18 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee👀

5 jaar geleden

Ik ook!

5 jaar geleden

Wij waren van plan om alvast (voor de kleine geboren is) een accommodatie te boeken voor aan het einde van de zomer. Uiteindelijk héél blij dat we nog niet hebben geboekt, onze kleine blijkt kort na de geboorte geopereerd te moeten worden en daar zijn we de eerste maanden wel mee zoet. Mijn tip: boek pas als de kleine er is, bekijk hoe gemakkelijk het allemaal gaat en dan kun je alsnog boeken☺️

5 jaar geleden

Zelfde planning hier! Ook eind september/oktober. Maar ga daar pas naar kijken als de kleine er is!🤗

5 jaar geleden

Wij waren van plan om alvast (voor de kleine geboren is) een accommodatie t ...
Dankjewel voor je reactie. Dat is ook de bedoeling van daar dat ik al schreef wordt sowieso een last minute boeking. Kunt van tevoren niet weten nog hoe het allemaal gaat en hoe je kleine zich ontwikkeld. Maar ben gewoon alvast benieuwd naar ervaringen die ik mee kan nemen. :)

5 jaar geleden

Op YouTube zijn leuke vlogs te vinden over vliegen met een baby misschien kun je daar tips uithalen over wat mee te nemen enzo 😊

5 jaar geleden

Hangt denk ik ook een beetje van je baby’tje af maar volgens mij is dat juist ideaal 😅 wij zijn met mijn zoontje van 6mnd naar Kaapstad gevlogen 11u vlucht (2019) en dat ging perfect! Ik gaf nog wel borstvoeding, dus het was heel fijn dat ik hem veel kon aanleggen en sowieso met opstijgen en landen is het goed om ze te laten drinken (ivm druk op oortjes). Iedereen is super lief en behulpzaam en mensen die je gek aankijken van “hoe durf je met een baby” moet je gewoon negeren! Onze baby gaf 11u geen kick dus helemaal top. Wel even beetje gesleep met spullen, maar daar stel je op in... draagzak vond ik echt een must! Met 15 weken zal je baby’tje denk ik ook nog veel (willen) slapen dus helemaal fijn toch🥰 lekker doen en gaan en genieten! En mocht je het achteraf geen succes vinden dan weet je dat ook! Toen mijn zoontje 1 was vlogen we paar uurtjes naar Valencia dat was 100x pittiger dan de 11u naar Kaapstad toen hij 6mnd was 😅😂 maar er zelf ontspannen in gaan is miss nog wel het belangrijkst.. dat voelen ze ook en hoe dan ook komt het goed! Veel plezier!😊

5 jaar geleden

Ik zou zo is zo wachten met boeken tot je kindje er is. Zoals andere hier al gemeld hebben. Mijn ouders hebben met mij en men broer des tijds ook veel vliegreizen gemaakt. Wij vielen blijkbaar steeds in slaap bij het instappen en werden pas wakker bij/na het landen. 🤣 Zij hebben er nooit problemen mee gehad. Enkel wel eens een kapotte buggy gehad bij aankomst op vakantie. Wielen waren afgebroken. En dan sta je daar wel met 2 kleine kinderen.

5 jaar geleden

Geen ervaring, maar wel hetzelfde idee! Alleen word het waarschijnlijk oktober bij ons. We boeken vooralsnog niks, ook om te kijken hoe het dan zit met eventueel vaccinatie paspoort (zogenaamd green pass) en die onzin plus dat we eerst wachten tot ons meisje er is.

5 jaar geleden

Ons lijkt Mallorca een eventuele optie voor september. Het wordt ook wel het “buggy eiland” genoemd ivm de kindvriendelijkheid overal op het eiland haha! Willen een huisje huren met zwembad en verder weinig moeten behalve genieten en relaxen. Ons lijkt een ruime week / 10 dagen mooi. Misschien laten we (schoon)ouders een weekend langskomen zodat we een beetje hulp hebben. Uiteraard allemaal nog moeilijk in te schatten dus we wachten even af today de baby er is in juni! Ps. Ik hoor van mijn omgeving dat vliegen perfect is met een baby. Lange autorit is namelijk niet verantwoord ivm baby die te lang in dezelfde houding zit in autostoeltje...

