19 Reacties

7 maanden geleden

Wij hebben al een ruim een half jaar geleden hetzelfde gehad. Ons zoontje is van mei 2021. Het maakt niet uit hoelang en hoe laat hij slaapt. We hebben alles al geprobeerd, powernap om 11:00 voor 10 minuten, bedtijd iets naar achter of voren schuiven, maakt allemaal niks uit. Als hij overdag geslapen heeft, duurt het savonds een uur voordat hij slaapt. Middagdutje eraf gehaald en hij slaapt in 5 minuten. Wij leggen hem nu 18:30 op bed en hij slaapt de klok rond. Altijd 11/12 uur

7 maanden geleden

Hier zitten we in dezelfde situatie. Het is echt zoeken. Ons zoontje wilt vaak geen middagdutje meer, maar valt rond 16u30 dan wel in slaap m.a.g dat hij ook 's avonds weer lang wakker ligt

7 maanden geleden

Reactie op Steph3

Hier zitten we in dezelfde situatie. Het is echt zoeken. Ons zoontje wilt v ...
Dat is dus waarom ik twijfel.. als hij om 13:00 uur op bed ligt, is hij zo vertrokken. Opzich ook niet raar als hij zo vroeg wakker is! Het is idd echt heel erg zoeken en je vraagt je af waar je goed aan doet…

7 maanden geleden

Wat wij doen met ons zoontje is in de middag gaan wandelen. Dan slaapt ie even in de wandelwagen. En dan kan hij er de komende uurtjes nog even tegenaan. In de avond is hij dan ook moe genoeg om te gaan slapen rond 7 uur. Maar hij wil al sinds 2,5 jaar geen middagdutje meer doen. Als hij zijn bedje al zag begon ie te vechten. Dus dan lossen we het zo maar op. Je zou het middagdutje eventueel nog in kunnen korten tot maximaal een uurtje misschien? kijken of dat wat uitmaakt?

7 maanden geleden

Wij zitten met hetzelfde, ons zoontje is ook van juni '21. Het is al een tijdje moeilijker met de dutjes, en het inslapen in de avond. Mits ik zwanger ben doe ik sinds een tijdje een dutje met hem mee samen in het grote bed en nu valt hij heel snel in slaap en slaapt toch echt nog een +/-2u. In tegenstelling tot daarvoor in zijn eigen bed lag hij soms de hele tijd wakker en sliep hij niet, soms wel en sliep hij veel, soms viel hij pas laat in slaap waardoor hij maar weinig sliep. Het was heel wisselend en onduidelijk. We hebben geprobeerd hem gewoon wakker te houden maar dan was ie echt heel moe en vervelend op de duur. Af en toe eens een dagje lukt hem wel, maar dat is meteen héél voelbaar de dag erna. Hij valt er 's avonds ook niet vroeger door in slaap. Hij gaat nu sinds januari halve dagen naar school. Hiervoor moet hij vroeger op en heeft hij zijn dut toch echt nodig. Maar in de avond valt hij wel best moeilijk in slaap. Duurt altijd op zijn minst een uur.. ik weet niet meer waar ik goed aan doe. Alleen merk ik dat hij de laatste tijd veel moe en gevoelig is. Dus daarom vind ik de dutjes precies toch nog noodzakelijk..

7 maanden geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Wat wij doen met ons zoontje is in de middag gaan wandelen. Dan slaapt ie e ...
In de wandelwagen slaapt hij helaas ook niet. We zouden idd kunnen proberen om het dutje in te korten naar een uurtje. Dat een tijdje proberen.. vind de periodes met overgang van slapen nog steeds lastig!

7 maanden geleden

Reactie op JJC

Wij zitten met hetzelfde, ons zoontje is ook van juni '21. Het is al een ti ...
Ik snap je helemaal! Vooral omdat mijn zoontje eigenlijk overdag heel snel in slaap valt. Maar goed, dit kan natuurlijk ook zijn om de uren van de nacht in te halen. Ga toch eens proberen om hem in te korten naar een uurtje, kijken of dat verschil wil maken! Het dutje van jezelf overdag in combinatie met zwanger zijn snap ik ook haha. Nu ook 32 weken zwanger. Dus alles loopt op dit moment niet als gepland 🤪

7 maanden geleden

Reactie op Noeeeee89

In de wandelwagen slaapt hij helaas ook niet. We zouden idd kunnen proberen ...
Die zijn ook heel erg lastig. Voor ons zoontje is het soms ook vaak nog te lang zo'n dag. Mar hij is wat dat betreft onwijs koppig en wil echt niet meer slapen in bed in de middag. Het kan echt lang duren voordat je weer een nieuw ritme te pakken hebt. Is echt een overgang wat best een lastige kan zijn inderdaad.

