16 Reacties

2 jaar geleden

Ik maak haar altijd na 2.5 uur max wakker, anders komt ze in de avond moeilijker in slaap of wordt ze in de nacht wakker. Tenzij ze ziek is, dan heeft ze meer slaap nodig.

2 jaar geleden

3 uur in de nacht of 3 uur slaap op de ochtend middag?

2 jaar geleden

3 uur als ik 15.00 uur op de klok? Of na 3 uren slapen? Mijn dochter slaapt max 3 uur achter elkaar. Dit kan zeker nog na 15 u zijn

2 jaar geleden

Ligt aan het ritme etc maar laat ze lekker slapen tot 16u evt als het nodig is

2 jaar geleden

Misschien heeft ze even wat meer slaap nodig vanwege een groeispurt of iets anders. Ik volg altijd m'n zoontje in de hoeveel slaap die hij geeft nodig te hebben. Zeker als 't maar 1 xtje is

2 jaar geleden

Ja ik vind dat ook altijd een lastige… blijkbaar heeft ze het dan wel nodig denk ik dan maar. Ik laat haar, maar dan doe ik haar er s avonds weer wat later in als ze nog niet moe 🥱 oogt. Maar ja ik sta de volgende ochtend niet op tijd dus ze kan hier dan ook langer slapen zodat ze wel 12 uur kan pakken in de nacht

2 jaar geleden

Wat bedoel je 15:00 of na 3 uur slaap?😆 Afhankelijk van de leeftijd wordt geadviseerd om tot 18 maanden na 16:00 wakker te maken en daarna na 15:00. Zodat je nog een mooie stint tot bedtijd hebt waarbij bedtijd uiterlijk 20:00 is. Maar dit verschilt echt zo erg per kind. Ik kijk meestal naar de totale slaap op de dag, hoe zn nacht was. Ons zoontje maakten we altijd wel wakker na half 4. Daar ging die het beste op. Maar eigenlijk werd hij 9 van de 10 keer zelf wakker al voor die tijd. 3 uur slapen heeft hij nooit gedaan, hangt echt dan af waarom. Hij zit nu in de transitie naar 1 dutje dus kan zijn dat hij dat nu nodig heeft. Of als hij ziek is. Maar veel/lang overdag slapen resulteert bij hem in slechtere nachten dus dat proberen we wel te vermijden door hem wakker te maken!

2 jaar geleden

Wij laten haar de middagdut 2/max 2,5uur doen. En niet meer slapen na 14.30u sinds ze 11 maanden is. Anders komt ze in de avond niet in slaap.

2 jaar geleden

Reactie op Elisahlisa

3 uur in de nacht of 3 uur slaap op de ochtend middag?
Middag

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

3 uur als ik 15.00 uur op de klok? Of na 3 uren slapen? Mijn dochter slaap ...
3 uur als in 15:00

2 jaar geleden

wakker maken om 14.45 uiterlijk

2 jaar geleden

denk dan hoelaat moet ze ander wakker worden!? dan liever eerder naar bed dan niet in slaap komen of nachtelijke feestjes😆 benieuwd hoe jou avond/nacht is! hoelaat was ze wel wakker🥰

2 jaar geleden

Die van mij slaapt om 17 nog weleens, kijk gewoon of hij moe is maar hanteer ook totaal geen schema 🙈 Wakker maken doe ik echt nooit 😬

2 jaar geleden

Zolang we niet weg moeten ofzo laat ik mijn zoontje slapen als hij om 15:00 niet wakker is geworden, soms gaat ie al om 12:30 naar bed ipv 13:00 en slaapt wel eens tot 15:00-15:30. Als hij bijvoorbeeld 15:30 wakker wordt, gaat hij 19:30 naar bed ipv 19:00u. Als ze niet wakker wil worden heeft ze dus nog haar slaap nodig en zou ik haar lekker laten slapen, ‘s avond iets later naar bed.

2 jaar geleden

Hier maken wij haar ook wakker na 15 uur.. Ze doet al een hele tijd 1 slaapje.. Als wij haar niet wakker maken.. Moet ze 's avonds later naar bed anders is ze niet moe genoeg.. maar dan is ze nog steeds om 7 uur wakker.. Simpel gezegd, wat ze 's middags extra slaapt.. Slaapt ze dus niet in de nacht.. En we hebben toch liever een goede nacht

2 jaar geleden

Hier mag hij slapen tot 16u, uitzondering tot 1615. Uiterlijk 20u naar bed! Met soms een uitzondering natuurlijk. Ik maak m niet wakker uit zn dutje tenzij t moet. Als hij zolang dutje nodig heeft laat ik m gewoon 👍🏼