13 Reacties

5 jaar geleden

Ik vind de inbakerdoeken redelijk prijzig en ga er dus op voorhand geen aanschaffen. Als we merken dat onze dochter het toch aangenamer vindt om ingebakerd te worden, kunnen we dan nog een speciale inbakerdoek kopen. Als tussenoplossing kan je ook inbakeren met een grote hydrofiele doek.

5 jaar geleden

Ik heb een puckababy piep gekregen van een vriendin super lief natuurlijk. Maar wij gaan niet inbakeren op voorhand, als hij gewoon goed slaapt onder zijn lakentje. Sommige baby’s slapen erg onrustig en beginnen dan met de armpjes te zwaaien, mocht hij dat gaan doen kunnen we altijd nog inbakeren. Wanneer ze er aan gewend zijn moeten ze ook vaak weer wennen om te slapen zonder ingebakerd te worden.

5 jaar geleden

Als het niet nodig is zou ik je adviseren het ook niet te doen op voorhand. Inbakeren kan voor sommige kinderen heel fijn zijn als ze echt niet anders slapen. maar er zitten ook risico's aanvast.

5 jaar geleden

Ik zou dit zelf nooit doen. Ik heb al 2 kinderen, beide met borstvoeding gevoed. Als je bv wilt geven, kun je hongersignalen missen. Dit kan tot problemen leiden zoals niet goed genoeg groeien. Ook moet je heel goed leren hoe het werkt, want als je het te los hebt gedaan kan je kindje zichzelf vastdraaien en stikken. Te krap lijkt mij ook niet fijn. En als je kindje bewegen gaat, mag je het niet meer gebruiken. Want als je kindje op de buik terecht komt en niet terug draaien kan, dan kan het stikken. Ik zou het dus echt niet durven gebruiken, tenzij voorgeschreven door een arts ofzo.

5 jaar geleden

Inbakeren mag bv niet bij bij een afwijking aan de heupen... (als je kindje in stuit ligt bij de bevalling is dit wel iets om rekening mee te houden.)

5 jaar geleden

Het grootste nadeel van inbakeren? Het ontwennen! Dus ik zou het alleen gebruiken als het echt nodig is en je zeker weet dat zwaaiende armpjes geen honger betekent. En baby's die dichtbij mamma/pappa zijn, slapen meestal stukken rustiger.

5 jaar geleden

Ben het eens met de meeste comments hier. Denk zeker wel dat het veilig is, maar zoals al gezegd alles wat je ze aanleert moet ook weer worden afgeleerd. Geldt hetzelfde voor speentjes bijvoorbeeld. Ik twijfel nog ik er eentje in huis wil halen voor het geval dat, Maar ben bang dat als je het eenmaal in huis hebt de kans groter is dat je het gaat gebruiken. Het verhaal hieronder over dat je dan hongersignalen zou missen vindt ik eerlijk gezegd een beetje vergezocht. Zo'n inbakeringsdoek of zak is toch vooral voor snachts.. Als het goed is slaap je dan zelf ook 😁

5 jaar geleden

Wij hebben dezelfde gebruikt als op de foto, zoë sloeg zich in dr slaap vaak tegen dr gezichtje waardoor ze zichzelf krabte of wakker sloeg. Heel zielig.. van 3 maanden tot 5.5 maand ingebakerd, maar overdag niet. Nadat ze kon omrollen mee gestopt en overgestapt tot slaapzak. Geen enkel probleem mee gehad.

5 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Ben het eens met de meeste comments hier. Denk zeker wel dat het veilig is, ...
Als je inbakert, dan doe je dat meestal bij ieder slaapje, niet alleen 's nachts. En baby's hebben 's nachts helaas ook honger. Als je bedenkt dat nachtvoedingen 1/3 vd groei beslaan, is dat toch best wel belangrijk. Maar als je baby geen groeiproblemen heeft, je voedt op tijd en/of je baby slaapt met een speen, dan kunt natuurlijk ook gewoon wachten hij/zij gaat huilen en de eerdere hongersignalen negeren. Over de veiligheid van inbakeren (zeker in combinatie met 'slapen zonder toezicht' en flesvoeding), zijn de meningen over verdeeld (ivm wiegendood). Dus dat kan iedere ouder mbt de persoonlijke situatie zelf beter inschatten.

5 jaar geleden

Reactie op Nienke1987

Inbakeren mag bv niet bij bij een afwijking aan de heupen... (als je kindje ...
Dit mag wel, mits je de heupen los hebt. Dus enkel de armen inbakeren. Ik spreek uit ervaring met mijn dochter, die lag ook in stuit en we hebben haar de eerste maanden ook ingebakerd.

5 jaar geleden

Wij hebben ook ingebakerd. Heerlijk, en je slaapt toch minder diep dus je herkent snel als ze wakker zijn en honger hebben hoor. Let wel op dat de benen niet vast zitten voor eventuele heup afwijkingen. Als je kindje in stuit ligt is dat het geval bijvoorbeeld. Wij hebben de piep van puckababy en daarbij weet ik dat het goed is. Binnen 2 weken had ik het afgeleerd dus dat was ook zo gedaan. Deed het enkel voor de nachten moet ik zeggen.. succes met je keuze 😊

5 jaar geleden

Reactie op Shirley1990

Dit mag wel, mits je de heupen los hebt. Dus enkel de armen inbakeren. Ik s ...
Ja dat klopt. Maar dan moet je wel goed weten wat je doet... als er spraken is van een dysplasie of luxatie is het belangrijk dat het kindje met de beentjes in kikkerhouding kan liggen. En dat kan niet met het standaard inbakeren.

5 jaar geleden

Je kunt ook kijken voor een lakentje van Fedde en Kees (niet goedkoop, wel heel goed spul en goede theorie erachter). Voor onze 1e gaf het de rust en geborgenheid die ze nodig had. Voor onze 2e koop ik nu ook wiegmaat zodat we vanaf dag 1 haar fijn kunnen instoppen.