35 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Blijft er zoveel in de bv zitten dan?
Als je eigen waardes hoog genoeg zijn dan geef je voldoende door ja.

2 jaar geleden

Ja, elke dag. Maar we zijn overgestapt naar smelttabeltjes. De lepel was soms zo'n strijd

2 jaar geleden

Hier bijna iedere avond rond tanden poetsen en laatste verschoning. Ik heb van Vitakruid vitamine druppels met vitamine D maar ook omega omdat we niet zo vaak vis eten. Vergeten het weleens maar zo'n 5 keer per week lukt het zeker.

2 jaar geleden

Elke ochtend in zijn papfles. We kunnen het op 1 hand tellen dat we het zijn vergeten.

2 jaar geleden

Ik geeft het vaker niet dan wel..

2 jaar geleden

Ja trouw elke ochtend. We hebben het op de commode staan. Zit er inmiddels zo ingebakken, net als tandenpoetsen 😅

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Om eerlijk te zijn, nee al vanaf dat het weer wat beter is niet meer. We zi ...
Dacht ik idd voor mezelf ook, ik pak genoeg zonlicht én neem supplementen, maar toch heb ik nog een klein tekort 🤷🏻‍♀️ Onze dochter geven wij toch nog wel elke dag vitamine d druppels.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Als je eigen waardes hoog genoeg zijn dan geef je voldoende door ja.
Moet je wel flink veel innemen, 20/30 procent las ik gaat slechts naar de bv

Reactie op Mandy.

Dacht ik idd voor mezelf ook, ik pak genoeg zonlicht én neem supplementen, ...
Bedankt voor je reactie. Ik ga er vanuit dat er klachten waren die bij een vitamine D te kort horen omdat er bloedonderzoek is gedaan? Maar niks wijst hier op een te kort.. https://www.ivg-info.nl/nieuws/vitamine-d-tekort-bij-jonge-kinderen/ Vitamine D tekort bij jonge kindjes komt in de zomer niet veel voor, daarnaast is hij 99% van de tijd hartstikke vrolijk en vol energie en heeft tot nu toe 2 keer een snotneus gehad. Qua voeding en zonlicht krijgen we voldoende vitamine D binnen. Mijn gevoel zegt dat hij op dit moment geen extra vitamine D nodig heeft omdat hij het zo goed doet mocht dit veranderen, door dat we minder daglicht krijgen of wanneer hij minder energiek is dan begin ik weer met vitamine D geven.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Moet je wel flink veel innemen, 20/30 procent las ik gaat slechts naar de b ...
Je kan het berekenen op je eigen lichaamsgewicht als je je waarde weet

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Bedankt voor je reactie. Ik ga er vanuit dat er klachten waren die bij een ...
Nee er werd op iets anders getest en de huisarts had blijkbaar ook vitamine D aangevinkt. Heb zelf dus ook geen symptomen van een tekort.

Reactie op Mandy.

Nee er werd op iets anders getest en de huisarts had blijkbaar ook vitamine ...
Apart zal de HA toch wel een vermoeden gehad hebben? Anyways, door de zon maak je vitamine D aan, in eten zit vitamine D, in nutrilon zit vitamine D waarvan hij 400cc drinkt per dag(96% DRI). Hij is verder altijd vrolijk en energiek. Ik vind het echt overdreven om daarboven op ook nog druppels te gaan geven. (Dat zou uitkomen op ongeveer 5x de aanbevolen hoeveelheid. Er is maar 2% kinderen tussen de 0 en de 2 jaar dat een te kort heeft in de zomer. Een overschot is ook nog eens ongezond voor de zachte weefsels. Ik heb zelf een klinisch chemische achtergrond en heb er echt wel over na gedacht of het verstandiger is om het te blijven geven of er mee te stoppen voor de zomerdagen. Het wordt het hele jaar door aangeraden om te geven, maar ik zie daar de toegevoegde waarde niet van in wanneer er geen aanleiding toe is.

2 jaar geleden

Prima toch, iedereen moet ook voor zichzelf de afweging maken om het wel of niet te geven. Vind een andere mening/afweging ook altijd interessant om te horen. Alleen ben ik zelf dus het ‘bewijs’ dat je met voldoende zonlicht, gevarieerde voeding en supplementen toch nog een tekort kunt hebben. Dat én het feit dat ze een licht getinte huid heeft zorgt er in ieder geval voor dat ik het wel aan mijn dochter geef.

2 jaar geleden

Ik denk wel dat het belangrijk is om te realiseren dat vitamine D heel belangrijk is voor de opbouw van botten en zeker bij groeiende kinderen. Via de maag en darmen wordt het slecht opgenomen (vandaar de ruime dosering) en via de huid maak je voldoende vitamine D als je dagelijks minimaal 30 min onbeschermd in de zon bent (dus zonder antizonnebrandcreme). Af en toe de druppels vergeten is natuurlijk niet erg maar ik vind het belangrijk genoeg om botbreuken en botontkalking te voorkomen, maar dus ook zeker te zorgen dat mijn kind goed kan groeien.