35 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Denisedj
https://www.tui.nl/riviera-barbati-50962392/
Wij gaan hierheen😁 waar wij ...
Oh grappig! Die heb ik ook op m'n lijstje staan!
2 jaar geleden
Wij gaan eind mei 17 dagen naar Curacao. Ik vind het super spannend qua vlucht, maar ga het maar gewoon op ons af laten komen. Heen hebben we een dagvlucht, terug helaas alleen een nachtvlucht mogelijk. Hopelijk wil hij een beetje slapen en anders hebben we pech 😅 We hebben daar een driekamerappartement op een kindvriendelijk resort, waar ze een familiezwembad en speeltuintje hebben. Verder is het op loopafstand van het strand en de supermarkt. We hebben voor logies gekozen zodat we helemaal ons eigen plan kunnen trekken.
Ik ben me nog aan het oriënteren op buggy en reisbedje (bijv. de Deryan travel cot). Verder zorg ik dat ik onze zomerdraagzak bij me heb en genoeg melkpoeder. Hij eet via de Rapley methode dus we zullen daar gewoon vaak koken. Tegen die tijd is hij bijna 1 dus zal hij wel echt al met de pot mee eten. Daar huren we een auto met autostoel zodat we uitstapjes kunnen maken. Ben wel heel benieuwd naar de babyjetlag 😂
Ondanks dat ik het heel spannend vind, heb ik er heel veel zin in.
2 jaar geleden
Reactie op Josee91
We twijfelen er over om een vouwwagen te kopen. Nog tips, voor/tegens?
Ik ben voor!
Zelf wil ik die over een paar jaar wanneer de kinderen iets meer zelfstandig kunnen spelen. Nu zou dan mijn man of ik hem alleen moeten opzetten omdat de kleine dan echt nog te veel aandacht vraagt
2 jaar geleden
Wij gaan in augustus 10 dagen naar middenoost-Frankrijk met de auto. Aangezien ze dan ruim 1 jaar is denk ik dat ze al in een groep 1 autostoeltje zal zitten. Het plan is om tussendoor gewoon wat vaker te stoppen als dat nodig is en verder zien we wel hoe het gaat, een beetje go-with-the-flow.. Van tevoren kun je toch niet precies weten hoe het zal gaan 😊 We hebben een chalet op de camping gehuurd, zodat we wel het gemak/idee hebben van een klein "huisje" waar alles gewoon is (koelkast/bedden/kookgelegenheid e.d.)
Campingbed, buggy, speelgoed etc. nemen we gewoon zelf mee 😊
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
Tuurlijk, wij zaten in RIU Papaya, in Playa del Ingles. Op loopafstand van ...
Top. Wij gaan ook voor zoiets kijken. Had je een pakket geboekt met bijv een Tui, cordendon en dat soort dingen. Of tickets los en accommodatie ook?
2 jaar geleden
Reactie op Ciesss
Wij zijn jn september naar Mallorca geweest. All inclusive met een familiek ...
En welk hotel had je in Mallorca als ik vragen mag?
2 jaar geleden
Wij gaan naar Griekenland en moeten vanaf de airport met een taxi of evt shuttlebus. Weet iemand hoe dat zit met autostoeltjes, zijn die verplicht? Zoon is dan 1 jaar. Een maxi cosi meenemen voor 2 ritjes lijkt me heel vervelend, extra bagage 😅
Wat gaan jullie doen, of hoe hebben jullie dat gedaan?
2 jaar geleden
Wij zijn net terug van Gran Canaria, we hadden een transfer met bus. En ook een shuttle busje naar het strand. De kleine ging gewoon op schoot.
2 jaar geleden
Wij hebben een caravan gekocht en gaan in Nederland op vakantie op een camping waar een verwarmd binnenzwembad ook is
2 jaar geleden
Hoi!
Wij zijn toen ons zoontje 7 maanden oud was een week met de auto naar Oostenrijk geweest. Ik zag er vooraf best tegenop maar het ging echt super. Wij hadden vooraf wel al een autostoel aangeschaft (ipv maxicosi) zodat hij in verschillende standen kon. We zijn uiteindelijk s nachts gaan rijden en hij heeft heen en terug gewoon heel de nacht geslapen. Bij de tussenstops even wakker, maar zodra we gingen rijden weer verder slapen. Daar zaten we in een appartement. Normaal kook ik vers, maar ik had voor de vakantie potjes meegenomen en voldoende melkpoeder. Verder zoveel mogelijk het ritme van thuis aangehouden met slaapjes. Volgende maand gaan we met het vliegtuig naar Mallorca. Bewust gekozen om niet te lang te vliegen en geselecteerd op gunstige vliegtijden en vliegen vanaf het vliegveld het meest dicht bij huis. We vliegen heen s middags en terug s morgens. Ben benieuwd hoe dat gaat :) voor daar hebben we gekozen voor een aparthotel. Dus een appartement maar wel de faciliteiten van een hotel. Met een magnetron op de kamer en ontbijt inbegrepen. Ook nu neem ik weer potjes mee, maar hij is dan 11 maanden dus hij kan ook al wel wat met de pot mee eten. Voor daar huren we de hele vakantie een auto met autostoel. Onze zoon slaapt goed in de auto dus als we ergens heen willen zorgen we dat hij onderweg even kan slapen. S middags proberen we zoveel mogelijk bij ons appartement te zijn zodat hij in bed kan slapen, maar als dat een keertje niet gebeurt is dat ook helemaal prima! Verder ligt ons appartement aan een baai/strand en heeft het ook een zwembad. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk van thuis mee te nemen haha, voor mijn eigen gemak ;)
Verder stel ik me er op in dat het niet een vakantie is die je gewend bent, waar je kunt gaan en staan waar je wilt. Mijn zoontje gaat s avonds toch echt het beste op slapen in zijn bedje. Dus met uit eten moeten we daar rekening mee houden door vroeg te gaan eten bijvoorbeeld. En we geven wat meer geld uit voor comfort/gemak door bijvoorbeeld de hele vakantie een auto te huren, gunstigere vliegtijden te kiezen en extra kilo's bij te kopen zodat we meer spullen mee kunnen nemen.