18 Reacties

5 jaar geleden

Hoi hoi, nee ik heb er geen ervaring mee. Tegenwoordig hebben ze wel natuurlijke keizersnedes waarbij ze wel proberen een bevalling ‘zo goed als proberen’ na bootsen. Misschien dat jeje daar eens in kan verdiepen. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en geniet van de komende maanden zwanger zijn 🥰

5 jaar geleden

Hee Mariekje, Dat kunnen ze echt nu nog niet zeggen! Ik had het ook (met 20weken) en groeit vanzelf naar boven omdat de baarmoeder nog zoooveel groeit. In 0,3% van de gevallen (dus heeel weinig mensen) blijft de placenta té dicht bij de uitgang om natuurlijk te bevallen. De placenta moet er minimaal 2cm vanaf liggen. Komt heel waarschijnlijk vanzelf goed. Wie heeft gezegd dat je een geplande keizersnede moet? Vind t heel vreemd dat ze dat nu zeggen. Ik moet met 32 weken terug komen voor een inwendige echo en dan kunnen ze pas bepalen wat er moet gebeuren, mocht de placenta nog zo laag liggen.

5 jaar geleden

.

5 jaar geleden

Reactie op BabywishK

Hee Mariekje, Dat kunnen ze echt nu nog niet zeggen! Ik had het ook (met 20 ...
Dit kunnen ze zeker wel zeggen. De arterie trekt niet mee omhoog zoals een placenta dat wel kan doen. Dit omdat deze in de vliezen ingegroeid zit in tegenstelling tot de placenta, die echt in de baarmoederwand zit. Zoals ik het heb begrepen is een vasa praevia altijd indicatie voor een keizersnede. Een placenta praevia kan inderdaad later in de zwangerschap nog omhoog trekken en ver genoeg van het ostium af komen te liggen.

5 jaar geleden

Okee ja ik had het inderdaad over placenta previa 😊

5 jaar geleden

Reactie op BabywishK