5 jaar geleden

Wij zijn met onze dochter naar Kos geweest toen ze 11 weken was😊 vanaf Schiphol gelijk in de draagdoek en daar alles mee gedaan tot we in het hotel waren. ( uiteraard eruit waar dit kon). Wij hadden de kinderwagen mee in een speciale reistas. 1 belangrijke tip is wel, let op dat er bij het hotel niet te veel trappetjes zijn. Kos adviseer ik dus ook echt niet om naar toe te gaan. Verder gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Wij hebben een heerlijke week genoten🥰

5 jaar geleden

Wij willen met de familie in totaal 8pers en dan de baby naar Thailand in januari. De kleine zal dan 6,5 maand zijn. Hoor veel goede ervaringen van mensen die dit hebben gedaan! Dus denk dat we dit gewoon door gaan zetten 😊

5 jaar geleden

Reactie op oostje89

Ons lijkt Mallorca een eventuele optie voor september. Het wordt ook wel he ...
Dat is Menorca! Hier wilde wij vorig jaar naartoe maar dat ging helaas niet door. Ik weet nog niet of we het dit jaar gaan doen, eerst maar kijken hoe het allemaal gaat met de kleine erbij en een peuter haha

5 jaar geleden

Wij zijn met mijn dochtertje op vliegvakantie geweest toen ze 10 weken oud was. Wat je zegt hebben wij ook gedaan, gekeken hoe het ging en ze was een onwijs relaxte baby. Dus toen hebben we super last minute een vakantie geboekt. Het vliegen ging goed, ze heeft de heen en terugreis geslapen, ik gaf borstvoeding dus dat was ook ideaal. Ze werd een keer wakker met opstijgen en toen heb ik dr meteen aangelegd. Het was een hele fijne vakantie, en mocht het dit jaar weer gaan, zou ik het weer willen doen. We hebben nu een vakantie in Zeeland geboekt als de baby ongeveer 8 weekjes oud is. Mbt transport, ik had mijn dochtertje inderdaad in een draagzak bij me. Zou eventueel ook een Maxicosi kunnen zijn? We hadden een kinderwagen mee, die mochten we tot we in het vliegtuig stapten bij ons houden.

5 jaar geleden

Bij eerste kindje met 2,5 maand naar Egypte geweest, ging prima! Wij hadden de stokke prampack mee, deze mag gratis als extra ruim bagage worden ingeleverd. hier past het onderstel en de reiswieg (ingeklapt/opgevouwen) van de kinderwagen makkelijk in (wij hadden er zelfs nog wat speeltjes en onze schoenen bij ingestopt). Tijdens reis zelf inderdaad in een draagzak mee. Ging perfect! Stokke prampack staat normaal op marktplaats ook her en der in het land te huur zodat je hem zelf niet hoeft aan te schaffen maar gewoon een week of 2 kan huren van mensen in de buurt. Inderdaad wel pas boeken na geboorte. En als je geen borstvoeding geeft genoeg poedermelk meenemen het vliegtuig in voor tijdens opstijgen en de landing voor de oortjes.

5 jaar geleden

Mijn vader woont in het buitenland, dus we willen hem gaan bezoeken in september/oktober. Maar ik ga sowieso pas laat boeken, inderdaad eerst maar afwachten hoe het zit met reisbeperkingen en vaccinaties. We hebben een Ergobaby metro buggy - die is heel compact en licht om mee te reizen. Maar ik laat het van de baby afhangen of we de buggy of (alleen) een draagdoek meenemen. Ik ben aan het kijken naar een Aeromoov reisbed. Een klein en compact bedje, die je later ook als (reis)box blijven gebruiken. Fijn om bijvoorbeeld naast de zee of het zwembad te kunnen zetten, dan zit je er toch wat relaxer bij!

5 jaar geleden

Wij zijn met onze dochter tot 1,5 jaar al 2x naar Curaçao geweest en 1 keer naar nieuw Zeeland. Nieuw Zeeland hadden we zelfs nog 24uur vertraging maar alles verliep super goed! We hebben een kinderwagen/buggy die mee mag als handbagage en boeken vaak zelf alles los. Ik vind het zelf veiliger om een huurauto met kinderstoel te huren dan een taxi die ik zelf dus niet bestuur (ze rijden vaak echt als gekken vind ik). Maar anders draagzak in de bus idd. Nu hopen we als de baby er is in januari naar Australië te kunnen en dan is ze 6maanden. Sowieso maken ze bij baby’s vaak uitzondering met vloeistoffen in het vliegtuig. Wij mochten dan ook alle keren gewoon een thermoskan met heet water meenemen ivm flesvoeding. Ik vind het reizen met een baby echt ideaal, met onze dochter van nu bijna 3 jaar is het al een stuk lastiger haha. 😁

5 jaar geleden

Reactie op Itzi

Mijn vader woont in het buitenland, dus we willen hem gaan bezoeken in sept ...
Misschien is een Deryan tentje ook wat voor jullie. Stuk goedkoper en zijn ook heel handig 😊