7 Reacties

één jaar geleden

Ik ging niet direct van pil naar spiraal (zat 3 jaar tussen ivm lange tijd voordat ik zwanger werd en vervolgens zwangerschap), maar ben wel meer tevreden over een spiraal! Ik voelde me met spiraal meer mezelf dan met pil (meer echte emoties ipv afgevlakt), al had ik dat achteraf meer door dan tijdens pilgebruik. Spiraal was in het begin niet fijn qua onregelmatig bloedverlies, maar na een half jaar nog minimaal verlies keurig 1x per maand. Ik kan het je dus zeker aanraden!

één jaar geleden

Ik heb al voor de 2e keer een spiraal en ben er echt blij mee. Amper bloedverlies en weinig bijwerkingen. Wel soms last van menstruatie-achtige krampjes onder in m'n buik ronde maandelijkse periode en wat last van hormonaal acne. Maar het zal per persoon verschillen of je lichaam het prettig vind of niet en ook de bijwerkingen kunnen verschillen

één jaar geleden

Ik heb ook altijd aan de pil gezeten, en sinds een half jaar een koper spiraal. Zonder hormonen dus! Want ik heb altijd echt enorm last gehad van de hormonen in de pil. En toen ik dus stopte om zwanger te worden, voelde ik me zoveel beter!! Dus toen heb ik gelijk gezegd nooit meer hormonen. Vandaar de keuze voor een koper spiraal. Ik ben er zeer tevreden over! Het plaatsen voelde ik haast niks van. Ze zeggen wel dat je van een koper spiraal heftig ongesteld kan worden. En ik was voor de pil (tiener jaren) altijd heeeeel heftig ongesteld, dus ik was daar een beetje bang voor. Maar dat is totaal niet het geval, het is super zo. Ik heb dus totaal geen “bijwerkingen” / ergens last van! Echt een aanraden! 👍🏼

één jaar geleden

Goed om te lezen! Ben wel huiverig voor het zetten idd. En ik zat ook dan naar een koperspiraal te kijken zonder hormonen. Even brutale vraag: Hoe zit het met libido bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Goed om te lezen! Ben wel huiverig voor het zetten idd. En ik zat ook dan n ...
Ik kan daar niet heel veel zinnigs over zeggen.. heb denk ik sowieso niet zo'n hoog libido met een jong kind en het feit dat we al heel lang samen zijn. Daar maakte de spiraal niet veel verschil in volgens mij🤷‍♀️

één jaar geleden

Ik ben jaren geleden gestopt met de pil en toen overgestapt op een koperspiraal. De 1ste keer was ie binnen 1 jaar naar beneden gezakt.. Gewoon domme pech. Na mijn zwangerschap weer 1 laten plaatsen en die zit er nu al langer dan een jaar in. Helemaal geen klachten tot nu toe. Alleen mijn menstruaties zijn soms wat heviger. Maar meer dan dat ook niet

één jaar geleden

Ik heb zojuist in een ander topic een bericht gezet over hoe het nu ineens met de pil gaat (alsof mn lichaam weet dat ik iets anders van plan ben). Ik kreeg een doorbraak bloeding, dat heb ik nooit eigenlijk, en toen dacht ik ja ik slik m wel gewoon door, toen bleef ik ongesteld. Toen dacht ik goed, ik stop wel even dan kan het goed doorkomen, toen stopte het 😅… Toen weer begonnen en toen begon ik weer te bloeden. Dus nu werkt de pil in de tegengestelde richting 😂 Ik weet even niet wat ik ermee moet. Even laten voor wat t is en dan weer beginnen? Echt vaag. Nooit gehad ook. Hele lichaam door de war.