gehad of hij geeft echt aan dat die moe is (wordt die pieperig) dan brengen we hem eerder naar bed.
Meestal wordt die 3 uur wakker in de middag. Dus dan is die 4 uur wakker tot 7. Eigenlijk beetje zelfde als 2-3-4 ritme waar iedereen het over heeft. Behalve dan dat wij in de ochtend 2,5 uur aanhouden, omdat hij na 2 uur echt nog niet moe is.
2 jaar geleden
Reactie op Amanda9
Mag ik vragen hoe lang ze in de ochtend slaapt en in de middag en wat de wa ...
Ja dat vroeg ik me ook af. Want ik merk als die van ons te laat s ochtends erin gaat dat ze de hele dag verder slechter slaapt. Meestal is rond 07:00 wakker en rond 08:30/09:00 er weer in. Dan slaapt ze meestal een half uur, soms uur. Daarna weer om 12:30 naar bed (ca 1,5) en dan meestal ook eind van de middag nog klein dutje. Dat werkt bij ons het best 😌 Anders ook een (te) extreem “blij” kind dat niet wil slapen ;)
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook zolang. Plots een week lang ging het laatste dutje maar niet. Zijn wakker tijd bleef ook maar hangen op 2u. Zoals iemand al zei mss het 2-3-4 slaapritme proberen ? Dit was echt de oplossing bij ons. Na 3 dagen hadden we dit ritme. Ik vind het veel aangenamer nu. Zeker om op stap te gaan met hem. Veel succes !
2 jaar geleden
Hier is het als ik vrij ben of in het weekend wordt ze rond 9 uur wakker ze krijgt dan bv. Rond 10 uur fruit en dan tussen 12 en 13 uur boterham en bv (ligt eraan je moe ze is).
En dan slaapt ze gemiddeld 3 uur soms iets langer. Tussen 4 en 5 uit bed en dan nog iets van boterham of iets anders kleins.
Rond 18 uur avondeten en dan tussen half 8 en half 9 bv en naar bed.
2 jaar geleden
Reactie op AnjaS
Hier is het als ik vrij ben of in het weekend wordt ze rond 9 uur wakker ze ...
1 slaapje maar?
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Ik zou in plaats van 3 dutjes 2 dutjes gaan toepassen en de bedtijd gaan ve ...
Hier ook in het weekend. Door de weeks vaak 3 slaapjes. De jongste is vroeg wakker lees tussen 05:30-06:30, en gaat pas naar bed als grote broer is afgeleverd op school. En smiddags moet ik hem vaak eerder wakker maken want tja grote broer is om 14 uur uit, dus slaapt hij rond 16:00/16:30 nog even een half uurtje. Maar wel rond 19 uur een fles en naar bed.
2 jaar geleden
Reactie op AnjaS
Ja maar als ze naar de gastouder gaat slaapt ze daar nog van 9 tot 10.
Maa ...
Merk dat mijn dochter ook naar 1 slaapje wilt maar ik vind dat nog een beetje jong. Ochtend slaapje doet ze soms maar 30 minuten.
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Merk dat mijn dochter ook naar 1 slaapje wilt maar ik vind dat nog een beet ...
Ik heb een slaapgids aangeschaft en daarin staat in het voorbeeldschema 8-12mnd
Aantal uren slaap overdag: 2u30m/2u45m
Dutje 1: 930-1000
Dutje 2: 1300-1500
Bedtijd: 1830/1900
Dus een dutje van een half uur is misschien wel net genoeg voor jouw kindje?
Hoewel ik het voorbeeldschema heb volgen wij hier ons zoontje, die slaapt beide dutjes ongeveer even lang (1 a 1,5u per dutje)