19 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter had ook witte darmen.. Moesten ook bloed prikken mijn man ook Maar na een maand was er niks meer aan de hand en was alles gewoon goed.. Nu is zij 9 jaar en niks aan de hand.. Dacht zeg het wel even 😊

5 jaar geleden

Je bent vast geschrokken! Hier nog geen ervaring. Ook wij gaan volgende week voor de vruchtwaterpunctie ivm een gevonden afwijking bij de 20 wkn echo. Op internet zijn wel veel ervaringen te vinden, de grote groep zegt dat het heel erg mee valt. Vanuit het zkh hebben wij het advies gekregen om de dag van de ingreep rust te houden en de dagen erna wordt zware inspanning ook afgeraden. De dag erna mogen we bij de vk langskomen voor een echo, om hopelijk gerustgesteld te worden dat alles nog in orde is met ons kindje.

5 jaar geleden

Ik ken iemand die heeft na de punctie een lek gehad van het vruchtvlies. Zij moest wekenlang plat liggen en gelukkig is het weer dichtgegroeid en heeft ze er geen infectie aan over gehouden. Gelukkig vonden ze ook geen afwijking. Ik zou zelf dus alle voor- en nadelen tegen elkaar opwegen.

5 jaar geleden

Ik heb zelf een vruchtwaterpunctie gehad vorige week dinsdag. Het ziekenhuis (EMC - Erasmus MC) heeft me erg goed begeleid. Het is even pijnlijk, maar achteraf viel het erg mee! Ik vond de napijn, (trekkend gevoel in de baarmoeder) het vervelendste.. na de punctie moet je rustig aan doen, 48uur lang niet tillen of gekke dingen zoals de was of de vaatwasser. Gewoon 48uur op de bank met een boek of een goede serie NIKS doen, hoe frustrerend ook. In die week heb ik zelf nog heel rustig aan gedaan ivm de risico's dus geen wasmanden naar boven tillen, vaatwasser ivm constant bukken etc. Als je precies wilt weten hoe de punctie werkt, dan kan je altijd even op me reageren. Maar ik vond het fijn om het op me af te laten komen, dan kan altijd meevallen voor jezelf. Succes, mocht je nkg vragen hebben dan hoor ik ze graag! 🍀😘

5 jaar geleden

Hi! Ik heb ook een vruchtwaterpunctie gehad, het beste is proberen te ontspannen (lekker makkelijk gezegd dat gedaan hoor!) achteraf vond ik het meevallen, meer psychisch dat het zo onnatuurlijk is wat er gebeurde! Ik wens je veel succes 😘🍀

5 jaar geleden

Ik heb 2,5 week geleden een vruchtwaterpunctie gehad. Deze kreeg ik een minuut nadat we wisten dat we de zwangerschap moesten afbreken. Ik heb werkelijk niks van de punctie gevoeld. Ik denk dat ik in shock was oid. Daarna ook geen napijn gehad.

5 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Ik heb zelf een vruchtwaterpunctie gehad vorige week dinsdag. Het ziekenhui ...
De napijn, is dat een reactie van de baarmoeder op de punctie? Om de schade weer te herstellen ofzo? Ik heb eigenlijk geen idee of dat gaatje weer dicht gaat.

5 jaar geleden

Reactie op Sterrenmama91

Ik heb 2,5 week geleden een vruchtwaterpunctie gehad. Deze kreeg ik een min ...
Hoe gaat het nu met je? Hebben jullie al uitslagen gekregen van de artsen of het erfelijk of pech is?

5 jaar geleden

Ik heb met 16 weken een vruchtwaterpunctie gehad ivm een afwijkende NIPT. Het idee is eng... ze gaan met een naald toch door je buik en naast je kindje vruchtwater wegzuigen. Ik vond het echter absoluut niet pijnlijk. Je voelt de prik maar persoonlijk zou ik het vergelijken met bloedprikken. Middels een echo houden ze goed in de gaten of ze het kindje niet raken. Dit kun je zelf ook gewoon zien op het scherm. Omdat ons kindje wat bewoog wachtte ze best een tijdje voordat ze de naald mijn baarmoeder in prikte terwijl hij wel al in mijn buik zat. Nogmaals beetje eng maar niet pijnlijk. Omdat de naald heel dun is moeten ze best wat kracht zetten om het vruchtwater er uit te zuigen. Dit voelt een beetje gek. In ons geval waren dit 3 buisjes. Ze hebben ons ook verteld over eventuele napijn (menstruatiepijn achtig) maar ik heb dit zelf niet gehad. De dag zelf rustig aan gedaan en ook de rest van de week verder niet gesport ofzo. 3 dagen na de punctie heb ik bij mijn verloskundige op eigen verzoek een echo gekregen om te kijken of het nog goed ging met de kleine. Ik vond dit erg prettig en zou het ook gewoon vragen als ik jou was! Een week daarna heb ik er nogmaals een gehad. Ondanks dat het miskraam risico laag is is het natuurlijk toch spannend! De uitslag van het uitgebreide dna onderzoek (Array) kregen wij binnen 2 weken. 11 dagen om precies te zijn. Veel sterkte en succes met jouw punctie! Ik duim met je mee voor een goede uitslag! 🍀

