8 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn toen onze dochter 15 maanden was (afgelopen september) 3 weken wezen backpacken door Singapore en Maleisië! Echt super tof geweest. Geen last gehad van Jetlag. Als je onze ervaringen wil nalezen kan dat op instagram @dagboekopreis In maart gaan we nu voor 10 dagen naar Egypte. Iets minder ver nu ik zwanger ben!

één jaar geleden

Ik ben afgelopen september toen ze dus 15 maanden was naar Curaçao geweest met haar. Voor maar 10 dagen. Was heerlijk. De warmte, echt ergens anders. Op de heenweg heb ik wel gebaald want we hadden heel veel vertraging, waardoor we pas in de nacht in ons hotel waren, maar kwam uiteindelijk goed uit want geen jetlag! Op de terugweg (nachtvlucht) heeft ze kort geslapen, maar was er eigenlijk te veel te zien, thuis gewoon lekker laten slapen overdag en vanaf 1530 wakker gehouden, toen zat ze weer in het ritme

één jaar geleden

De reis op zich zal best gaan en ook de jetlag komt hij wel weer overheen (als die er al is). De vraag is of je persé naar 1 van die eilanden wil. Wat wil je in je vakantie doen? Als het dingen specifiek voor de eilanden zijn die ergens anders niet kunnen, dan is het zeker de moeite waard! Ga je toch alleen maar voor zon,zee,strand, dan kun je net zo goed iets dichter bij huis zoeken.

één jaar geleden

Hi! Wij zijn nu een paar weken terug uit Curaçao en hebben gemerkt dat wij zelf meer ‘last’ hadden van de jetlag dan ons zoontje (bijna 1,5). De dag van de heenvlucht is wel heel lang voor ze, maar daar passen ze zich ook snel weer op aan hebben wij gemerkt. Wat wij wel hadden gekocht was het stokke bedje voor in het vliegtuig. (We hadden deze keer een eigen stoel voor hem geboekt omdat je hem - heel beweeglijk 😅- anders 9 uur op schoot moet houden). Daar hebben we vooral de terugvlucht (nachtvlucht) erg veel profijt van gehad. Meneer heeft bijna de hele vlucht kunnen slapen. Als je net als wij een kindje hebt dat snel verveeld raakt 🙈, is het misschien een idee om allemaal kleine kadootjes mee te nemen in het vliegtuig. Mocht de kleine ‘vervelend’ worden kun je een kadootje laten uitpakken en zijn ze weer even zoet😉 Verder is het intens genieten op Curaçao, dus ik zeg: als je de kans hebt ga en geniet!

één jaar geleden

Reactie op lindabee

De reis op zich zal best gaan en ook de jetlag komt hij wel weer overheen ( ...
Klopt alleen we willen dus graag even de kou/winter ontvluchten in Nederland… Dubai is ook een optie maar dat past niet zo bij ons. Vandaar dat we dus aan Bonaire/Cura denken maar suggesties altijd welkom! ♥️

één jaar geleden

Vanwege dat mijn mans familie op Curaçao woont zijn we afgelopen november geweest, toen ons zoontje 5 maanden was. Hij was toen de hele heenweg wakker, blij en rondkijkend. Em de hele terugweg slapende. Jetlag hebben we 1,5 dag aan hem gemerkt denken we, vroeg wakker enzo. Maar niet echt vervelend verder, hij sliep sowieso nog meer toen natuurlijk. Wij hebben nu net weer tickets geboekt voor Feb-maart, dus net als jij van plan bent :) Nu zal het wel anders zijn, hij is dan rond 21 maanden, word 4 juni 2 jaar. We hebben géén extra stoel voor hem om kosten te besparen. Dus dat wordt vast rondrennen haha. Tablet mee, hopen op weinig turbulentie, en inderdaad kleine cadeautjes. En hopen dat hij de terugweg gemakkelijk slaapt op m'n mans schoot. Hij huilt haast nooit, en is met speen snel tevreden. Dus ik denk dat het wel goedkomt hihi. Het scheelt enorm in kleding meenemen die hitte op curaçao, een romper en korte broek is genoeg voor overdag. Handwasjes zijn snel droog. Zorg dat je wel goed anti-muggenspul smeert (zonder deet), vlak voor het landen al insmeren (ik smeer mezelf ook vaak de hele dag ermee in, en gebruik anti histamine tegen de negs bulten) Mn zoontje heeft geluk, die wordt niet gestoken lijkt het. Desondanks een hor voor over het kinderbedje zou ik meenemen! Heerlijk vakantie land!

één jaar geleden

Wij zijn op dit moment in Australië, dus verder weg kan bijna niet. Onze zoon was tijdens de heenreis 16 maanden. En bleek achteraf de 6e ziekte te hebben. De reis was lang en pittig. Wel geslapen maar lang niet wat het normaal is. Eenmaal hier zien we direct over geschakeld op de tijden van hier icm ritme van thuis. Wr waren hier om 19.30u Eerste nacht 2u met hem op gezeten omdat hij klaarwakker was. De nacht erna halverwege wat onrustig en uiteindelijk naast hem gaan liggen zodat hij verder sliep. De nacht erna alweer beter en met 3 dagen wel over. Maar als gezegd... 6e ziekte. Laat je vooral niet tegenhouden. Schakel meteen over op de tijd van daar en stel je in op een paar onrustigere nachten. Dan komt het zeker goed!

één jaar geleden

Overigens had onze zoon ook een eigen stoel en hadden wij ook de stokke Jetkids, maar ik ga hem op Marktplaats gooien als ik terug ben 😂 Onze zoon slaapt op zijn buik en past eigenlijk net niet/net wel op de stoel + Jetkids. We hebben hem dus niet gebruikt en m voor heel onhandig overal mee heen gezeuld