12 Reacties
4 jaar geleden
Hier ook een baby met verborgen reflux.
Hij krijgt omeprazole siroop(met voorschrift) en dat is al een heel groot verschil.
We gebruiken ook polysilane gel(zonder voorschrift), na elke voeding een beetje op zijn tutje.
Bij het starten van groentepap en fruitpap verbeterd reflux normaal ook altijd wat.
Veel goeie moed! 🍀
4 jaar geleden
Hoi hoi ons dochterje heeft het ook. Heeft zo lang geduurd voordat wij eindelijk wisten wat het was.
Wij zijn toen we het wisten meteen begonnen met johannesbroodpitmeel. Dat spul is echt een zegen. Klachten werden meteen minder.
Ze is nu bijna 6 maand en nog steeds gebruiken we het want zonder kan ze nog steeds niks.
Van die potjes van de kruidvat gaan wel super goed daar heeft ze geen extra verdikken ofzo bij nodig
4 jaar geleden
hier ook baby met verborgen reflux vastgesteld , vanaf 2 maanden gestart met nexium de hoogste dosis ( door kinderarts)
nu is de 5 maanden en hebben we de dosis mogen halveren.
Het gaat tot nu toe super! geen gekrijs meer, ze eet nu ook vaste voeding spuugd ook niet zoveel meer.
Merk alleen wel als ze fruit hapje heeft gegeten en ze spuugt een beetje dat ze zuur kijkt maar meer ook niet 😊
4 jaar geleden
Ja onze dochter heeft verborgen reflux al ontdekt binnen de eerste maand.
Ostheopaat heeft meegekeken
Probiotica toegediend voor 2 maanden (deed heel veel)
Johannesbroodpitmeel aan de flessen toegevoegd.
Hoofdje hoger in bed
Min 15 recht houden na elke voeding
Infacol voor de voeding
En goed boeren tussentijds.
Sinds maand 3 hebben we wat dingen we kunnen laten.
Ze heeft het nog steeds maar minder pijn. Ze slaap hierdoor nu binnen 10 min in ipv 1,5uur!!
Wat doen we nu nog
Infacol
Johannesbroodpitmeel aan 2 van de 5 flessen
En goed boeren
Ja het duurt lang, maar het wordt echt beter!!
4 jaar geleden
Bij ons werden de klachten juist meer door jbpm…. Als je op internet zoekt wat dat spul doet, dan schrik je ook. Wij zijn daar toen mee gestopt en werd meteen beter. Verborgen reflux is in mijn idee erger dan reflux want als ze echt spugen is het er tenminste uit. Dat zuur wat elke keer omhoog komt is veel naarder. En jbpm zorgt er wel voor dat de melk in het maagje blijft maar zuur blijft omhoog komen. Tenminste dit was bij ons zo. Daarom dus mee gestopt.
Onze dochter heeft ook kma en sinds de pepti spuugt ze helemaal niet meer. Had af en toe nog wel last van omhoog komend zuur maar dat is sinds een maandje echt helemaal weg (ze is nu 5 maandjes).
Verder is het ook een beetje uitzitten helaas. Die eerste 3 maanden zijn echt het ergste (tenminste bij ons). Daarna gaat dat maagklepje als het goed is steeds beter sluiten.
En als het met alle tips echt niet beter word, toch even langs de huisarts. Misschien kan die nog wat voor je betekenen. Heel veel sterkte! Het is niet leuk om je kleintje zoveel pijn te zien hebben! En je bent zelf op een gegeven moment ook helemaal op
4 jaar geleden
Nauw dames dank jullie wel, ik waardeer het enorm om al jullie tipjes (berichten) te lezen, ik ben vandaag naar de huisartsenpost geweest omdat mijn dochter verkouden was, ik dacht dat ze rs virus had maar gelukkig was alles goed ze was alleen verkouden, ik heb ook de kinderarts verteld over de verborgen reflux van mijn kleintje, arts heeft maagzuurremmers voorgeschreven hij zei ook nog dat hij het niet moeilijk doet, meeste artsen willen liever wachten met medicatie. Nou wil ik toch eerst aan mijn eigen huisarts vragen wat de bijwerkingen zijn, en ik wil nog meer informatie over deze medicatie hebben, en dan zie ik het wel, of we gaan volhouden of aan de medicatie gaan beginnen
4 jaar geleden
Hier ook een kindje met een verleden van verborgen reflux. God wat vond ik dat heftig zeg, ik heb met je te doen!
Ik heb het nu boek Baby Reflux van Stephanie Molenaar gelezen. Zij heeft het over de 7 onruststokers die reflux kunnen veroorzaken. Wij zijn ze allemaal nagegaan: lactatiekundige om mee te kijken hoe de voeding verloopt (ik geef borstvoeding, maar ze kunnen ook met je meekijken bij flesvoeding), osteopaat, allergieën, enz.. ik denk dat met name de lactatiekundige heel erg geholpen heeft bij ons en de voeding gewoon te snel en onrustig voor ons zoontje verliepen doordat ik overproductie had.
Zolang wij ons zoontje omhoog hielden had hij nergens last van en sliep hij prima tegen ons, alleen konden wij zelf dan niet slapen. Het was slopend, vooral omdat we niet wisten wanneer het voorbij zou zijn. Op internet las ik dat de meeste kinderen er na 1 jaar vanaf zijn en ik wist dat ik dat nooit zou volhouden met continu omhoog houden. Na 8 weken ging het ineens stukken beter en na 10 leek het vrijwel helemaal voorbij te zijn.
Als we ons verhaal deden bij consultatiebureau of huisarts kon ik mijn verhaal niet eens afmaken of er werd al johannesbroodpitmeel geroepen. Ik heb dit nooit gedaan (nogal wat gedoe bij borstvoeding) en ik ben daar achteraf heel blij mee. Het is symptoombestrijding en je pakt de oorzaak van het probleem niet echt aan. Ook medicatie zou voor mij echt een laatste redmiddel zijn.
Lees het boek. Probeer eerst alle andere dingen. Mocht je uiteindelijk toch op medicatie uitkomen geeft dit boek je ook veel waardevolle info over de verschillende soorten die mogelijk zijn.