5 jaar geleden

Reactie op Lash19

Hoe gaat het nu met je? Hebben jullie al uitslagen gekregen van de artsen o ...
Lief dat je het vraagt. Uit de punctie is niks gekomen. Dus nu wordt ons dna uitgebreid onderzocht. Dit onderzoek duurt 3 maanden.

5 jaar geleden

Ik heb in m'n vorige zwangerschap twee vruchtwaterpuncties gehad. Ik voelde er vrij weinig van, een prikje toen ze met de naald bezig gingen en een soort druk toen ze het vruchtwater opzogen. Ik ben zelf geen held met naalden, dit kenbaar gemaakt en werd heel lief afgeleid. M'n man hield me ook goed in de gaten, maar alles ging goed.

5 jaar geleden

Ik heb heb afgelopen week een vruchtwaterpunctie gehad. Het idee is vooral eng maar het valt heel erg mee. Je kijken met een echo waar ze veilig kunnen prikken. Je voelt 2x het prikje, door je huid en daarna door de baarmoeder wand. De dag zelf had ik een trekkend gevoel, die dag moet je ook rust nemen. Dag daarna voelde ik het niet meer.

5 jaar geleden

Ik heb een dubbele punctie gehad (tweeling) in VUmc. Prikken door buik voelen als prikken bloedafname. Verder is het opzuigen van het vruchtwater een raar gevoel. Paar dagen rustig aan gedaan, wel (vooral op tweede dag na punctie) wat krampen gehad.

5 jaar geleden

Ik heb een hele erge angstoornis en ook ik moest een vruchtwaterpunctie doen ik was als de doods ervoor al die enge dingen die ik las ik werd er helemaal psygische van! Ik kan je zeggen het viel echt mee! Ik was zo trots op mezelf zelfs bloed prikken doet nog meer pijn als een vruchtwaterpunctie.. ik hoop dat ik je wat gerust heb gesteld❤

5 jaar geleden

Ik heb een jaar geleden een vruchtwaterpunctie gehad in het LUMC. Ik ben niet echt een held met naalden 😅 dus ik was hier best wel heel erg nerveus voor. Ik heb de hand van mijn man als stressbal gebruikt haha maar achteraf viel het echt heel erg mee! Heel veel succes 🍀 ik hoop dat de berichtjes van iedereen bij wie het uiteindelijk heel erg mee viel je een beetje minder nerveus maken ☺️

5 jaar geleden

Ik heb hem vanmiddag gehad. Was toch zo zenuwachtig. Maar wat een hoop lieve mensen werken er toch in het ziekenhuis. Ze doen er alles aan om je gerust te stellen. De ingreep viel me alles mee, idd te vergelijken met bloedprikken. Nu lekker thuis op de bank. Heb wel wat last van krampjes en de baby is ook lekker actief, maar dat zie ik als een goed teken. Nu het lange wachten op de uitslag....

5 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Het doet mij goed om ze te lezen. Vandaag hebben we de punctie al. De uitslag volgt ook vandaag. De arts heeft de afspraak kunnen vervroegen, omdat het wachten niet te doen is.

5 jaar geleden

Reactie op Linda_Pinda

Bedankt voor al jullie reacties! Het doet mij goed om ze te lezen. Vandaag ...
Heel veel succes! Kijken ze alleen naar de CMV infectie of krijgen jullie gelijk ook de andere onderzoeken nu ze toch een punctie doen?

5 jaar geleden

Reactie op Lash19

Heel veel succes! Kijken ze alleen naar de CMV infectie of krijgen jullie g ...
Dank je wel! Alleen CMV. Omdat veel al zo goed als uitgesloten is door de Nipt.