4 Reacties
5 jaar geleden
Bij mij zei de echoscopist dat de beentjes en totale lengte niet meer te meten zijn. Het is dus vaak meer een schatting. Heb geen afmetingen te horen gekregen bij de SEO. Vond wel dat de baby grote voeten had haha, heeft ze van papa. 馃ぃ
Bij mijn dochter dachten ze ook dat ze groot en lang zou worden, maar dat viel bij de geboorte reuze mee. Ze was heel gemiddeld 3000gr en 50cm bij 38+0. Inmiddels is ze 20 maanden en vrij lang en dun. Maar dat waren en zijn mijn man en ik ook (beide 1.91m) dus onze meiden zullen later ook wel lang worden.
5 jaar geleden
Bij ons konden ze de lengte van het gehele been niet meten, maar meten ze het dijbeen. Leek erop dat dat standaard is. Vraag me ook af of je baby al helemaal in verhouding is bij een 20 weken echo.
In de app geven ze sinds week 21 ofzo geloof ik de volledige geschatte lengte. Maar vind het niet zo belangrijk hoelang die echt is, maar ga uit van de app dus nu bijna 30 cm :)
5 jaar geleden
Dijbeen meting is standaard om de lengte te schatten. Het blijven schattingen aan de hand van mm werk. Ik heb al 2 zoontjes die 52cm waren bij de geboorte. We krijgen nu een meisje, ik ben heel benieuwd hoe groot ze zal zijn (en hoe ze eruit zal zien!) 馃槏