10 Reacties
4 jaar geleden
Wat ik een tijdje gedaan heb, toen het drinken bij mijn zoontje ook wat minder soepel ging, is de voormelk met de hand afkolven. Je ziet de omschakeling van voormelk naar vette melk heel goed: voormelk is doorzichtig, dus zodra het meer wit werd legde ik hem aan en kreeg ie genoeg voedingsstoffen binnen. Succes, mama!
4 jaar geleden
Gekolfde melk geven? Uit een fles drinken gaat altijd wat sneller dan uit de borst. En als de borst is leeg gekolfd heb je altijd wel de vette melk erbij. Je kan aan de kleur zien hoe vettig het is.
Maar natuurlijk moet je het wel willen, want ik kan begrijpen dat je ook live wilt voeden.
Ik deed altijd ene borst kolven en andere borst live voeden met de elvie kolf. Dus precies op hetzelfde moment kolven en borstvoeding geven, en dan meteen in een flesje doen en geven daarna.

4 jaar geleden
Reactie op linylia
Gekolfde melk geven? Uit een fles drinken gaat altijd wat sneller dan uit d ...

Oh hiermee maak je moeders echt onzeker. Als je regelmatig voedt dan heb je dit echt niet. En minder vet betekend niet niet voedzaam.
En kolven is zeker geen goed advies aangezien dat altijd minder effectief is dan dat je kindje drinkt.
4 jaar geleden
Ik kolf nog wat met de hand na, daarmee krijg je na de elektrische kolfsessie nog vettere melk uit je borst gekolfd (fulltime kolver🙋) Weet niet of dat ook werkt als je kindje je borst al goed leeg drinkt. En het is ook weer een extra handeling maar hier was dat het echt waard! Misschien na de voeding even zelf kolven? Kijken of je dan wat vettere melk krijgt. Succes!
4 jaar geleden
Reactie op Baby3juni
Oh hiermee maak je moeders echt onzeker. Als je regelmatig voedt dan heb je ...
We hebben allemaal wel vette melk achterin. Alleen hoe krijgt je baby het en hoe kan je een voeding sneller laten gaan is de vraag 🤗
Ik vond het in de eerste week bij mij ook traag gaan, lange uur aan de borst drinken, dus besloot ik om de helft te kolven en ging het sneller, daarna bleef ik dat een tijdje doen. Is alleen een optie🤷🏻♀️
4 jaar geleden
Reactie op linylia
Gekolfde melk geven? Uit een fles drinken gaat altijd wat sneller dan uit d ...

Mijn melk is altijd gelig. Ik heb nog nooit dat soort wittige melk gezien bij mezelf. Heb vast niet alleen vette melk. Ik dacht dat het ook wat achterhaald was dat je altijd eerst alleen maar voormelk hebt en dan achtermelk. Dat ze nu denken dat het zich mengt.
Ik zou idd even de who curve pakken. Die vind je als je baby+ app van Philips neemt en dan het gewicht in vult. Mijn kind gaat dan ineens van +1 naar gemiddeld.
4 jaar geleden
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/85-voormelk-en-achtermelk ik zou dit even doorlezen, hier word uitgelegd over voor en achtermelk..
4 jaar geleden
Ik zou je vooral ook niet te druk maken om het te weinig aankomen (volgens cb), als je kleine het goed doet! De curves die ze daar hebben zijn gericht op flesvoeding, voor borstvoedings kinderen hebben ze die (nog) niet. Kinderen die borstvoeding krijgen groeien als een dakpan zoals ze zeggen, aankomen-afvallen-aankomen etc. En daar zijn die curves niet op gericht! Waarschijnlijk is het de volgende keer wel oké.