12 Reacties

5 jaar geleden

Hmmm. Dit klinkt als vaginale schimmel en geen bacteriële vaginiose aangezien dat wel stinkt... ik weet hoe vreselijk de jeuk is ik ben normaal ook elke 2 maanden aan de beurt alleen sinds ik zwanger ben blijft het juist weg. Ik kreeg eerst altijd zo’n ei van de dokter en nu haal ik gewoon zo’n canesten gyno ei bij de Kruidvat of Etos als ik het weer voel opkomen en dat werkt heel goed... maandverbandjes met aloe Vera en dan in de vriezer leggen helpt ook heel verkoelend tegen de jeuk. Ik heb ook altijd veel afscheiding en bij mij weten ze ook niet hoe het komt, altijd al gehad..

5 jaar geleden

Ik weet niet wat het is maar misschien helpt Bepanthen verzorgende creme kan je vinden bij etos,

5 jaar geleden

Je hebt die capsules van canesten gyno. Heb die ooit gebruikt en werkte geweldig. Dat is misschien een idee. Zou geen idee hebben wat voor infectie je zou kunnen hebben. Misschien Googlen?

5 jaar geleden

Bij mij heeft het dagelijks ‘schoonmaken’ met appelazijn geholpen

5 jaar geleden

Ik ben allergisch voor de medicijnen die je krijgt voor alles wat met antischimmel te maken heeft. Bij mij veroorzaakt dat alle problemen van jeuk tot huilens toe. En bij sommige op de eerste hulp gezeten maar dat was van pillen. Wie weet een allergie voor iets?

5 jaar geleden

Ik zit elke avond onder ontbloot op de bank met een hydrofiel doek eronder te luchten bij het ontspannen. En elke dag spoel ik zorgvuldiger met de douche in de ochtend soms 2x, droog ik goed af en smeer ik soms bepathen (2 x p.w.) Dat helpt mij tegen klachten als jeuk, branderigheid, irritaties en kloofjes.. maar het gaat er niet van over, de vele afscheiding blijft en klachten liggen op de loer zonder juiste verzorging. Ik heb geen infectie of iets.

5 jaar geleden

Ik heb het ook al langere tijd (is vaginale schimmelinfectie), zo'n ei of crème van de dokter helpt niet bij mij. Ik zou wel voor je wat anders inneemt dit bespreken met je verloskundige of huisarts. Tips die ik gekregen heb: - Vaginale probiotica (1 kuur) Bonusan - Suikers laten staan - Basilac Femina (2x kuur) - Elke dag glas water met lepel appelazijn - Ondergoed wassen op 60 graden evt. met scheut azijn - Kleding die niet op 60 graden kan evt. in azijn leggen Helaas ben ik er nog steeds niet vanaf, maar heb me dan ook niet aan alles van het bovenstaande gehouden.

5 jaar geleden

Reactie op Flowergirl99

Ik heb het ook al langere tijd (is vaginale schimmelinfectie), zo'n ei of c ...
En met gewoon azijn bedoel ik dan natuurazijn.

5 jaar geleden

Ik zat vroeger altijd in bad met gewoon normale douchegel of badzeep. Hier kreeg ik altijd uitslag en zo ontzettend veel jeuk van. Ik zit nu altijd in bad met zeepvrije zeep, nergens last van. Daarnaast hoor je ook vaak dat het aan de wasmiddel kan liggen.

5 jaar geleden

Ik heb een tip van mijn huisarts gekregen: daar beneden afspoelen met bicarbonaat ( baking soda)! Twee coffee lepels in 1l lauw water en gewoon afspoelen. Ik had vorige week een candida en was bij mijn huisarts geweest. Ik heb het 3 keer (1keer per dag) gedaan en het is helemaal weg!!! Hier een artikel: https://medium.com/@manogna_97395/how-to-use-baking-soda-for-yeast-infection-e710597bc9ba

5 jaar geleden

Ik heb voor me zwangerschap ook regelmatig terugkerende schimmel infectie. Ik had miconalzal zalf als ik het goed schrijf en een vaginale pil die in de nacht oplost. Omdat het zo vaak terug kwam toen 3x na iedere ongesteld heid zo 'n pil en toen ging het weg. Nu als ik al klein beetje jeuk heb smeer ik direct die zalf en dan is het goed. Als je trouwens gebruikt maakt van inleg kruisjes ,vaseline opsmeren zodat het niet schuurt. Of gewoon 2x per dag schone katoenen onderbroek.

5 jaar geleden

Reactie op Shirl91

Ik heb voor me zwangerschap ook regelmatig terugkerende schimmel infectie. ...
Als je deze pil bij de dokter haalt word het vergoed als je eigen risico al op is. En anders is het geloof ik 10 euro. Eerste keer komen er bij de apotheek advies kosten bij.