11 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ik heb allerlei soorten bekers geprobeerd maar hij speelt er ook mee! Wat soms wel werkt is laten drinken uit mijn glas. Als ik bijv een theetje drink dan laat ik een deel afkoelen en dat geef ik hem dan. Dat vind hij vaak wel interessant

2 jaar geleden

Hier drinkt hij gewoon uit de fles water. En hij drinkt zo een 120ml per dag. Ik bied het niet alleen met eten aan maar de hele dag door.

2 jaar geleden

Vergeet niet dat de fruithap ook vocht bevat. Dus bij 100 gram fruithap kan je ervan uitgaan dat dit gelijk staat aan 100 ml. Verder gewoon veel kleine slokjes aanbieden. Als hij goed plast gaat het goed hoor

2 jaar geleden

Reactie op Simoon5

Hier precies hetzelfde! Ik heb allerlei soorten bekers geprobeerd maar hij ...
Oh dat is een goede tip, had ik nog niet geprobeerd! Moet ook altijd een slab om bij het drinken 😃 echt een waterfestijn. Vind het soms best grappig, maar zo zijn we wel de hele dag door aan het omkleden omdat zn trui nat is hihi

2 jaar geleden

Reactie op Wondertje68

Hier drinkt hij gewoon uit de fles water. En hij drinkt zo een 120ml per da ...
Oh super fijn! Ik bied hem bij het wakker worden altijd wat water aan uit de fles, maar dat duwt hij na 1 slokje weer weg 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Daphne7

Vergeet niet dat de fruithap ook vocht bevat. Dus bij 100 gram fruithap kan ...
Ah ja, natuurlijk! Dat scheelt weer wat. Hoeveel drinkt jouw kindje ongeveer per dag aan water of thee? Ik zou gezien zijn melkinname + fruithap nog zo 200ml moeten aanbieden. Dat zie ik nu nog niet zo snel gebeuren… Ga wel vaker kleine slokjes proberen…

2 jaar geleden

Denk dat het ook belangrijk is om goed naar de plas luiers te kijken. Als die voldoende zijn zou ik me niet zo snel zorgen maken

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Ah ja, natuurlijk! Dat scheelt weer wat. Hoeveel drinkt jouw kindje ongevee ...
Hij drinkt vooral slokjes maar weg veel is het nog niet. Ik denk zo'n 50 ml per dag aan water/thee. Verder drinkt hij aan de borst dus geen idee. Hij eet overigens wel 200 gram fruit en plast goed. Dat laatste is inderdaad het belangrijkst. Bij 1 jaar is het 100 ml/kg/dag dus ik zou me niet te druk maken als verder alles goed gaat.

2 jaar geleden

Ik heb hem laatst voor het 1st een bekertje water aangeboden. Ik zette het aan zijn mond en begon zelf al te drinken. Verbaasde mij haha! Hij vond het nog lekker ook. Stel dat je denkt dat jouw kindje te weinig vocht binnenkrijgt, kun je een plastic bekertje proberen aan te bieden. Kan zijn dat zijn shirtje wat onder zit tijdens het drinken 😂 Maar het is maar water gelukkig. En anders lauwe thee aanbieden.

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Denk dat het ook belangrijk is om goed naar de plas luiers te kijken. Als d ...
Ja hij heeft nog wel plasluiers, ze zijn wel een stuk minder vol dan ik gewend ben. Moet het maar even aanzien en misschien niet te veel druk om maken.

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Ik heb hem laatst voor het 1st een bekertje water aangeboden. Ik zette het ...
Ja wij hebben ook een mini open bekertje van twistshake. Hij vind het super leuk om er uit te “drinken” maar het lijkt alsof het meest er uit loopt haha zn hele slab (zo’n siliconen slabbetje) zit dan na een paar teugjes vol met water 🤣 Hij mag vaak na het eten zn handjes wassen (lees; spetteren) in een kommetje met warm water, sindsdien probeert hij ook met zn handjes in zn bekertje 💦💦