5 Reacties
2 jaar geleden
Wij zijn 5 dagen op reis geweest met mijn schoonfamilie. Ons zoontje heeft alleen maar gehuild als hij ons even niet zag. We wouden de tijd nemen om voor de eerste keer wat dingen te doen zonder ons zoontje. Pure horror, alleen maar krijsen. Ik kreeg zelf het horen dat we een huilbaby hadden… 😑 Ik las dat kiekeboe spelen helpt. Dit doe ik nu vaker. Ook benoem ik alles heel duidelijk als ik bijvoorbeeld even naar het toilet ga. Dat ik zeker terug kom 😅 Ik hoop dat dit een fase is die snel over gaat. Durf niet meteen nog op bezoek gaan of bezoek te laten komen. Telkens die drama. Al merk ik thuis alleen met ons gezin er niet veel van.
2 jaar geleden
Vaak adviseren ze ook om het kindje naar de opvang/gastouder te laten gaan, ook als je zelf thuis bent met vakantie. Ik heb het ook meegemaakt, toen was ie nog wel wat jonger, maar erg herkenbaar wat je schetst. Hier is ook niemand goed, zeker als wij nog in zicht of in dezelfde ruimte zijn. Gelukkig is onze kleine man goed af te leiden met speeltjes 😅
2 jaar geleden
Reactie op bébé5juni
Wij zijn 5 dagen op reis geweest met mijn schoonfamilie. Ons zoontje heeft ...
Kiekeboe doen we al maanden en vindt ie heel erg leuk 😅 het benoemen doe ik inderdaad ook, hoop altijd dat het helpt, maar helaas 🙈 het bezoek enzo lukt hier allemaal nog wel goed, zolang ik er maar gewoon bij ben. Maar ja, ik moet werken, dus dat gaat helaas niet altijd.. bedankt voor je reactie
2 jaar geleden
Reactie op G_F
Vaak adviseren ze ook om het kindje naar de opvang/gastouder te laten gaan, ...
Ja, snap ik. Dat doen we normaal ook.. maar de 1e week was hij ziek en dus thuis. De 2e week had ik Corona en zaten we dus in quarantaine. En de 3e week had ik vakantie en is hij dan wel een dag geweest en een dag naar oma (om inderdaad de structuur wat aan te houden). Toen was het ook al iets moeilijker, maar wel nog ok. Deze week is echt megagroot drama bij het afzetten 😢 dusja, door omstandigheden vooral die 3 weken. Gastouder zegt ook dat het vooral even terug wennen is, maar ik vind het toch wel heel pittig.. voor hem, voor de gastouder, maar ook emotioneel voor mezelf
2 jaar geleden
Hier ook rond de 9 maanden denk ik ineens. Duurde gelukkig niet lang. En als ik dan de deur uitliep hoorde ik er al niet meer. Dus vooral blijven zeggen tot zo, mama gaat werken en dat geneuzel. Nu gaat 't zonder huilen weer (10.5 maand) dus 't zou goed even kunnen zijn.
Ze had echt de hele dag nergens last van, dus alleen bij 't wegbrengen even doorbijten.