Dag Lieve ouders,
Mijn dochter is bijna 10 maanden 🥰
Al zeker een maand sukkelen wij met het laatste dutje van de dag en dan erna de nacht ingaan. Tegenwoordig is haar wakkertijd 2uur. Ze doet in de voormiddag een dutje en dan rond de middag een goeie dut en dan zou ze nog eentje moeten doen voor ze de nacht in gaat. Helaas wilt ze die vaak niet doen. Ze is echt wel moe maar blijft volhouden. Ze is meestal ook echt lastig maar zich overgeven aan de slaap wilt ze echt niet. Het is niet dat ze begint te brullen ( soms wel ) maar ze begint overactief te spelen.
Zoals vandaag: ze was wakker om 14:30 en pas gaan slapen om 20:30. Daartussen 2 keer geprobeerd zonder succes en hoe langer ze wakker blijft hoe overactiever ze wordt. Net alsof ze redbull heeft gedronken. Ze gaat zo in overdrive. We leggen haar altijd even bij ons in bed in de hoop dat ze daar kalmeert. Ze gaat echt rollebollen in ons bed en ze heeft zoveel pret op zichzelf.. oke het is ook echt grappig om te zien hoe ze dan bezig is 🙈 maar dat is niet de bedoeling…
Nog baby’s hier die dat hebben? Wat doen jullie dan om ze te kalmeren ?
Ze heeft op haar kamer een diffuser waar ik lavendel in doe en het heeft ook allerlei muziekjes ( natuurgeluiden ). Deze helpen wel op andere momenten maar niet als ze zo in overdrive is.
🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Merk dat mijn dochter ook naar 1 slaapje wilt maar ik vind dat nog een beet ...
Maar ze slaapt in het weekend of als ik vrij ben dan wel 12 uur aan 1 stuk en s middags makkelijk 3,5 uur.
Dus ze komt aan haar uren slaap maar daar volgen we haar ook in.