8 Reacties

9 maanden geleden

Ik hoor het regelmatig van andere ouders. Sommige leggen hun kind nog een half uurtje/uurtje op bed om 16u. Misschien is dat fijn voor je kind, dat hij het dan beter trekt?

9 maanden geleden

Herkenbaar! Hier ook heel rommelig met slapen.. vaak in het weekend slaat ze haar middagdut over en gaat ze ‘s avonds wat eerder naar bed. Door de weeks red ze het overdag niet dus slaapt ze ‘s middags wel, maar dan ligt ze in de avond vaak tot 21:00 uur te kletsen in bed 😂 Lastige fase dit he..

9 maanden geleden

Helaas hier al een langere tijd aan de gang, hij heeft het nog wel nodig. Maar weigert het zelfs als ik samen met hem een dutje wil gaan doen. In het begin sliep hij door maar laatste weekjes wordt hij elke nacht wakker. En zodra we met de auto weg gaan valt ie 9/10 keer in slaap. Nu ga ik bewust wanneer het kan in de middag met hem de deur uit zodat hij in de auto of in de buggy slaapt. Vaak als we gaan wandelen valt hij in de buggy ook in slaap. Soms ben ik na een half uur weer terug thuis en laat ik hem gewoon slapen in zijn buggy.

9 maanden geleden

Reactie op Alice2405

Herkenbaar! Hier ook heel rommelig met slapen.. vaak in het weekend slaat z ...
Jaa normaal gesproken slaapt ons zoontje nog maar 1 uur in de middag. Langer moeten het niet duren, want dan ligt ie inderdaad in de avond heel lang te keuvelen in bed of hij wil niet gaan liggen haha. Maar nu weigert ie gewoon helemaal in de middag om te gaan slapen. Ik moet zeggen dat dit al weken af en aan wel zo is gegaan. De ene dag wel slapen, de andere dag niet. Hij is er toch naartoe aan het werken om dit over te gaan slaan. Maar voor mijn gevoel is het allemaal nog net iets te vroeg ofzo haha

9 maanden geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Jaa normaal gesproken slaapt ons zoontje nog maar 1 uur in de middag. Lange ...
Lastig he.. ik vind het ook nog heel vroeg maar ergens denk ik.. ze geven het zelf wel aan toch? Ben benieuwd of dit gewoon een fase is of dat het toch het einde is 😂

8 maanden geleden

Zeker herkenbaar! Wij leggen haar wel altijd nog even op bed. En ook al slaapt ze niet, dan rust ze in ieder geval even uit. En dat scheelt al bij het avondritueel. Als onze peuter moe is, raakt ze het kleine spanningsboogje dat ze heeft helemaal kwijt, wordt Oost-Indisch doof voor de stemmen van papa en mama en verandert in een stuiterbal.

8 maanden geleden

Reactie op SuusZ88

Zeker herkenbaar! Wij leggen haar wel altijd nog even op bed. En ook al sla ...
Dat krijgen wij niet eens voor elkaar 😂 Voordat ie zijn matras al raakt gaat wordt ie helemaal gek haha! In bed leggen is geen optie meer. Wat ik nu doe is stukje gaan wandelen net hem en meestal valt ie dan wel in slaap. Laat ik hem even een powernapje doen. Ik merk dat hij daar ook wel voldoende aan heeft om de rest van de dag door te komen

8 maanden geleden

Herkenbaar, hier is het precies hetzelfde. Het was oedere dag een strijd. Precies in mijn laatste zwangerschapsweek. Met geen mogelijkheid in bed te krijgen en als we het erg geforceerd doen, blijft hij alleen huilen. Vervolgens om 16 uur in slaap vallen en dezelfde ellende in de avond. Wij gaan nu rind 1 a 2 uur in de middag samen naar bed en kijken in bed een uurtje tv. Op deze manier rust hij toch uit en stort hij einde van de dag niet meer in. Ik baal wel, had met de gebroken nachten van de newborn zelf ook nog wel een middagdutje willen doen