24 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook! Lilly is bijna 8 maanden en wordt nu ineens tussen 5 en 6 wakker in plaats van 7:15/7:30
2 jaar geleden
Ik lees online dat het te maken heeft met de slaapregressie die ze tussen 8 en 9 maanden doormaken. Onze vent heeft al van alle eerdere slaapregressies heel erg last gehad.
Hopelijk over een paar weken weer beter!!
2 jaar geleden
Onze kleine is ook al paar dagen rond 5 uur wakker. Normaal gesproken slaapt ie na de fles gewoon verder. Maar vanochtend dus niet haha... Om half 7 heeft ie nog een uurtje geslapen. Dus mama heeft geen oog meer dicht gedaan na 5 uur 😆 Aangezien ik rond kwart voor 7 weer uit bed moest.. Geen idee wat het is. Soms heeft ie weer ochtenden dat ie rond half 7 wakker word en soms weer vroeger. Achja, het zijn net mensen he die baby's 😂😂
2 jaar geleden
Ik lees vaak onder alle mama's hier dat hun kindjes veel last hebben van slaapregressie. Onze dochter is gister 8 maanden oud geworden. Wij hebben nog nooit met slaapregressie te maken gehad. Wellicht dat die periode nu wel komt? Hopelijk niet. We hebben een hele goeie slaper. Zowel overdag als snachts. Hoop dat meer moeders zich hierin herkennen.
2 jaar geleden
Reactie op Sannesom
Ik lees vaak onder alle mama's hier dat hun kindjes veel last hebben van sl ...
Onze kleine is nu alweer 9 maanden en 1 week. Hij heeft naar mijn zeggen al rond 7 maanden de slaapregressie gehad. En rond 8 maanden de sprong. Nu zou ie in rustiger vaarwater moeten zitten uhum 😂 Hij is ook volop bezig met leren kruipen/tijgeren enz.. Dit zou ook een grote veroorzaker van vroeger wakker kunnen zijn op het moment natuurlijk haha. Hij leert zoveel nu. Jouw kleintje is nog wel wat jonger ja. Dus het zou slaapregressie of sprong kunnen zijn
2 jaar geleden
Wat fijn (sorry ) om te lezen dat ik niet de enige ben, hier ook al een week rond 5 uur klaarwakker! Dan val ik bijna in slaap begint ie zomaar te kletsen 🤷🏽♀️ Ik hou het licht uit en hij ligt bij mij in bed en soms valt hij weer in slaap maar meestal wil hij echt wakker zijn, als ik een klein lampje aandoe is ie helemaal blij 😅 En dan idd om 6:30 de wekker en dan is meneer heel moe. Ik douche dan gauw en doe hem in de draagzak zodat hij iig nog iets slaapt voordat hij naar de opvang gaat…. Hopelijk gaat dit gauw over 🙈
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Onze kleine is ook al paar dagen rond 5 uur wakker. Normaal gesproken slaap ...
Zou het ook te maken kunnen hebben met dat het nu zo gauw licht wordt ?
2 jaar geleden
Reactie op Daantjuh90
Zou het ook te maken kunnen hebben met dat het nu zo gauw licht wordt ?
Dat kan. Maar onze kleine slaapt altijd met het rolluik dicht. Dus ik heb geen idee of ie het doorheeft 😂
2 jaar geleden
Ja hier ook sinds een week of 2 (toen ze 9 maanden werd) wij zaten altijd op een hele comfortable 8 uur, soms zelfs half 9/ 9 uur in het weekend. En nu is het 7 uur, vorige week 1 dag zelfs 6 uur. Ze slaapt nog bij ons in een cosleeper die open is en gebruikt ons dan als klimtoestel en kan ook echt met haar handjes op ons gaan slaan en heeee roepen totdat we reageren (wij proberen te doen alsof we nog slapen 😃). Wij dachten ook het licht dus hebben dikke handdoeken voor de ramen gehangen, verduisterd echt goed maar nog het helpt niet.
Ik heb ook het idee dat ze minder slaap nodig heeft en dat 3 uur overdag wellicht wat veel is. Als ik haar later naar bed breng wordt ze vaak ook wel iets later wakker weer. Ze lijkt nu meer 10-11 uur snachts te slapen da de 12 soms 13 uur die ze eerst deed.
Maargoed we volgen haar en het komt vast vanzelf weer goed. De klok verzetten over 1,5 week gaat al helpen.