7 maanden geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik snap je helemaal! Vooral omdat mijn zoontje eigenlijk overdag heel snel ...
Oh ik ben zaterdag ook 32 weken! ☺️ een dikke proficiat! Deze zwangerschap is toch wel een stukje zwaarder met een kleuter rond lopen 😅 achja ivm die dutjes en slaapjes, ik probeer me er tegelijkertijd ook niet te veel in op te jagen. Het zal wel weer een overgangsfase zijn die hopelijk binnenkort weer voorbij is en alles in zijn plooi valt 🤞🏻😄

7 maanden geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik snap je helemaal! Vooral omdat mijn zoontje eigenlijk overdag heel snel ...
succes met het ingekorte dutje ook 🤞🏻🍀☺️

7 maanden geleden

Reactie op JJC

Oh ik ben zaterdag ook 32 weken! ☺️ een dikke proficiat! Deze zwangerschap ...
Dat is ook zo! Jij ook van harte gefeliciteerd en succes met het laatste stukje van de zwangerschap 🍀

7 maanden geleden

Toen onze dochter (8-6-21) in de avond niet meer binnen 20 minuten in slaap viel en de dag erna bizar vroeg wakker werd zijn we gaan inkorten. Eerst naar een uur. Dat heeft even geholpen. Toen naar 45 minuten. Nu zitten we op het punt dat ze op di/do/za 30 tot max 45 minuten slaapt en de andere dagen niet meer. En ze slaapt weer netjes van 1930-730

7 maanden geleden

Als hij direct slaapt om 13:00 heeft hij dat slaapje lijkt mij nog echt wel nodig… Die van mij is ook vroeg wakker, ik kijk uit naar de zomertijd, dat scheelt weer een uur 😅

7 maanden geleden

Reactie op NinaLu

Als hij direct slaapt om 13:00 heeft hij dat slaapje lijkt mij nog echt wel ...
Oh sorry ik had zo in m’n hoofd dat de klok in de voorjaarsvakantie een uur vooruit zou gaan maar net gekeken, dat is pas 31 maart 😅

7 maanden geleden

Zelfde probleem gehad een maand geleden, s’middags sliep hij meteen en moesten we hem echt wakker maken maar iedere keer s’morgens vroeg wakker. We zijn zijn middagslaapje in gaan korten naar maximaal een uur en sindsdien slaapt hij weer van 19.30-07.00 a 07.30u. Ook hij heeft zijn middagslaapje nog echt nodig merk ik, hij valt s’middags nog steeds meteen in slaap in zijn bed

7 maanden geleden

Oh heel herkenbaar helaas! Hier een dochter van juni 2021 en het maakt niet uit wat ik doe, ze is de laatste weken standaard tussen kwart voor 6 en 6 uur wakker. En dan is ze gelijk aan en zegt ze dat ze naar beneden wil. Wel een dutje, geen dutje, vroeg naar bed, laat naar bed, het maakt gewoon niet uit. Ik ben zelf 28 weken zwanger en slaap niet al te best, dus ik ben MOE! Ik kan geen middagdutje doen, hoe moe ik ook ben, ik val gewoon niet in slaap. Het zal vast een fase zijn, maar voor mij wel op een ongelukkig moment.

7 maanden geleden

Voor mij helaas heeel herkenbaar! Hier zelfde verhaal. Onze meid is van eind juni en ligt om 19.30 maar slaapt pas om 20.00/20.15 vaak. En is om 06.00 alweer wakker 😩 slaapt overdag of niet meer, of max indd 1,5 uur maar de laatste dagen helemaal niet en ze wordt ook niet later wakker.. ze ziet er moe uit maar is heel vrolijk verder, vind het bijzonder en snap er niets van

7 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Oh heel herkenbaar helaas! Hier een dochter van juni 2021 en het maakt niet ...
Ook echt idd precies hetzelfde verhaal… sterkte met de laatste loodjes van de zwangerschap en hopen op betere tijden binnenkort haha

7 maanden geleden

Reactie op NinaLu

Oh sorry ik had zo in m’n hoofd dat de klok in de voorjaarsvakantie een uur ...
Haha ja! En ik ben dan (als het goed is) net een week bevallen.. dus opzich komt dat ook weer niet heel slecht uit..