18 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is 20 weken oud en ook zij zit/ ligt al een tijd in de normale zit. Ik heb de Joolz Hub+ met cocoon zodat ze dus kan zitten of liggen met het idee van de reiswieg.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 20 weken oud en ook zij zit/ ligt al een tijd in de normale ...
Dit vind ik een goeie. Mooi over nagedacht

4 jaar geleden

Mijn dochter ligt ook al vanaf 19 weken in de buggy. Ze ging zich echt vervelen in de wieg, want ze wil graag alles zien. We houden nog wel echt de ligstand aan en ze zit lekker knus in de trappelzak. Wij hebben de easywalker harvey2.

4 jaar geleden

Hier vanaf 18 weken ongeveer, meer omdat hij de reiswieg ontgroeid is, zitten kan hij nog niet goed dus de buggy in bijna lig stand met voetenzak. Hij vind het fijn om alles te zien merk ik :)

4 jaar geleden

Ons zoontje wil ook de heletijd rechtop zitten maar de osteopaat heeft mij op het hart gedrukt dat het echt het beste is om hem toch zoveel mogelijk plat te houden de eerste 6 maanden. De spieren zijn dan wel sterk genoeg aan het worden maar het zou niet goed zijn voor de wervelkolom. De wiegbak is nog groot genoeg hier dus we wachten nog maar een maandje 😥

4 jaar geleden

Ons zoontje wil ook de heletijd rechtop zitten maar de osteopaat heeft mij ...
Ja klopt je mag echt niet te vroeg je baby in zithouding plaatsen. Zolang ze nog niet zelfstandig kunnen zitten zet je ze ook nog niet in een stoeltje aan tafel ☺️

4 jaar geleden

Om deze reden wachten wij ook :)

4 jaar geleden

Reactie op amalurra

Ja klopt je mag echt niet te vroeg je baby in zithouding plaatsen. Zolang ...
Mocht het kindje niet meer in de reiswieg passen mag dit wel. Wel in de ligstand natuurlijk

4 jaar geleden

Ik vraag me af wat dan slechter is: "zitten" in de maxicosi of in de ligstand van de buggy (kan bij mij vrijwel helemaal plat)? Mijn dochter (20 weken) past nl ook bijna niet meer in de reiswieg.

4 jaar geleden

Sinds 3.5 maand, lag beetje schuin. Hij was veel te groot voor de reiswieg haha

4 jaar geleden

Onze dochter trekt zich al vanaf week 8 op aan onze vingers tot zitten. Ze kan nu met ruim 4 maand redelijk goed blijven zitten maar hier past ze nog prima in de reiswieg. Merk wel dat ze zich nu verveelt en graag alles wil zien, maarja pech. Ze kan nog lang genoeg in de buggy zitten en om zich heen kijken. Nog even 2 maandjes wachten is beter voor haar ruggetje inderdaad :)

4 jaar geleden

Ja wij gebruiken hem ook al alleen wel nog half liggend niet volledig recht op.

4 jaar geleden

Reactie op Sophi

Ik vraag me af wat dan slechter is: "zitten" in de maxicosi of in de ligsta ...
Ja onze reiswieg gaat ook helemaal plat. Easywalker Harvey 2. Alleen het ziet er oncomfortabel uit, want door het zit gedeelte gaan zn beentjes nogal steil omhoog. Daarom hebben wij het in “net niet ligstand”. Maxi cosi lijkt mij minder prettig omdat die heel nauwsluitend is (ivm veiligheid uiteraard). Hij heeft heel weinig bewegingsvrijheid in de maxi cosi. Wat minder goed is, ik zou het niet weten. Begreep wel dat een jonge baby sowieso niet langer dan 2u per dag in een newborn set, wipper, maxi cosi of buggy mag dus daar letten wij op.

4 jaar geleden

Wij hebben de reiswieg vorige week ook omgeruild voor het zitje, ook zo'n lange meid hier. Het zitje ligt wel helemaal plat bij ons. Ik let er wel op dat ze er niet te lang in 'zit'.

4 jaar geleden

Misschien een gekke vraag.. maar trekken jullie nu al een dikke winterjas aan in de buggy met voetenzak? Onze kleine zit nog niet, en merk dat bij dikke jassen de rits echt niet fijn om zn nekje zitten. Zie alleen geen berenpakjes etc in maat 74. Vind het soms nog lastig bepalen. Wij hebben ook altijd een deken en handschoenen en muts mee voor de zekerheid.

4 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Misschien een gekke vraag.. maar trekken jullie nu al een dikke winterjas a ...
Ik heb bij de H&M een berenpakje in maat 74 gevonden!

4 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wij doen gewoon dikke kleren aan met eronder een lange romper en dan is een vestje met muts genoeg. Dus ofwel een losse muts of cappuchon. Met voetenzak trekken we ook geen schoentjes aan, alleen sokjes en evt slofjes.

4 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wij hebben berenjasjes. Dus zonder voetjes, met knopen, geen rits(wel zelf gemaakt dus weet niet of je ze ergens kunt kopen). Vind die voeten niet nodig als ze in de winterzak zit.