Hi allen!
Misschien maak ik van niks een probleem maar.. wilde het toch even bespreken want merk dat ik er toch mee bezig ben.
Wij hebben echt een onwijs lief en vrolijk jongetje van nu 20 maanden. Is de hele dag lekker aan het kletsen (in z’n eigen taaltje😉), voetballen en dansen. Als we ergens anders met hem komen moet hij altijd even de kat uit de boom kijken en wil even bij ons op schoot, prima. Gaat daarna vaak wel lekker spelen. Maar ik merk dat hij totaal niet voor zichzelf ‘opkomt’ bij andere kindjes en dan erg verlegen is. Bijv als een ander kindje speelgoed oid uit zijn handen pakt vind hij het wel prima en gaat met iets anders spelen, óf hij vind het niet leuk en komt huilend naar ons toe (pakt dus nooit speelgoed terug). Of laatst in een speeltuintje drong een ander kindje ‘voor’ bij de glijbaan, dan komt ons zoontje ook meteen huilend naar ons toe.
Misschien dat ik er zo mee bezig ben omdat mijn man en ik vroeger ook erg verlegen waren en vooral ik ben hier vroeger erg mee gepest. Daarnaast had ik een erg slechte huid, veel puistjes etc en daar ben ik ook mee gepest. Ons zoontje heeft veel last van eczeem, vooral in z’n gezicht dus ben ook nu al bang dat hij een ‘slechte’ huid heeft.
Nouja iig.. misschien hebben jullie tips óf stel ik me onwijs aan dat ik hier nu al mee bezig ben 😉. Ons zoontje gaat trouwens gewoon naar kinderdagverblijf dus speelt wel vaak met andere kindjes!