Hallo mama's
Sinds gister heb ik een pijnlijke knobbel in mijn borst. Deze gaat maar niet weg wat ik ook probeer. Leeg laten drinken, leeg kolven, warm maken van te voren, onder de douche masseren, masseren tijdens voeden.
Het wordt niet erger, maar ook niet minder. Zou ik hiervoor morgen de huisarts moeten bellen of afwachten?
Ik geef volledig borstvoeding.
Ik kreeg ooit de tip de kleine met zijn/haar kin naar de pijnlijke plek toe laten drinken. Heeft hier goed geholpen, harde plek was direct weg. Ben het hierna onder de warme douche wel blijven masseren om te voorkomen dat de plek terug zou komen.
Wat ik op advies van de lactatiekundige gebruik is lecithine (tabletten). Dit voorkomt verstopte melkklieren.
Sinds ik dit gebruik nooit meer gehad, daarvoor wel regelmatig en ook borstontsteking.
Dus meer een tip voor erna.
Voor nu je borst dompelen in warm zout water en even goed de borst verwarmen, kan ook helpen. Was toen ook advies van lactatiekundige.
Ai, super vervelend. De tips van Mama Aapie en Annieke18 werkten hier ook goed. Van tevoren goed masseren en verwarmen en dan de kleine op die 2 manieren laten drinken. Maar bellen morgen kan nooit kwaad, zeker als alle tips niet werken, je wilt echt niet dat het een borstontsteking wordt...