25 Reacties

5 jaar geleden

Meteen switchen.. heb ik ook bij me eerste gedaan 😉

5 jaar geleden

Je moet je vertrouwd voelen en dadelijk al helemaal voor een bevalling.

5 jaar geleden

Inderdaad erg slordig, ik zou zeker wisselen!

5 jaar geleden

Ik was het vertrouwen in onze ziekenhuis en gynaecoloog verloren ook met 28 weken geswitcht en beste keuze dat ik heb kunnen maken inmiddels 31w super blij met mijn keuze! Zou zeker veranderen als je je niet meer prettig voelt!

5 jaar geleden

Ik snap dat je het liever niet doet, maar ik zou echt switchen. Je wilt toch niet dat door haar toedoen er dadelijk echt iets gemist word ofzo? Of dat je je ongemakkelijk blijft voelen of ze het nog wel goed doet? Ik zou switchen. Jullie moeten het namelijk nog even doen met een VK. Succes en hopelijk komen jullie tot een besluit waar jullie je fijn bij voelen.

5 jaar geleden

Hier soort gelijk iets meegemaakt. Nee het ligt niet aan jou of aan jullie. Had ook veel gedoe met mijn vk en had het idee dat het door ons kwam. Onze VK vond dat we teveel vroegen. Uiteindelijk bedacht ik me dat iemand van die praktijk bij mijn bevalling aanwezig zou zijn en mij erdoor heen zou moeten helpen. Daar zat ik echt niet op te wachten en toen hebben wij alsnog met 27 weken besloten om te switchen. Beste keuze die ik in deze hele zwangerschap heb gemaakt. Zit nu bij een veel fijnere verloskundige. Als het niet goed voelt gewoon switchen is echt niet raar. En het is ook zeker niet normaal dat je dit soort nieuws nu pas hoort en ook zeker niet okay dat dat via de mail gebeurd. Hoor je over gebeld te worden of tijdens de controle

5 jaar geleden

Wat een onhandig mail van haar. Hier ook chaotisch verloop van metingen. Ik werd bij 11 weken ineens een week naar achteren geplaatst met mijn uitgerekende datum (naar 1 juli). Met 20 weken zeiden ze oh grote baby, maar meer dan een dag haalden ze niet eraf (nu 30 juni). Ze zeiden toen je krijg met 28 weken een groeiecho en misschien een suikertest. Met 28 weken groeiecho gehad, alles net binnen de curve en in verhouding, maar wel heeft de baby het gewicht, lengte en de ligging (ook ligging van de baarmoeder) van 29+ weken. Ik dacht ja hehe dat is ook altijd geroepen. Maar stug vast blijven houden aan 30 juni. Krijg nu een suikertest woensdag terwijl ze denkt dat ik het niet heb want mn vruchtwater was perfect, ik val niet in de criteria en de baby was alles in verhouding dus geen grote buik ten opzicht van de rest. Gelukkig ben ik naast hun nog wel altijd naar een andere echoscopist geweest bij 7,11 en 23 weken en alle keren kwam zij ook gewoon op dezelfde datum uit. Dus ik ben eigenlijk 29 weken zwanger. Hier houd ik dan ook nu aan vast. Maar dat je nu een groeiecho krijgt is gewoon protocol. Je baby ligt netjes binnen de curve maar ze willen dit monitoren dat je niet ineens ver erbuiten komt, want dan kunnen ze overwegen om eventueel in te leiden. Wat ik heb begrepen is dat vanaf 28-30 weken alles in verhouding is bij de baby. Dus als er geen grote afwijkingen zijn met de 20 weken echo, monitoren ze pas weer vanaf die weken. Tot die 28-30 weken groeit de ene week het hoofd hard, dan weer de benen etc. Maar het blijft raar dat ze je zo’n mail stuurt zonder toelichting of uitleg.

5 jaar geleden

Ik zou gewoon switchen als ik jou was! Weet niet of je bevalt in het ziekenhuis of thuis en onder welke begeleiding, maar als er een verloskundige bij is waarbij je je al niet op je gemak voelt, remt dit je alleen maar tijdens je bevalling. Terwijl je juist dan in alle rust je weeën moet kunnen opvangen en van je kindje moet kunnen bevallen.

