13 Reacties
5 jaar geleden
Is het niet gewoon van dag tot dag? Als ze bijvoorbeeld op maandag geboren is dan is ze de maandag erop een weekje oud. Zo denk ik toch?
5 jaar geleden
Oeh niet te moeilijk denken onze zoon is twee weken geleden op woensdag geboren, nu is het weer woensdag dus is hij precies twee weken oud. Ofniet? 馃ぃ
5 jaar geleden
Ik denk dan 12 juni inderdaad. Je kunt het gemakkelijkst van de dag uitgaan. Is ze op maandag geboren, is ze de maandag erna een week oud.
Je begint volgens mij op 0, de eerste levensdag ben je van 0 tot 1 dag oud. Net zoals je 0 jaar bent bij je geboorte en op dezelfde datum een jaar later 1 jaar. 馃
5 jaar geleden
Reactie op Noukanouk
Hoe verklaar je dan dat een week 7 dagen heeft? Met jouw onderbouwing is de ...
Als ze zeggen binnen 1 week moet je bevallen dan is het dezelfde dag maar een week later toch? 馃槀 maar dan telt 5 juni niet als een volledige dag mee..
dus dan tel je vanaf 6 juni..
5 jaar geleden
Oeh niet te moeilijk denken onze zoon is twee weken geleden op woensdag geb ...
Ja zo denk ik ook 馃槀 anders is het veel te ingewikkeld.. haha ik ben ook elke zaterdag een weekje verder in mijn zwangerschap.. dat komt toch op hetzelfde neer dan denk ik? 馃槀
5 jaar geleden
Reactie op Noukanouk
Hoe verklaar je dan dat een week 7 dagen heeft? Met jouw onderbouwing is de ...
Op 5 juni is ze 0 dagen oud, 6 juni 1 dag en zo verder dus 12 juni 7 dagen oud en dat is dezelfde dag als de dag dat ze geboren is.
Want ik ben bv zaterdag 39 weken zwanger en dan komt er ook telkens een dagje bij en de zaterdag erop ben ik 40 weken zwanger en niet 40+1.. snap je een beetje wat ik bedoel? 馃槀
5 jaar geleden
Nog gemakkelijker: als je een minuut gaat timen, begint de teller ook op 0. Na 60 seconden sta je op 1 minuut. We tellen dus altijd vanaf 0.
Maandag 0 dagen oud
Dinsdag 1 dag oud
Woensdag 2 dagen oud
Donderdag 3 dagen oud
Vrijdag 4 dagen oud
Zaterdag 5 dagen oud
Zondag 6 dagen oud
Maandag 7 dagen oud en 7 dagen is een week 馃檪
5 jaar geleden
Reactie op mommytobe馃挋
Op 5 juni is ze 0 dagen oud, 6 juni 1 dag en zo verder dus 12 juni 7 dagen ...
Snap wat je bedoelt maar vergeet niet dat een dag 24 uur heeft. (Dit telt feitelijk mee maar in de praktijk soms anders uitgelegd.)
Wil geen discussie starten en vind vooral de vraagstelling v topic plaatser leuk. Jouw uitleg sloot aan op mijn vraagstelling hierbij, vandaar een reactie, verder niets persoonlijk. 鉂わ笍 Ben gewoon even benieuwd hoe we hier met z鈥檔 allen tot een antwoord komen. 馃槝