7 Reacties
2 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd hem ietsje warmer aan te kleden? Hier werd hij vaak wakker rond die tijd omdat ie het dan net eventjes te koud had om comfortabel te zijn. (Koudste punt van de nacht ligt rond 4 uur)
Ik zou gewoon die voeding doen als dat betekent dat jullie daarna allebei weer lekker snel verder slapen, er komt vanzelf een punt dat ie die voeding niet meer wilt en/of doorslaapt.
2 jaar geleden
Hier is het gelukt om die vroege voeding te verplaatsen naar het uur van opstaan door te zorgen dat mijn vriend op die momenten ons dochtertje troostte en terug in slaap deed vallen. Wanneer ik dit zelf probeerde ervaarde ik hetzelfde dan wat jij beschrijft. Ik had toen het gevoel dat ze bij mij niet echt meer diep in slaap viel omdat ze doorhad dat er melk te rapen viel 🤭 Veel succes, komt helemaal goed 👍
2 jaar geleden
Hoe is zijn ritme de rest van de dag?
Mijn zoontje heeft fases gehad dat ie wat vroeger wakker was. Ik voed hem niet voor half 7. Nu was hij vaak 06:30 wakker. In jouw situatie zou ik de dag om 06:00 starten (dus voeden en uitbed) en mss met 5-10 minuten verlaten iedere dag. Maar 06:00 is een heel net wakker word tijd.
Eerste dutje op z'n vroegst om half 9, maar beter nog even rekken tot 09:00.
Ben benieuwd naar zijn ritme de rest van de dag, wellicht dat daar de sleutel tot succes zit.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Hoe is zijn ritme de rest van de dag?
Mijn zoontje heeft fases gehad dat i ...
Dat is wisselend. Als hij zo vroeg is, doet hij s ochtends nog een dutje rond 9 uur inderdaad, maar dat is dan een half uurtje. Dan 's middags nog eens een klein uurtje rond 14 uur. Anders enkel een middagslaapje van 1 tot 1,5 uur.
2 jaar geleden
Reactie op Liesje87
Mijn vriend wil helaas niet opstaan, dat zou misschien helpen ja 🤷♀️
Ehh sorry? Wat is dat? Het is ook zijn kind toch? Zou hier toch echt even een goed gesprek over hebben 😅
Over je ritme, je bedoelt dat als hij tot 07:30 slaapt hij geen ochtenddutje doet maar alleen middags? Van 13-14:30? Hoelaat gaat hij avonds naar bed?
Dat lijkt me namelijk relatief weinig en zou ook wel verklaren waarom hij wat onrustig kan zijn (oververmoeidheid kan vroege vogels in de hand werken).
Een strakker/duidelijker ritme aanhouden zou wel eens kunnen helpen.
1 enkel dutje is pas rond 15-18 maanden vaak (ik zeg vaak want niet elk kindje is gelijk) en vaak is het ook een langer dutje van 2.5 uur.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Ehh sorry? Wat is dat? Het is ook zijn kind toch? Zou hier toch echt even e ...
Dankjewel voor je reactie. Vannacht heeft hij voor het eerst van 19 tot 4.30 geslapen en toen nog van 5.30 tot 7!!! Er is dus hoop ;)
Dank voor je tip mbt de slaapjes. Ik probeer het wel, maar lukt overdag vaak moeilijk hem in slaap te krijgen. Maar ik ga de structuur er weer wat sterker inzetten.
En ja, met z'n vader is een verhaal op zich...Maar dat houd ik voor nu liever voor mezelf verder.