5 jaar geleden

Ik heb ook wel een gedoetje gehad met metingen. Kreeg een echo voor mijn placenta met 32 weken in een speciaal echocentrum waarbij ons kindje ook gemeten werd. Ze zei: oh wel een fijn hoofdje. Dus ik nog gevraagd of het reden tot zorg was. Nee hoor. Kreeg ik bij de volgende controle te horen dat mijn verloskundige was geschrokken van de meting van het hoofdje. Ze liet de curve zien en idd van de curve af. Afspraak gemaakt om na te meten en gelukkig alles goed. Ik heb zelf wel vertrouwen in mijn verloskundige, maar dat echocentrum hoef ik volgende keer ook echt niet meer. 20 weken echo was ook niet prettig. Zou zeker switchen nu het nog kan! Echt niet fijn om geen vertrouwen te hebben, dat is tijdens je bevalling echt belangrijk.

5 jaar geleden

Ja ik zou zeker switchen. Ze helpen je bij het op de wereld brengen van jouw kindje en daar moet je je 100% bij op je gemak voelen en vertrouwen in hebben. Wat vervelend en slordig dat ze je zo behandelen.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie fijne reacties! Dat doet mij goed en nu weet ik dat ik niet hoef te twijfelen aan ons gevoel in dit geval.

5 jaar geleden

Dit is wel een heel vreemd verhaal, vind zeker niet dat je raar reageert. Zou haar ermee confronteren en wisselen naar een andere verloskundige. Vertrouwen lijkt me belangrijk!

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft haar gesproken en ze reageerde heel laconiek op ons gevoel en onze zorgen en toen hij vroeg om de echo te bespoedigen vond ze dit ook niet noodzakelijk. Hij heeft voet bij stuk gehouden en vanavond hebben we gelukkig de groeiecho. Haar reactie was voor ons wel weer een bevestiging; ik heb mijn gevoel gevolgd en a.s. woensdag kunnen we gelukkig terecht bij een andere praktijk.

5 jaar geleden

Onmiddellijk wisselen als je je er niet goed bij voelt. Bij vorige zwangerschap gewacht tot 32 weken en spijt gehad dat ik het niet eerder had gedaan 😊

5 jaar geleden

Reactie op Sylh

Mijn vriend heeft haar gesproken en ze reageerde heel laconiek op ons gevoe ...
Wauw, goed dat je vriend aandrong! Hopelijk een goeie echo vanavond en goed dat je volgende week bij iemand anders terecht kan!

5 jaar geleden

Bij de 20 weken echo gelijk uitslag gekregen. Ook gelijk doorverwezen naar een Suikertest, omdat de buikomvang wat groot was. Nu gelijk bij 30 weken weer een groeiecho gehad. En ook gelijk bij 35 weken weer. Dus nee jouw gevoel volgen! Het is raar dat ze na 10 weken terug komt op je 20 weken echo..

5 jaar geleden

Reactie op Sylh

Met name dit zou reden voor mij zijn om te wisselen. Niet zozeer de mail. Ik denk dat het altijd belangrijk is om eerst te bespreken waar je tegenaan loopt. Als er dan zo'n reactie komt als wat je hier schrijft, dan kan je je conclusie idd maar het beste trekken.

5 jaar geleden

Reactie op Sylh

Goed gedaan van jullie 💪🏽

5 jaar geleden

Hallo ik wil het goede nieuws toch even delen, met onze kleine man is gelukkig alles goed. Meneer groeit goed en helemaal zo als het zou moeten. Tot overmaat van ramp heeft de verloskundige paniek gezaaid om niks en heeft zij de waardes van de 20 weken echo verkeerd beoordeeld. De echoscopiste was heel verbolgen over de gang zaken.

5 jaar geleden

Reactie op Sylh

Hallo ik wil het goede nieuws toch even delen, met onze kleine man is geluk ...
Ongelooflijk zeg! 😳 wees maar blij dat je er niet meer heen hoeft..