16 Reacties

één jaar geleden

Is een slaapcoach niet een idee?

één jaar geleden

Jeetje dat zal idd wel erg zwaar zijn… Is het misschien een idee om haar standaard weer een fles te geven als ze rond 3 uur wakker wordt? Misschien dat ze dan sneller weer slaapt. Fles geven, bij jullie in bed nemen en hopen op de maximaal haalbare uurtjes slaap… Hier is het ook nog steeds drama, mijn partner slaapt geregeld in een andere ruimte zodat hij niet gestoord wordt en ik me niet opgelaten voel als de kleine voor de zoveelste keer wakker wordt… Sterkte…

één jaar geleden

Reactie op NinaLu

Jeetje dat zal idd wel erg zwaar zijn… Is het misschien een idee om haar st ...
We geven haar dan inderdaad maar weer een flesje want ja... geen slaap is ook echt hel. En deze tactiek passen we nu ook toe voor de max aantal uren slaap. Klinkt misschien lullig, maar heb er ergens wel troost in dat ik niet de enige ben met het probleem. En man gaat inderdaad dan ook ergens anders slapen. Ben gewoon ergens ook bang dat ik haar tekort doe

één jaar geleden

Hoe lang slaapt ze overdag en tot hoe laat? Gezien ze echt fanatiek wakker is en gaat kletsen lijkt erop dat ze dus uitgerust is na die paar uurtjes slapen?

één jaar geleden

Wat zwaar en intens, allereerst dikke knuffel voor jou! Je doet haar niet tekort; je bent er juist voor haar terwijl ze alles s’nachts verwerkt. Het klinkt als de 18 maanden slaapregressie.. maar anders is het misschien een idee dat 1 iemand bij haar in haar kamertje slaapt op een matrasje tot deze periode over is. Dat werkt misschien geruststellend. Wij hebben net 6 weken slaapregressie achter de rug (ze was toen 19 maanden), en s’nachts bij haar slapen met haar handje vasthouden hielp toen. Heel veel succes ❤️

één jaar geleden

Ik lees lees! Heel herkenbaar allemaal..

één jaar geleden

Reactie op Salc

Wat zwaar en intens, allereerst dikke knuffel voor jou! Je doet haar niet ...
Hoi, Dankjewel voor je lieve reactie... alleen duurt dit al ruim 5 maanden dus ik denk niet dat het slaap regressie meer is, maar eerder ritme . De vraag is hoe ik haar eruit krijg.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hoe lang slaapt ze overdag en tot hoe laat? Gezien ze echt fanatiek wakker ...
Overdag van 13.00 tot ongeveer 14.30. Max anderhalf uurtje.

één jaar geleden

Reactie op Beesje1990

Overdag van 13.00 tot ongeveer 14.30. Max anderhalf uurtje.
Lastig. Zijn inderdaad normale tijden. Je hoort het wel vaker dat sommige kinderen snachts gewoon echt wakker zijn, terwijl ze overdag niet tot nauwelijks slapen. En het middagslaapje laten vervallen of iets later naar bed? Een nachtlampje aan? Volgens mij kun je behalve wat je nu doet er niet veel aan veranderen. Ze moet er echt overheen groeien. En andere nachten slaapt ze wel goed. Waarschijnlijk verwerkt ze veel snachts. Misschien kun je nog proberen iets in haar bedje te leggen waarmee ze zichzelf kunt vermaken? Zodat jullie in ieder geval jullie nachtrust krijgen

één jaar geleden

Ik zou dit met de CB of met een slaapcoach bespreken. Succes!

één jaar geleden

Reactie op SaravL

Ik zou dit met de CB of met een slaapcoach bespreken. Succes!
Gaan we doen❤. We weten het gewoon echt niet meer met haar.

één jaar geleden

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en voor de adviezen❤

één jaar geleden

Oeii pittig! Hier ook een kindje die ook al een hele tijd weer moeite heeft met slapen. Wat wij nu doen is bij hem blijven zitten tot hij weer slaapt en soms met klein lampje aan als dat nodig is. Als het echt niet te doen is dan hebben wij een matras in zijn kamer en gaan wij naast zijn bedje liggen en dan handje vast of echt naast ons nemen. Dit wisselen mijn partner en ik dan af, alleen ben ik vandaag 40 weken zwanger dus verwacht dat mijn partner het binnenkort alleen moet doen. Ideaal is het zeker niet, maar voor ons helpt dit nu wel het beste. Krijgen we allemaal wat meer slaap en is ons zoontje ook sneller weer in slaap. Uiteindelijk moeten wij ook weer aan de slag hoor om deze slaap associatie af te leren, maar met de kleine opkomst vinden wij het nu wel best haha. Voorheen sliep hij tussen ons in, maar dan sliepen wij alle drie vaak niet meer. Hij weet nu wel dat hij gewoon in z’n eigen kamertje blijft. Succes!!

één jaar geleden

Dat ritme van op stomme tijden wakker worden herken ik wel een beetje. Nachtelijke flessen doen we echter al heel lang niet meer en in bed nemen hebben we nooit gedaan. Wij gaan een checklist af van mogelijke oorzaken: knuffel kwijt, vieze luier, nachtmerrie (even troosten en knuffelen), te warm, te koud, dorst (slokje water), pijn/ziek (evt. paracetamol). En als dat allemaal is uitgesloten en ze wil bijvoorbeeld alleen maar eindeloos boekjes lezen, dan laten we haar gewoon maar even huilen. De nacht is nou eenmaal geen tijd om eindeloos boekjes te lezen. Meestal is het binnen 5 minuten over, soms duurt het een kwartiertje. Meestal duurt het juist langer als wij bij haar blijven. Dan lijkt ze juist boos te worden omdat het niet lukt om te slapen.

één jaar geleden

Hier ook echt een aantal maanden gehad, maar op een gegeven moment was het geen slaapregressie meer maar gewenning. Een aantal weken geleden de laten huilen methode toegepast, terwijl ik er geen voorstander van was maar op dat punt wel radeloos. Eerst 5 min terugkomen en uitleggen dat ze moet slapen, daarna 10 min en terugkomen en weer uitleggen en bij de 3e keer gezegd dat dit de laatste keer is en we elkaar weer in de ochtend zien, daarna viel ze ba 15 min zelfstandig in slaap en ‘s nachts hetzelfde riedeltje en wel mijn oordopjes paraat aangezien ik niet tegen het gehuil kan, maar haar wel op dit punt moest laten huilen. Elke dag ging het steeds beter en nu slaapt ze alweer 2 weken zonder gehuil of gedoe gewoon door! De eerste paar dagen zijn echt wel pittig (verschilt natuurlijk per kind). We hebben dit ook eerder geprobeerd alleen in haar 18 mnd slaapregressie was echt het niet mogelijk, toen werd ze juist overstuur en hysterisch en het enige wat hielp was meer bij haar zijn. En dit keer merkte ik dat ze wel verdrietig was maar eigenlijk ook wel begreep dat ze moest slapen in haar bed en ook echt alleen. Het is het proberen waard! Hoop dat de betere nachten gauw weer komen

één jaar geleden

wat zwaar mama, je doet het goed! misschien is het nog een idee om iets aan haar slaapritueeltjr toe te voegen dat je 's nachts ook makkelijk kan doen? ik heb voor mijn dochter een Speeldoosje dat ik altijd gebruik als ze gaat slapen. soms helpt het ook als ze 's nachts wakker wordt om dat speeldoosje te laten draaien, dat ze weet: oh ja slaaptijd?