10 Reacties

één jaar geleden

Ik volg dit topic even, onze dame begint zelf aan te geven wanneer ze een schone luier wilt, en toont steeds meer interesse in het toilet wanneer ik ga. Hoe het werkt en wat ik doe en met vegen enz wil ze alles kopiëren, dus dat geeft mij het idee dat ze er wel aan toe is om ook te beginnen 🤷🏼‍♀️🙂

één jaar geleden

Ik had het vandaag met mijn man erover, ben er ook echt zo klaar mee met de luiers!! Ik weet alleen niet hoe ik ermee moet beginnen … moet ik naar de wc gaan en voor doen of? Ben zo bang dat hij dus als ik geen luier om doen alles onder gaat plassen of poepen, hoe start je zoiets ??? 🙈

één jaar geleden

We hebben een paar maanden terug het potje gewoon in de kamer gezet en hij begreep eigenlijk gelijk waar het voor was. Een hele tijd ging hij netjes poepen en plassen op het potje, maar nu is de interesse weer over. Denk dat het nog te vroeg is voor ons zoontje, maar hij weet in iedergeval wat de bedoeling is van het potje, maar is nog niet bezig met zindelijk worden.

één jaar geleden

Je kan eens kijke naar “zindelijkheids communicatie”! Verder zou ik beginnen met vaste momenten, dus misschien na het wakker worden of na het eten. Op het potje zetten/laten zitten, en dan samen boekje lezen en er weer af.

één jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/zindelijk-maken-is-kinderspel/9200000000037198?referrer=socialshare_pdp_androidapp

één jaar geleden

Ik begin er pas mee als hij wat duidelijker kan communiceren. Hij kan al heel duidelijk iets aangeven, maar qua poepen of plassen nog niet. Hij zegt wel al 'oh!' als hij een scheetje laat 🤣 Ik ga het wel gewoon op de wc doen, daar gaan wij tenslotte ook op. Plus, ik ben gastouder. Dus een potje in de woonkamer is niet heel handig 😅 Tegen de tijd dat hij zover is, ga ik er eentje met een trapje aanschaffen die bovenop onze wc gaat!

één jaar geleden

Wij hebben een hele tijd geleden al wel een potje aangeschaft omdat hij toen steeds aangaf dat hij moest poepen en plassen. Ondanks dat hij het potje wel interessant vond durfde hij er niet echt op te zitten. Ik denk dat wij nu deze zomer beginnen wanneer het lekker weer is.

één jaar geleden

Onze dochter komt al vanaf dat ze kon kruipen mee naar de wc als wij gaan. En vanaf dat ze kon lopen ging ze gezellig naast ons op het potje zitten, als wij op de wc zitten. Ze zegt soms al wel "poep" terwijl ze naar haar billen wijst, maar ze wil dan nog niet op het potje zitten. Af en toe laat ik haar wel even met haar blote billen op het potje zitten, gewoon om daar aan te wennen.

één jaar geleden

Wij zijn een tijdje terug begonnen met het potje. Mijn zoontje plaste altijd in bad of op de grond als we het badje aan het vullen waren. Ik heb toen het potje gepakt en ben hem erop gaan zetten terwijl ik het badje ging klaarmaken. Hij heeft vanaf de eerste keer al op het potje geplast en dit doen we nu nog steeds elke avond voor hij in bad gaat en als hij niet in bad gaat proberen we het nu ook voor hij gaat slapen en dat werkt goed. Ik heb luierbroekjes gekocht en zet hem sinds deze week ook overdag op het potje. Soms plast hij wel en soms niet. Maar hij snapt de bedoeling in ieder geval. Hij pakt ookal zelf de spullen voor een schone luier als hij gepoept of geplast heeft.

één jaar geleden

Ik ben begonnen met het potje toen hij kon lopen ongeveer met 15 maanden. Hij is nu 18 maanden en hij is bijna droog. Maar 1 x in de luier geplast. Laatste dagen als ik thuis ben loopt hij in de blote kont. En gaat zelf zitten als hij moet plassen. Ik heb de methode zindelijk maken is kinderspel gedaan. Voor het slapen na het slapen en na het eten. Ik kan er overal mee naar toe want ik heb een draagbaar potje. Zo trots op men knappe man🥰